Gå til innhold

Mann banket opp av politiet for å filme deres villmannskjøring - politiet frifinner seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det for lett for politiet å oppføre seg uforsvarlig og slippe unna det? Fra et juridisk standpunkt er det kanskje vanskelig å få politiet straffet i denne saken. Men betyr det at vi skal akseptere at politiet kan oppføre seg som de vil?

 

Politivold-sak henlagt

 

Trevor Jonathan Caine, en Britisk/Australsk mann som bor i Bergen, stoppet for å filme politiet da han mistenkte den sivile politibilen for å være en hvilkensomhelst villmanskjører. Da politiet så at han filmet/tok bilder av dem, tok de på blålysene og bråbremset foran han og forlangte at han ga dem mobilen hans. Da han forlangte ID-bevis fra de to sivilkledde politimennene, ble de svært fornærmet og angrep mannen. Han ble slått, kvelt og mishandlet av de to tjenestemennene.

 

Politiet er nå ferdig med saken, og legge all skyld på Caine. De mener han brukte mobil mens han kjørte, og at politiet oppfører seg rett når de legger han i bakken. Det forekommer ingen bevis for at han ble slått (hvordan kan man bevise dette?) og de mener all skade på fornærmede er pga. kontakt med asfalt under pågripelsen.

 

Kanskje statens lange arm kan frikjenne seg selv fra villmannskjøring, vold og hva nå annet de driver på med, men kan de frikjenne seg fra sin dårlige kontakt med borgerne også? Jeg tviler.

 

Denne trenden hvor politiet opptrer voldelig og gjør som de selv vil, er en global trend som kommer fra USA og en smak av hvordan det vil bli i den nye verdensordenen som også politikerne i Norge jobber for.

 

Jeg påpekte dette allerede for 5 år siden, men da bli jeg latterliggjort og nærmest beskyldt for å ha produsert all dokumentasjon selv.

Nå begynner vi å se det samme skje i Norge, men jeg er ganske sikker på at de fleste her inne ennå ikke klarer å se sammenhengen, og fortsatt avviser det hele som "konspirasjonsteorier"

  • Liker 8
Lenke til kommentar

 

Nå begynner vi å se det samme skje i Norge, men jeg er ganske sikker på at de fleste her inne ennå ikke klarer å se sammenhengen, og fortsatt avviser det hele som "konspirasjonsteorier"

At en norsk mann blir banket av politiet i USA er jo soleklart bevis for at det samme skjer i Norge...

 

jeg som rota litt der

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At en norsk mann blir banket av politiet i USA er jo soleklart bevis for at det samme skjer i Norge...

 

Det er det jo nødvendigvid ikke.

Men dette er som sagt en trend som er global og kommer fra USA, og politiet i USA og politiet i Norge samarbeider tett.

Dette er også nå også så smått begynt å skje i Norge, som vi jo alle kan se, og som også blir kommentert.

Men å se noen slags sammenheng i det hele, nei det er for komplisert for de fleste her.

 

Denne mannen som her ble banket opp av politiet bor jo forøvrig i Bergen, og ble banket opp av politiet i Norge og ikke i USA.

http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Politivold-sak-henlagt-2944713.html#.Ug-DQqzIayu

Endret av Baltazar94
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Det er da ingen nyhet at politiet i Bergen er noen forpulte drittsekker som gjør som de lyster. De driver jo klappjakt på syklister også.

 

Hvorfor kan vi ikke privatisere politiet? Hvorfor?

 

Statlig politi har jo ingen fordeler for noen, dersom du ikke er hardbarka kriminell, gir faen, og sloss tilbake, gjerne med våpen, og blir belønnet med hotellferie.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

 

 

Jeg nå sett litt på dette med politivold i Sverige og Norge, og selv om politivold ikke er så utbredt i Norge som i USA eller Sverige, så er politivold i Norge mye mer vanlig enn vi tror, det samme er justismord som vel også må ses på som en form for politivold.

Siden det er ganske mye informasjon om dette, så vil jeg anbefale allesom er interessert i å søke selv på google.

 

Etter det jeg nå vet så vil jeg si at politiet er en kriminell mafia, ikke et hår bedre enn en hvilken som helst annen kriminell gjeng, men de er egentlig mye farligere siden de kan operere under dekke av loven.

Dette er imidlertid bare begynnelsen, når nå politiet snart får anledning til å bære våpen, samt enda bedre lovbeskyttelse og anledning til å produsere falske beviser så vil nok poitikriminaliteten øke.

 

Det fins ennå noen ok politifolk, men det fins også noen ok mafiamedlemmer og noen ok personer i enhver kriminell gjeng.

Endret av Baltazar94
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg liker hvordan du kommer med gode kilder og slikt. Det er flott.

Om du hadde tatt deg de sekundene det tar å lese mitt inlegg, så ville du sett at jeg skrev at det er så mye info om dette at jeg anbefaler de som er interessert i å søke selv, det tar ikke mange sekundene det heller.

Men du er vel som de fleste her inne mest interessert i å angripe meg.

 

Og her kommer vi inn på en annen grunn til at det ikke er noen vits for meg å legge ut dokumentasjon.

For uansett hva jeg legger ut av dokumentasjon så vil det bare bli oversett, eller i "beste fall" settoverfladisk på for å finne et eller annet som på en eller annen måte kan bli brukt til å angripe og mobbe meg.

 

Jeg har vært her på forumet såpass lenge nå at jeg vet hvordan det er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...