Baltazar94 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 I tillegg har jeg gjort deg og andre oppmerksomme på at strekningen slett ikke var sterkt trafikkert da øvelseskjøringen foregikk. Ingen har heller påstått at politiet kan kjøre så fort og uansvarlig som de vil, så her sporer du bare av igjen. Å kjøre mye over fartsgrensen på trafikkerte veier og i bygater medfører fare for andre trafikkandter uansett og selv om det i øyeblikket er lite trafikk, og politiet skal ikke forårsake økt fare for andre traffikanter, selv under utrykning. Dette ble lagt vekt på i politiutdannelsen før, og jeg tror ikke det er forandret nå. Og det som er vanlig for politiet under øvelse, er så langt som mulig å øve i moderate hastigheter og ikke over fartsgrensen om det kan unngås. Trening i å beherske bilen i høye hastigheter skal pågå på bane. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 § 11. Unntak for utrykningskjøretøy m.m. Kongen gir regler om adgang til å fravike det som er fastsatt i eller i medhold av §§ 4, 5, 6, 7, 8 og 9 for fører av utrykningskjøretøy, fører av kjøretøy i polititjeneste og fører av vegarbeidsmaskin eller annet kjøretøy som nyttes til arbeid på eller ved veg. Det samme gjelder for fører av kjøretøy i regionvegkontorets tjeneste og offentlig parkeringskontrolltjeneste. Jeg er klar over dette. Men det står likevel ikke at politiet kan kjøre så fort de vil. Det som her menes er jo at de i visse tilfeller har adgang til å kjøre fortere enn fartsgrensen eller bryte andre trafikkregler. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Etter det jeg nå vet så vil jeg si at politiet er en kriminell mafia, ikke et hår bedre enn en hvilken som helst annen kriminell gjeng" Nå tar du litt vel hardt i, mr Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Jeg er klar over dette. Men det står likevel ikke at politiet kan kjøre så fort de vil. Det som her menes er jo at de i visse tilfeller har adgang til å kjøre fortere enn fartsgrensen eller bryte andre trafikkregler. Når har dette egentlig vært et problem? Er det mange ulykker knyttet til dette som jeg ikke har fått med meg? At politiet har mulighet til å rykke ut raskt er viktig. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 (endret) Nå tar du litt vel hardt i, mr Nei, stort sett ikke. Den eneste forskjellen er som sagt at politiet kan gjøre sine kriminelle handlinger med "loven" i hånd. Men det er ennå tilfeller der politifolk gjør en innsats for å hjelpe folk. Noe som kanskje ikke er så vanlig i enhver kriminell mafia, men dette skjer faktisk også noen ganger. Endret 12. november 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Når har dette egentlig vært et problem? Er det mange ulykker knyttet til dette som jeg ikke har fått med meg? At politiet har mulighet til å rykke ut raskt er viktig. Poenget er at politiet ikke har behov for å rykke ut og kjøre i 200 kmt og sette andre traffikanter i fare. Politiet skal også først og fremst prøve å unngå å bryte fartsgrensen eller andre trafikkregler om det ikke er helt nødvendig. Dette gjelder ikke bare politiet, men alle utrykningsbiler. Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Nei, stort sett ikke. Den eneste forskjellen er som sagt at politiet kan gjøre sine kriminelle handlinger med "loven" i hånd. Men det er ennå tilfeller der politifolk gjør en innsats for å hjelpe folk. Noe som kanskje ikke er så vanlig i enhver kriminell mafia, men dette skjer faktisk også noen ganger. Du sier at politiet er en kriminell mafia. Du er åpenbart et troll Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Du sier at politiet er en kriminell mafia. Du er åpenbart et troll Når politiet bryter grunnloven og andre lover som de ikke har adgang til å byte, så er de pr definisjon kriminelle. Problemet er at folk flest er så naive i dette landet at selv om de både ser og vet at politiet bryter grunnloven og andre lover som de sellv vil, så vil altså folk flest i dette landet bare vende ryggen til, og anstrenge og vri seg for å finne på alle slags rare argumenter for å unnskylde politiet. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Du sier at politiet er en kriminell mafia. Du er åpenbart et trollDefiner "kriminell mafia", sjekk om Politiet passer i din definisjon. Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Poenget er at politiet ikke har behov for å rykke ut og kjøre i 200 kmt og sette andre traffikanter i fare. Politiet skal også først og fremst prøve å unngå å bryte fartsgrensen eller andre trafikkregler om det ikke er helt nødvendig. Dette gjelder ikke bare politiet, men alle utrykningsbiler. Og dette har du full peiling på siden du jobber med dette selv, antar jeg? Siden du tydeligvis vet når politiet rykker ut og ikke, og hva som er grunn til det eller ikke? Det er greit at du er skeptisk til politiet, men dette blir litt tynneste laget. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Å kjøre mye over fartsgrensen på trafikkerte veier og i bygater medfører fare for andre trafikkandter uansett og selv om det i øyeblikket er lite trafikk, og politiet skal ikke forårsake økt fare for andre traffikanter, selv under utrykning. Dette ble lagt vekt på i politiutdannelsen før, og jeg tror ikke det er forandret nå. Og det som er vanlig for politiet under øvelse, er så langt som mulig å øve i moderate hastigheter og ikke over fartsgrensen om det kan unngås. Trening i å beherske bilen i høye hastigheter skal pågå på bane. Du vet ikke hva situasjonen var, og du vet ikke hva politiet har lov til å gjøre. Du innrømmet selv indirekte at du ikke kjenner til lovverket rundt dette, og likevel fortsetter du å være påståelig. Den eneste forskjellen er som sagt at politiet kan gjøre sine kriminelle handlinger med "loven" i hånd. Når politiet gjør noe som er lovlig for dem er det ikke kriminelle handlinger. Når politiet bryter grunnloven og andre lover som de ikke har adgang til å byte, så er de pr definisjon kriminelle. Hvordan bryter politiet grunnloven, og er hele politiet kriminelt hvis en politimann bryter loven? 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Du vet ikke hva situasjonen var, og du vet ikke hva politiet har lov til å gjøre. Du innrømmet selv indirekte at du ikke kjenner til lovverket rundt dette, og likevel fortsetter du å være påståelig. Jeg trodde jeg hadde gjort det klart hva politiet har lov til. De har lov til å bryte noe regler og over, men ikke mer enn høyst nødvendig.Om de går for langt så kan de straffes for det samme forholdet. Mao da er dette ulovlig også for politiet. Men andre lover gjelder for politiet som for alle oss andre. Når politiet gjør noe som er lovlig for dem er det ikke kriminelle handlinger. Er du klar over hva du egentlig antyder her ? Det er akkurat det jeg mener med at politiet er som en hvilken som helst annen mafia, de tar seg til rette og lager sine egne "lover" Og det du antyder her er netteopp det at politiet har rett til å lage sinje egne lover. Hvordan bryter politiet grunnloven, og er hele politiet kriminelt hvis en politimann bryter loven? Vi har bla en del rettigheter i følge grunnloven, men disse bryr ikke politiet seg om, og politikerne bryr seg heller ikke om dette. Hvis en politimann bryter loven og blir straffet for det, så er selvfølgelig ikke alle politifolk medskyldige. Men hvis politifolk bryter loven og deretter dekker hverandre slik som i dag, så er alle politifolk medskyldige fordi de ikke protesterer på det som skjer Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Hvis en barnehageansatt skifter bleie på et barn i en barnehage, så er det en del av jobbeskrivelsen hans/hennes. Om en tilfeldig mann fra gata går inn i barnehagen å begynner å skifte bleier på ungene, uten lov, så kan det regnes som overgrep. Politiet har myndighet til å bryte noen av reglene vi andre må følge for å bekjempe kriminalitet. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Politiet har myndighet til å bryte noen av reglene vi andre må følge for å bekjempe kriminalitet. Myten om likhet for loven forduftet! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. november 2013 Del Skrevet 12. november 2013 Sjølvsagt må politiet ha myndighet til å bryte loven i sitt arbeide. 3 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 13. november 2013 Del Skrevet 13. november 2013 Jeg trodde jeg hadde gjort det klart hva politiet har lov til. De har lov til å bryte noe regler og over, men ikke mer enn høyst nødvendig.Om de går for langt så kan de straffes for det samme forholdet. Mao da er dette ulovlig også for politiet. Men andre lover gjelder for politiet som for alle oss andre. Det er tydelig at du faktisk ikke vet hva politiet har lov til, og hvorfor. Dine vurderinger av hva som er "høyst nødvendig" bør av denne og andre grunner ikke tillegges særlig vekt. Er du klar over hva du egentlig antyder her ? Det er akkurat det jeg mener med at politiet er som en hvilken som helst annen mafia, de tar seg til rette og lager sine egne "lover" Og det du antyder her er netteopp det at politiet har rett til å lage sinje egne lover. Nei, politiet er ikke som noen mafia og lager ikke sine egne lover. Lovene utformes av Stortinget, og det er disse lovene som avgjør hva politiet har lov til å gjøre. Har du virkelig ikke satt deg inn i hvordan det politiske systemet i Norge fungerer? Nok en gang: Det er ikke politiet selv som lager lovene. Vi har bla en del rettigheter i følge grunnloven, men disse bryr ikke politiet seg om, og politikerne bryr seg heller ikke om dette. Hvilke rettigheter er det? Myten om likhet for loven forduftet! Ikke egentlig. Likhet for loven innebærer at alle må følge loven. Det samme gjelder også politiet. Men så finnes det ulike lover som regulerer ulike ting. Politiet er ikke de eneste som har lover som regulerer hva de har lov til, også ut over det andre har mulighet til å gjøre. 2 Lenke til kommentar
Kazuo Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Ikke egentlig. Likhet for loven innebærer at alle må følge loven. Det samme gjelder også politiet. Men så finnes det ulike lover som regulerer ulike ting. Politiet er ikke de eneste som har lover som regulerer hva de har lov til, også ut over det andre har mulighet til å gjøre. Politiet blir jo beskyttet av politi når de blir anmeldt joda vi noe såkalt Nye sefo nå men its the same shit as yesterday, ulv passer ulv blir ikke mye rettferdighet i slike saker da. Men hvordan baltazar omtaler politiet er skammelig i mine øyne, å generalisere en såpass store gruppe mennesker som mafia eller kriminelle blir rett ut BS.. Jeg har sett unge politibetjenter som må snakke med pårørenden til et dødt menneske, de må stå i fronten der ofte, bare tenk hvor vanskelig det er for dem.. Tenk de ulykkene de kommer til der barn ligger døde , jeg hørte engang selv på politi radio for noen år tilbake en politibetjent en kvinne som var først på stedet til en ulykke der en ung jente på rundt 10år ble påkjørt av en buss i Bærum mellom Haslum og Sandvika, hun døde, og jeg hørte fortvilelsen i stemmen hennes, sitter ennå fast i hodet mitt, når jeg hørte skrikene fra foreldrene som kom til stedet osv, bare tenk litt på det balatazar før du generalisere alle i politiet som mafia.. Mafia er empati løse mennesker som ikke bryr seg om noe i jakten på makt/kontroll og penger det er så langt ifra pollitiet i Norge man kan komme.. Ja poltiiet i Norge har masse feil, de er blant annet generelt ganske inkompetente samt vel kravstore med dårlig innsats, de er også lite villige til å forandre sin mentalitet , men noe mafia slutt med slik piss preik.. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 (endret) Politiet blir jo beskyttet av politi når de blir anmeldt joda vi noe såkalt Nye sefo nå men its the same shit as yesterday, ulv passer ulv blir ikke mye rettferdighet i slike saker da. SEFO er erstattet av Spesialenheten, som stort sett består av advokater. Spesialenheten fungerer svært godt. Ja poltiiet i Norge har masse feil, de er blant annet generelt ganske inkompetente samt vel kravstore med dårlig innsats, de er også lite villige til å forandre sin mentalitet , men noe mafia slutt med slik piss preik.. Hva vet du om kompetansen og innsatsen til norsk politi? Hvem er det som ikke er kravstore? Du kritiserer Baltazar94 for generalisering, men generaliserer selv. Og det uten å begrunne påstandene dine. Endret 14. november 2013 av hekomo Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 SEFO er erstattet av Spesialenheten, som stort sett består av advokater. Spesialenheten fungerer svært godt. .... for Politiet 2 Lenke til kommentar
wirrumsen Skrevet 14. november 2013 Del Skrevet 14. november 2013 Jeg var en gang en naiv fjott som trodde på politiet, og jeg prøvde også å rettferdiggjøre poliiets handlinger akkurat slik som du gjør nå. Og hva er så grunnen til at du nå synes at "hele" politiet er en gjeng voldsutøvende, selvproteksjonistiske fjotter som man aldri kan stole på? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå