Heel Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 I går funket den bærbare dataen min akkurat som den skulle, jeg slo den ikke av, men bare lukket lokket slik at den gikk i dvalemodus, slik jeg alltid gjør. I dag når jeg skulle bruke dataen igjen funket ikke tastaturet i det hele tatt. Den har kun ligget helt i ro, så den har ikke blitt utsatt for slag eller lignende i mellomtiden. Jeg har prøvd å restarte maskinen uten at det har gitt noe effekt. Noen som vet hva årsaken kan være og er det noe lette måter jeg kan prøve å fikse det på? Dataen er ca. 2 år. Hadde vært supert med litt hjelp Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Har du testet tastaturet i sikkermodus? For å starte pc'en i sikkermodus må du via "Advanced boot options" ved å bruke "F8-metoden" under oppstart.F8-metoden: Tast F8 på tastaturet ca en gang i sekundet under oppstart av pc'en til følgende oppstartsmeny dukker opp.http://ww2.justanswer.com/uploads/operab/2010-05-17_070306_Advanced_Boot_Options.jpg Lenke til kommentar
Heel Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Har du testet tastaturet i sikkermodus? For å starte pc'en i sikkermodus må du via "Advanced boot options" ved å bruke "F8-metoden" under oppstart. F8-metoden: Tast F8 på tastaturet ca en gang i sekundet under oppstart av pc'en til følgende oppstartsmeny dukker opp.http://ww2.justanswer.com/uploads/operab/2010-05-17_070306_Advanced_Boot_Options.jpg F8-metoden fungerer dessverre dårlig når ikke tastaturet funker. Har prøvd å trykke f8 under oppstart, men dataen reagerer ikke på det. Har også kommet til den "vil du starte Windows på vanlig måte" siden, ved å skru av dataen med å holde inne avknappen, men får ikke bruk piltastene til å velge sikkerhetsmodus, da er det jo heller ikke mulig å bruke mus til å velge, og etter sånn 20 sek, så velger den jo vanlig oppstart automatisk. Er det noe annet jeg kan gjøre for å komme i sikkerhetsmodus? Ellers så får jeg ikke gjort noe før jeg er på siden hvor jeg skriver inn passord, for der får jeg åpnet skjerm-tastatur. Lenke til kommentar
arco3 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Prøv å slå av PCen og ta ut batteriet. La det være ute en liten stund (ca 30sek) før du setter det inn igjen. Ikke sikkert at det vil løse problemet, men er verd et forsøk. Lenke til kommentar
Heel Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Prøv å slå av PCen og ta ut batteriet. La det være ute en liten stund (ca 30sek) før du setter det inn igjen. Ikke sikkert at det vil løse problemet, men er verd et forsøk. Funket dessverre ikke det heller. Men takk for tipset Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Har du et usb-tastatur du kan teste? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå