Baltazar94 Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Du beveger deg langt ut på et sidespor her. Hvem mener du skal bestemme over politiet, hvis ikke det er de folkevalgte? Hvem er disse som du kaller de folkevalgte ? "It doesn't matter who the people voted for; they always vote for us". - Joseph Stalin, Illuminati - Endret 2. november 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Bortkasta tid og bry seg om sånne ting, spesial enheten for politi blabla bla er så korrupt at dere aner ikke. Politiet fliste gjennom oslofjord tunnel i over 200km/t uten at det skjedde noe som helst. OG Unnskyldningen for å kunne gjøre det var fordi: Disse menneskene er spesial trente i og kjøre biler i høy hastighet og bilene er bygd for slik fart. En i familien har Corvette ZR1, betyr det at han kan kjøre i 300km/t på E6? Ja, bilen hans er lagd for å kjøre så fort så han burde jo få lov Endret 2. november 2013 av R3pulsive Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 Hvem er disse som du kaller de folkevalgte ? Kan du svare på hvem du mener skal bestemme over politiet? De folkevalgte er de som sitter på Stortinget. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 Bortkasta tid og bry seg om sånne ting, spesial enheten for politi blabla bla er så korrupt at dere aner ikke. Politiet fliste gjennom oslofjord tunnel i over 200km/t uten at det skjedde noe som helst. OG Unnskyldningen for å kunne gjøre det var fordi: Disse menneskene er spesial trente i og kjøre biler i høy hastighet og bilene er bygd for slik fart. En i familien har Corvette ZR1, betyr det at han kan kjøre i 300km/t på E6? Ja, bilen hans er lagd for å kjøre så fort så han burde jo få lov Her har du mistforstått mye. Politiet har lov til å fravike trafikkreglene når det er nødvendig. Det innebærer også at de må kunne gjøre det under trening for å kunne trene på nettopp dette. Saken du omtaler handler om en treningssituasjon der det ikke ble funnet at noen brøt loven. Media rapporterte riktignok at dette var i tett trafikk, men det viste seg å ikke stemme. Spesialenheten begrunnet aldri sin avgjørelse med at bilene var bygget for slik fart. Det var nok en myte som ble spredt av media. Vedkommende i familien din kan ikke fravike trafikkreglene fordi han ikke er politi i aktiv tjeneste som gjør det til tjenesteformål. Var det mer forståelig da? 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 Politiet har lov til å fravike trafikkreglene når det er nødvendig. Det innebærer også at de må kunne gjøre det under trening for å kunne trene på nettopp dette. Nei det "innebærer" ikke det, men det kan jo alltids fortolkes dit av Politiet. 1 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 Kan du svare på hvem du mener skal bestemme over politiet? De folkevalgte er de som sitter på Stortinget. De som bør bestemme over politiet, er representanter for det folket som har ansatt alle som jobber i politiet. Og pr i dag så er politikerne ikke representranter for folket. Det er forøvrig dette jeg mener med folkets tjenere som jeg tidligere har nevnt, for de som representterer folket, er også folkets tjenere, i likhet med de politifolk som blir ansatt.. Dette var opprinnelig meningen og nedfelt i grunnloven. Men politikerne kuppet som kjent makten i 1884 og gravset all makt til seg selv, slik at de kunne jobbe med sin egen agenda i fred, og selge både folk og land til fremmede makter. De "folkevalgte" som sitter på stortinget er ikke folkevalgt, det er de enkelte politiske partier som velger sine egne politikere og representanter. Og når det gjelder regjering, så avgjøres det spørsmålet av politikernes utenlandske arbeidsgivere. Erna Solberg deltok på bilderbergmøte i 2011, og der ble hun antakelig "valgt" til å bli den neste statsministeren i Norge. http://publicintelligence.net/2011-bilderberg-meeting-participant-list/ Det er på bilderbergmøtene slike viktige ting avgjøres. Det norske folk har i virkeligheen 0 innflytelse på hva som skjer i politikken, men dette gjelder ikke bare Norge. "It doesn't matter who the people voted for; they always vote for us". - Joseph Stalin, Illuminati - Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 (endret) Politiet har lov til å fravike trafikkreglene når det er nødvendig. Det innebærer også at de må kunne gjøre det under trening for å kunne trene på nettopp dette. Saken du omtaler handler om en treningssituasjon der det ikke ble funnet at noen brøt loven. Media rapporterte riktignok at dette var i tett trafikk, men det viste seg å ikke stemme. Ja desverre så har de det, og det vet de å utnytte. At de har "lover" som sier at de har "lov" til dette gjør ingen forskjell, de setter andres liv i fare uansett. Men det bryr jo ikke de seg noe om. Enhver mafia lager jo også sine egne "lover" Det gjør også politimafiaen, som jo som kjent er en del av statsmafiaen. Staten lager en "lov" som sier at politiet kan bryte trafikkreglene når det er nødvendig, dette er en blankofullmakt til politiefolkene som så avgjør om og når det er "nødvendig" å bryte trafikkreglene. Er det noen som klager, så kommer "spesialenheten" inn og "etterforsker" Og vips så stilner alle klager, og politifolkene blir frikjent. Dette er egentlig et ganske smart og perfekt opplegg. Spesialenheten begrunnet aldri sin avgjørelse med at bilene var bygget for slik fart. Det var nok en myte som ble spredt av media. Jeg tror ikke det. For jeg har hørt den begrunnelsen også i andre saker der politifolk kjører for fort, og politifolk bruker også samme unnskyldning hvis de blir kritisert for å ha brutt fartsgrensen. Vedkommende i familien din kan ikke fravike trafikkreglene fordi han ikke er politi i aktiv tjeneste som gjør det til tjenesteformål. Skal du prøve å forklare noen hvorfor politiet kan bryte fartsgrensene, så bør du gjøre det bedre enn dette. Hvis politiet på død og liv skal bryte trafikkregler og fartsgrenser, så kan de bruke blålys og sirener, det er dette de har uniformerte biler med blålys og sirener for. Politifolk bør ikke ha adgang til å bryte trafikkregler og fartsgrenser som de selv vil med sivile biler og så unnskylde seg med at de er i "aktiv tjeneste" En annen sak er at politiet bør ikke ha lov til å kjøre i hastigheter opp imot 200 kmt på traffikert vei eller gate uansett. Endret 2. november 2013 av Baltazar94 Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 2. november 2013 Rapporter Del Skrevet 2. november 2013 Her har du mistforstått mye. Politiet har lov til å fravike trafikkreglene når det er nødvendig. Det innebærer også at de må kunne gjøre det under trening for å kunne trene på nettopp dette. Saken du omtaler handler om en treningssituasjon der det ikke ble funnet at noen brøt loven. Media rapporterte riktignok at dette var i tett trafikk, men det viste seg å ikke stemme. Spesialenheten begrunnet aldri sin avgjørelse med at bilene var bygget for slik fart. Det var nok en myte som ble spredt av media. Vedkommende i familien din kan ikke fravike trafikkreglene fordi han ikke er politi i aktiv tjeneste som gjør det til tjenesteformål. Var det mer forståelig da? Sorry mac, i alle artikkelene står det at de kom fra en øvelse på bane. Og de hadde ingen grunn til å kjøre så fort igjennom tunnelen. Men greit da kan jeg si at jeg øver med på å kjøre folk til sykehuset hvis det plutselig skjer noe kritisk, da det er raskere for meg å kjøre hjemmefra til ahus enn ambulansen fra ahus til meg, så til ahus igjen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Nei det "innebærer" ikke det, men det kan jo alltids fortolkes dit av Politiet. Jo, det innebærer faktisk det. For eksempel må politistudenter kunne kjøre med lys og sirener under utrykningsøving fordi de må lære seg å kjøre nettopp slik. 4 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Enhver mafia lager jo også sine egne "lover" Det gjør også politimafiaen, som jo som kjent er en del av statsmafiaen.Staten lager en "lov" som sier at politiet kan bryte trafikkreglene når det er nødvendig, dette er en blankofullmakt til politiefolkene som så avgjør om og når det er "nødvendig" å bryte trafikkreglene. Ja, det hele er lovmessig bestemt, noe som er et av kjennetegnene på en rettsstat. Det har ikke noe med mafia å gjøre. Men kjørte de faktisk uten signaler i denne saken? For jeg har hørt den begrunnelsen også i andre saker der politifolk kjører for fort, og politifolk bruker også samme unnskyldning hvis de blir kritisert for å ha brutt fartsgrensen. Men det stemmer altså ikke. Spesialenheten brukte ingen slik begrunnelse. Hvis politiet på død og liv skal bryte trafikkregler og fartsgrenser, så kan de bruke blålys og sirener, det er dette de har uniformerte biler med blålys og sirener for. Det går også an å kjøre stille utrykning, for eksempel når man må raskt til et sted uten at de som er der skal finne ut at politiet kommer på et for tidlig stadium. En annen sak er at politiet bør ikke ha lov til å kjøre i hastigheter opp imot 200 kmt på traffikert vei eller gate uansett. Det er heldigvis ikke noe du bestemmer. Sorry mac, i alle artikkelene står det at de kom fra en øvelse på bane. Og de hadde ingen grunn til å kjøre så fort igjennom tunnelen. Men greit da kan jeg si at jeg øver med på å kjøre folk til sykehuset hvis det plutselig skjer noe kritisk, da det er raskere for meg å kjøre hjemmefra til ahus enn ambulansen fra ahus til meg, så til ahus igjen. De kjørte fort i forbindelse med en øvelse. Du kan ikke øve på samme måte fordi du ikke tilhører utrykningsetatene. Det skulle da ikke være så veldig vanskelig å skjønne dette like etter at jeg har forklart for deg hvorfor vanlige folk ikke kan gjøre det samme? 2 Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 5. november 2013 Rapporter Del Skrevet 5. november 2013 Ja, det hele er lovmessig bestemt, noe som er et av kjennetegnene på en rettsstat. Det har ikke noe med mafia å gjøre. Norge er ikke noen rettstat. Når politikerne har samlet all makt på egne hender, så er det ikke snakk om noen "rettsstat" For politikerne har all makt, og gjør som de vil. Politikerne lager "lover" etter eget hode, og både politikere og politi bryter egne lover. Og når politikerne bryter grunnloven, og lager "lover" som er i strid med grunnloven, da er de lovene de lager og vedtar ulovlige. Og da snakker om en mafia. Grunnloven ble skrevet bla ut fra et ønske om hindre politikerne i å lage sine egne lover som er i strid med grunnloven, men de bryter grunnloven og lager lover for å fremme sin egen agenda, og da er det i prinsippet ikke noe forskjell på dem og en hvilken som helst annen mafia. Det samme gjelder forøvrig politiet, selv om de ikke lager lover for å fremme sin agenda. De bare bryter dem. Når politikerne lager lover som bryter grunnloven for å fremme sin egen agenda, så er det ingenting "lovmessig" med disse "lovene" de er like ulovvlige og ugyldige som de lovene en hvilken som helst annen mafia lager. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 9. november 2013 Rapporter Del Skrevet 9. november 2013 (endret) Jeg er selvfølgelig ikke enig i det du sier her. Og hvis du ikke hadde tibedt staten slik du tydeligvis gjør, men vært i stand til å tenke selvstendige tanker utenfor de snevre rammene som staten har gitt deg., så ville du forstått hvorfor jeg ikke er enig. Jeg kunne skrevet mye om hvorfor det er livsfarlig å stole på staten slik du gjør, og hvorfor politiet skal og bør være folkets tjenere, og ikke "statens forlengede arm" Og selvfølgelig også hvorfor det ikke er i folkets interesse at politiet er "statens forlengede arm" Jeg skal ikke skrive mange sider om dette nå, men nøye meg med å legge ut en liste med personer og grupper som regjeringen i USA ser på som terrorister. At ikke du er ening i vårt demokrati, vårt styresett og vår måte å organisere Norge på vet vel de fleste. Jeg tilber ikke staten. Jeg har fulgt samfundsutviklingen her, i mer en 40 - 50 år. (I motsetning til deg). Og er obs på at staten kan gjøre "ting", flertallet (og jeg) ikke ønsker. Men vårt samfunn er ikke så uoversiktlig, at jeg/vi ikke ser hva som foregår. Så jeg er mer fornøyd med den Norske stat, enn mange andres. Og jeg er rimelig fornøyd med vårt politi. Og det er våre folkevalgte, som styrer staten! Selv om det er noen naive folk som ikke vet det, eller ikke har forstand til å forstå det! Og heller ikke forstår forskjellen! Du mener sikket at du er bedre til å styre politiet også, enn våre folkevalgte. Takke meg til de folkevalgte, de er relativt edrulige. Dine sitater fra utlandet, gidder jeg ikke å lese. Jeg forholder med til Norge. Men du er sjelden "edrulig" i dine diskusjoner, så det er ikke annet å vente fra deg, enn dustete sitater. Ser også at du blander in terrorister, men igjen en avsporing. Tror ikke du hører hjemme her i landet, flytt til et land som passer deg! Norge er ikke noen rettstat. Når politikerne har samlet all makt på egne hender, så er det ikke snakk om noen "rettsstat" For politikerne har all makt, og gjør som de vil. Politikerne lager "lover" etter eget hode, og både politikere og politi bryter egne lover. Når politikerne lager lover som bryter grunnloven for å fremme sin egen agenda, så er det ingenting "lovmessig" med disse "lovene" de er like ulovvlige og ugyldige som de lovene en hvilken som helst annen mafia lager. Vas!!! Endret 9. november 2013 av geco5 2 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 9. november 2013 Rapporter Del Skrevet 9. november 2013 Sorry mac, i alle artikkelene står det at de kom fra en øvelse på bane. Og de hadde ingen grunn til å kjøre så fort igjennom tunnelen. Politiet øver både på bane og på veg. Når de øver på veg, er dette varslet i media. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. november 2013 Rapporter Del Skrevet 9. november 2013 At ikke du er ening i vårt demokrati, vårt styresett og vår måte å organisere Norge på vet vel de fleste. Demokrati er slett ikke den beste styrefomen. Men når det er sagt så har vi ikke demokrati i Norge. Vi har en form for politikerstyrt diktatur i Norge, eller parlamentarisk diktatur om du vil. Når politikerne samler all makt på sine hender, noe som var formålet med innføringen av parlamentarismen, så har vi ikke demokrati. Det sier seg jo egentlig selv, fordi demokrati betyr folkestyre. Men folket styrer ingenting i Norge, i mange tilfeller så fårheller ikke folk flest lov til å styre sine egne liv, det er politikerne som styrer alt. Å tro at det er demokrati" fordi du får lov til å stemme på et politisk parti, er absurd, og i det hele tatt forferdelig naivt. Du mener sikket at du er bedre til å styre politiet også, enn våre folkevalgte. Takke meg til de folkevalgte, de er relativt edrulige. Ja jeg mener at jeg ville være bedre til å styre politiet enn "de folkevalgte" For omsorg og kjærlighet for folk og land er en fjern og utenkelig tanke for de fleste av disse "folkevalgte" Hvorfor du kaller dem "de folkevalgte, er forøvrig et mysterium. For alle vet jo at det er politikerne selv som velger hvilke politikere som skal styre. Dine sitater fra utlandet, gidder jeg ikke å lese. Jeg forholder med til Norge. Men du er sjelden "edrulig" i dine diskusjoner, så det er ikke annet å vente fra deg, enn dustete sitater. Ser også at du blander in terrorister, men igjen en avsporing. Du burde lese slike sitater for de har stor gyldighet, sepesielt siden det jo er kjente maktpersoner som har sagt dette. Og selv om det er kjente personer i utlandet som har sagt dette, så er det slik at i denne globalismens tid så beskriver de også situasjonen i Norge. Tror ikke du hører hjemme her i landet, flytt til et land som passer deg! For en gangs skyld har du slumpet til å si noe riktig. Men foreløpig har jeg ingen steder å flytte. For dessverre er det ingen land som er noe særlig bedre, for i denne globalismens tid så blir alle land ødelagt og brutt ned for å gi plass til den nye verdensordenen hvor det ikke vil eksistere uavhengige og selvstendige land. Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 9. november 2013 Rapporter Del Skrevet 9. november 2013 Politiet øver både på bane og på veg. Når de øver på veg, er dette varslet i media. Det er mulig de gjør. Men likevel så betyr ikke det at de kan kjøre i 150-200 kmt eller mer på trafikkerte veier uten å sette andres liv i fare. Selv om politiet kjører med blålys og sirener, så har de et ansvar for å kjøre så sikkert som mulig, og passe på at de selv ikke fører til fare for andre trafikkanter. Politiet har ingen blankofullmakt til å kjøre så fort og uansvarliig som de vil, selv om de kjører uniformerte biler med blålys og sirener. 1 Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Det er mulig de gjør. Men likevel så betyr ikke det at de kan kjøre i 150-200 kmt eller mer på trafikkerte veier uten å sette andres liv i fare. Selv om politiet kjører med blålys og sirener, så har de et ansvar for å kjøre så sikkert som mulig, og passe på at de selv ikke fører til fare for andre trafikkanter. Politiet har ingen blankofullmakt til å kjøre så fort og uansvarliig som de vil, selv om de kjører uniformerte biler med blålys og sirener. Blankofullmakt! For noe tull. De øver etter det reglementet de har! Skal de trene på ekstreme situasjoner, medfører det også noe form for rissiko. Men, det er det vel noen som ikke forstår. Hvis du ikke liker det, for du arbeide politisk (og ikke her) for å endre det. Lenke til kommentar
Friluftskar Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 Demokrati er slett ikke den beste styrefomen. Men når det er sagt så har vi ikke demokrati i Norge. Vi har en form for politikerstyrt diktatur i Norge, eller parlamentarisk diktatur om du vil. Når politikerne samler all makt på sine hender, noe som var formålet med innføringen av parlamentarismen, så har vi ikke demokrati. Det sier seg jo egentlig selv, fordi demokrati betyr folkestyre. Men folket styrer ingenting i Norge, i mange tilfeller så fårheller ikke folk flest lov til å styre sine egne liv, det er politikerne som styrer alt. Å tro at det er demokrati" fordi du får lov til å stemme på et politisk parti, er absurd, og i det hele tatt forferdelig naivt. Ja jeg mener at jeg ville være bedre til å styre politiet enn "de folkevalgte" For omsorg og kjærlighet for folk og land er en fjern og utenkelig tanke for de fleste av disse "folkevalgte" Hvorfor du kaller dem "de folkevalgte, er forøvrig et mysterium. For alle vet jo at det er politikerne selv som velger hvilke politikere som skal styre. Du burde lese slike sitater for de har stor gyldighet, sepesielt siden det jo er kjente maktpersoner som har sagt dette. Og selv om det er kjente personer i utlandet som har sagt dette, så er det slik at i denne globalismens tid så beskriver de også situasjonen i Norge. Tull og vas. Men det er merkelig, at ikke det finnes andre land som er bedre, når det er så ille her. Kanskje det er noe rart med deg og dine meninger og ikke landene! Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 11. november 2013 Rapporter Del Skrevet 11. november 2013 (endret) Det er mulig de gjør. Men likevel så betyr ikke det at de kan kjøre i 150-200 kmt eller mer på trafikkerte veier uten å sette andres liv i fare. Selv om politiet kjører med blålys og sirener, så har de et ansvar for å kjøre så sikkert som mulig, og passe på at de selv ikke fører til fare for andre trafikkanter. Politiet har ingen blankofullmakt til å kjøre så fort og uansvarliig som de vil, selv om de kjører uniformerte biler med blålys og sirener. Ok, her skriver du endelig noe som kanskje har med saken å gjøre. Du har kommet med flere påstander om denne saken som jeg har stilt spørsmål om, men som du ikke har svart på. I tillegg har jeg gjort deg og andre oppmerksomme på at strekningen slett ikke var sterkt trafikkert da øvelseskjøringen foregikk. Ingen har heller påstått at politiet kan kjøre så fort og uansvarlig som de vil, så her sporer du bare av igjen. Endret 15. november 2013 av hekomo Lenke til kommentar
Baltazar94 Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Blankofullmakt! For noe tull. De øver etter det reglementet de har! Skal de trene på ekstreme situasjoner, medfører det også noe form for rissiko. Men, det er det vel noen som ikke forstår. Hvis du ikke liker det, for du arbeide politisk (og ikke her) for å endre det. Kan du vise oss hvor i politiets reglement det står at politiet kan kjøre i 200 kmt på traffikerte veier eller gater ? Eller kan du vise oss hvor det står at politiet kan kjøre så fort de vil under utrykning uten å ta hensyn til den øvrige trafikk ? Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 12. november 2013 Rapporter Del Skrevet 12. november 2013 Kan du vise oss hvor i politiets reglement det står at politiet kan kjøre i 200 kmt på traffikerte veier eller gater ? Eller kan du vise oss hvor det står at politiet kan kjøre så fort de vil under utrykning uten å ta hensyn til den øvrige trafikk ? § 11. Unntak for utrykningskjøretøy m.m. Kongen gir regler om adgang til å fravike det som er fastsatt i eller i medhold av §§ 4, 5, 6, 7, 8 og 9 for fører av utrykningskjøretøy, fører av kjøretøy i polititjeneste og fører av vegarbeidsmaskin eller annet kjøretøy som nyttes til arbeid på eller ved veg. Det samme gjelder for fører av kjøretøy i regionvegkontorets tjeneste og offentlig parkeringskontrolltjeneste. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå