Nilsen Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Den er svinbillig, og lar TV-en gjøre «alt».Unboxing: Google Chromecast Lenke til kommentar
lok1 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Har en sånn selv, fungerer supert 1 Lenke til kommentar
rillto Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Ser ikke helt markedet for denne. Min Samsung Blueray spiller til 800kr finner alle pcene i huset og kan spille av alt av bilder, film og musikk som finnes i huset. Det samme kan min Samsung tv. (300 mb trådløst N standard) Skulle det være noe som ikke kan spilles kan det transkodes enten via vuze eller serviio som begge er gratis mediaservere. Å få skjermbilde trådløst er egentlig det eneste den gir ekstra, noe jeg aldri har behov for hjemme. Derimot ville det spart litt styr med ledninger i et møterom når pc skal kobles opp mot prosjektor, men de har som regel ikke usb, så da må man ha ekstern strøm....... Og powerpoint har vel ingen mulighet til å sende bilde trådløst.... Faller liksom litt mellom alle stoler denne dingsen. Og så støtter den bare b og g trådløs overføring....... Endret 17. august 2013 av rillto 2 Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 ViNdunder? eller vidunder? Lenke til kommentar
Joachim90 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Noen som vet om Chromecast vil fungere på eduroam 802.1x wifi? Veldig viktig å vite hvis jeg skal kjøpe Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Hvis du må logge deg inn på nettet på en nettside så fungerer den ihvertfall ikke. Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Hvis du må logge deg inn på nettet på en nettside så fungerer den ihvertfall ikke. Det gjør man ikke, man skriver inn brukernavn og passord, ikke bare passord på den vanlige måten. Vet ikke om den støtter det dessverre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Ser dårlig ut. https://support.google.com/chromecast/answer/3046409?hl=en&ref_topic=2998366 Lenke til kommentar
Populært innlegg the_fire Skrevet 17. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Ser ikke helt markedet for denne. Min Samsung Blueray spiller til 800kr finner alle pcene i huset og kan spille av alt av bilder, film og musikk som finnes i huset. Det samme kan min Samsung tv. (300 mb trådløst N standard) Skulle det være noe som ikke kan spilles kan det transkodes enten via vuze eller serviio som begge er gratis mediaservere. Å få skjermbilde trådløst er egentlig det eneste den gir ekstra, noe jeg aldri har behov for hjemme. Derimot ville det spart litt styr med ledninger i et møterom når pc skal kobles opp mot prosjektor, men de har som regel ikke usb, så da må man ha ekstern strøm....... Og powerpoint har vel ingen mulighet til å sende bilde trådløst.... Jeg liker hvordan du vurderer markedet til å kun gjelde for dine preferanser og behov, som om alle var som deg. Jeg ser absolutt behovet for denne, har ventet lenge på et Apple TV-alternative til Android. At den har mulighet å få speilet innhold fra andre enheter så lenge den har Chrome installert, er også en funksjon jeg verdsetter. Jeg sitter som regel foran TV-en når jeg surfer, men jeg bruker fremdeles mobilen eller laptoppen når jeg spiller av videoer fra Youtube og andre nettsider, rett og slett fordi det ikke er enkelt nok å spille av på TV-en. En «beam to Chromecast»-knapp er akkurat det jeg trenger. Eneste ulempen jeg ser er at jeg må skifte input til TV-en, dersom denne står på noe annet. Kunne tenkt meg en måte å automatisk bytte input til Chromecast, og tilbake igjen når videoen er ferdig avspilt eller blir avbrutt via mobil/nettleser. Dette virker å være en del av HDMI-standarden (ref. spesifikasjon for HDMI 1.3, side CEC-4 of 62). Redigert: Ser ut å være funksjonalitet i Chromecast også. Endret 17. august 2013 av the_fire 11 Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Denne er bare helt genial. Har hatt lyst på denne siden jeg så lanseringen. Noen som vet om en plass som selger og sender til Norge? Lenke til kommentar
Saykin Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Ja, finner ikke noe sted hvor det står når dette kommer til Norge. Prøvde å bestille fra de sidene som er satt opp på hjemmesiden til Chromecast, men det er ikke mulig å bestille det til Norge. Lenke til kommentar
Parallax1 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Det mest positive med denne er absolutt prisen! Men hva ellers skiller den fra resten av de allerede minst dusinvise "USB-PCene" som befinner seg på markedet med sterkere hardware og flere muligheter? De kommer gjerne med Chrome installert, men har også mulighet for installasjon av andre OS slik som Linux f.eks. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Denne er bare helt genial. <br><br> Har hatt lyst på denne siden jeg så lanseringen. Noen som vet om en plass som selger og sender til Norge? Amazon har den, og så bare lager du deg en konto hos Jetcarrier så får du postboks adresse i USA som du kan sende den til. Så fikser Jetcarrier at den havner i postkassen din hjemme/eller postkontoret. Siden frakten enten er gratis eller meget billig innad i USA, så er det ikke mye man taper. Jetcarrier tar seg også av momsingen som kommer på. De er enkle i bruk, og har aldri opplevd problemer med dem. 1 Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Kan jeg sette på en 1080p fil til avspilling i VLC på min stasjonære pc med Win7 og speile dette til Chromecast uten lagg? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Nei det er ikke en funksjon i det hele tatt Lenke til kommentar
E_B84 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Nei det er ikke en funksjon i det hele tattOk, så kan ikke speile det jeg ser på skjermen på pcen via Chromecast til tven? Det kan man med Mac og AppleTv, så rart at alle artikler sier at denne går i strupen på AppleTv må jeg si.. Endret 17. august 2013 av Eirik84 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Ser ikke helt markedet for denne. Min Samsung Blueray spiller til 800kr finner alle pcene i huset og kan spille av alt av bilder, film og musikk som finnes i huset. Det samme kan min Samsung tv. (300 mb trådløst N standard)<br> Skulle det være noe som ikke kan spilles kan det transkodes enten via vuze eller serviio som begge er gratis mediaservere.<br><br> Å få skjermbilde trådløst er egentlig det eneste den gir ekstra, noe jeg aldri har behov for hjemme.<br> Derimot ville det spart litt styr med ledninger i et møterom når pc skal kobles opp mot prosjektor, men de har som regel ikke usb, så da må man ha ekstern strøm.......<br> Og powerpoint har vel ingen mulighet til å sende bilde trådløst....<br><br> Faller liksom litt mellom alle stoler denne dingsen. Og så støtter den bare b og g trådløs overføring....... Hvilken spiller er det du har? Og takler den alt av formater? Lenke til kommentar
rillto Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Hvilken spiller er det du har? Og takler den alt av formater?den billigste Samsung lager , heter 5300 eller noe slikt. Spiser det meste fra minnepinne og fra Serviio mediaserver tygger den absolutt alt Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Nei det er ikke en funksjon i det hele tattOk, så kan ikke speile det jeg ser på skjermen på pcen via Chromecast til tven? Det kan man med Mac og AppleTv, så rart at alle artikler sier at denne går i strupen på AppleTv må jeg si.. joda. du bare drar videofilen til chrome vinduet, så speiler du denne Denne funksjonen er visst i beta, så er ikke helt stabil. av det jeg har lest ihvertfall Lenke til kommentar
rillto Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 "Jeg liker hvordan du vurderer markedet til å kun gjelde for dine preferanser og behov, som om alle var som deg." Jeg er selvstendig næringsdrivende og bruker mye film og musikk noe som jeg regner med omfatter et nokså gjennomsnittlig forbruksmønster. Derfor ser det for meg ut som den dekker kun et begrenset behov for Android brukere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå