EvilSeagull Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 I natt hadde jeg problemer med å puste. Jeg følte meg rett og slett kvelt av for lite oksygen. Legevakten sa at det bare var panikk. Noe som bare er sludder og vås. Hva skal jeg gjøre? Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Slike anfall er faktisk en av de største årsakene til at folk går på legevakta. Det man opplever er lignende det de med astma opplever. Situasjonen forverres med at man blir engstelig og begynner å tenke mye på det. Legevakta har nok trolig rett. Endret 17. august 2013 av Neppe 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Tro kan man gjøre i kirken, ikke på legevakta Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Du tror at det legen sier er sludder og vås og så sier du at tro er noe man kan gjøre i kirken? På tide å se seg selv i speilet. Hvis du ikke har gjort det allerede, så kan du ihvertfall lese deg opp på hva panikk er for noe? Man kan helt klart få fysiologiske problemer (f.eks problemer med å puste, kjempehøy puls) pga panikk. Symptomene er helt reelle, det er ingen som kaller deg hypokonder. Jeg kan jo selvfølgelig ikke si om du har problemer med panikk eller ikke, og samme hva, så burde du få deg en legetime og finne ut hva som er grunnen til at du fikk pustevansker. 2 Lenke til kommentar
tealys Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Sånt burde legevakta ta litt på alvor og fått tatt en sjekk på deg i allefall, for i tilfelle kan det være annet enn panikk anfall. Astma gir lignende symptomer, men da burde du egentlig fått de mye før egentlig. Panikk anfall gir også lignende symptomer, og kan komme selv under søvn. ( Jeg sliter mye med angst og panikk anfall og får med. som skal dempe og roe ned, og holde alt under kontroll og jeg har hatt enn del av disse problemene ). Å sitte på forum når du sliter hjelper mindre, du burde bare stilt opp på legevakta, og bestill time hos fastlege som kan utrede deg nærmere! Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 27. august 2013 Del Skrevet 27. august 2013 I natt hadde jeg problemer med å puste. Jeg følte meg rett og slett kvelt av for lite oksygen. Legevakten sa at det bare var panikk. Noe som bare er sludder og vås. Hva skal jeg gjøre?Åpne vinduet? Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 28. august 2013 Forfatter Del Skrevet 28. august 2013 Du tror at det legen sier er sludder og vås og så sier du at tro er noe man kan gjøre i kirken? På tide å se seg selv i speilet. Hvis du ikke har gjort det allerede, så kan du ihvertfall lese deg opp på hva panikk er for noe? Man kan helt klart få fysiologiske problemer (f.eks problemer med å puste, kjempehøy puls) pga panikk. Symptomene er helt reelle, det er ingen som kaller deg hypokonder. Jeg kan jo selvfølgelig ikke si om du har problemer med panikk eller ikke, og samme hva, så burde du få deg en legetime og finne ut hva som er grunnen til at du fikk pustevansker. jeg mener fortsatt at de som tar telefonen på legevakta ikke skal gjette Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Gå til fastlege. Lenke til kommentar
WeirdFace Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Er det mulig å gjøre en avtale direkte med ett eller annet sykehus som for eksempel Rikshospitalet, St. Olavs Hospital eller Ullevål ( eller ett virket som helst sykehus nær deg), forklare alle symptomene dine og komme i kontakt med en eller annen ekspert eller spesialist?? De folkene som er ansatt på legevaktene rundt om i landet, kan jo ikke vite alt som er mulig å vite om absolutt alle sykdommer.. Derfor er det kanskje best å kontakte en eller annen som har mest mulig utdannelse og erfaring innenfor akkurat det som plager deg... Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 12. september 2013 Del Skrevet 12. september 2013 Legevakten eksisterer kun for pasienter som trenger øyeblikkelig hjelp hele døgnet. Med dette menes vurdering og behandling av akutt sykdom eller skade, eller akutt forverring av sykdom, som ikke kan vente til pasienten får kontakt med fastlegen. Hvis legevakten har konkludert med panikkanfall og du overlever til fastlegen åpner så har du ingenting du skulle ha sagt, da skal du bare være glad for at legevakten i det hele tatt gadd å snakke med deg. Kom deg til fastlege istedefor å gå til legevakt og sykehus/spesialist direkte.. Å prøve å ta slike snarveier medfører bare at du blir sittende i situasjonen du er i nå, rådløs, arrogang og bitter fordi du ikke fikk det slik du ville.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå