Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Min eksterne HDD fra Western Digital sovner (tror jeg) under fil overføring. Det står at en overfører men ingen ting skjer. Om jeg prøver å avbryte blir den aldri ferdig. Slår jeg av maskinen avslutter den i det uendelige til jeg tvinger den til å slå seg av med knappen. Det er .iso filer jeg prøver å overføre. Maskinen har Windows 7. Er det noe jeg kan gjøre for å hindre dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Ja - formater ekstern hdd til ntfs eller exfat Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Det er allerede gjort, men hva skal det hjelpe mot at den sovner? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Iso er over 4gb. Usb2.0 er treigt. Fat32 støtter ikke filer over ~ 4gb. Da oppfører det seg tilsynelatende sånn. http://superuser.com/questions/577135/transfering-files-over-usb2-0-500gb Sjekk og usb root hub properies instillingene dine på power flik i device manager. Bruk usb port fra hovedkort integrert chipset , ikke addon controller. Si mere om din pc config .... Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Tror ikke det her er format-basert, dette har skjedd med en Ehdd jeg hadde for litt siden og, ble så irriterende at jeg byttet den ut, på den kan jeg lese filer og feks installere fra iso son ligger på den, men overføring er håpløst. Edit: og er den feil format får du også melding om det med en gang du prøver å overføre, den stopper ikke midt i. Endret 17. august 2013 av Korporal Kranium Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Iso er over 4gb. Usb2.0 er treigt. Fat32 støtter ikke filer over ~ 4gb. Da oppfører det seg tilsynelatende sånn. http://superuser.com/questions/577135/transfering-files-over-usb2-0-500gb Sjekk og usb root hub properies instillingene dine på power flik i device manager. Bruk usb port fra hovedkort integrert chipset , ikke addon controller. Si mere om din pc config .... Kontrollpanel > enhetsbehandling > USB kontrollere. Der finner jeg 2 som heter USB root hub. Så går jeg inn på egenskaper > strømstyring. Der er det krysset av for datamaskinen kan slå av denne enheten for å spare strøm. Hva skal jeg gjøre? Hva er addon controller? Hva vil du vite om min pc config? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Jeg ønsker ikke vite noe. Men det er tynt med info å gå på her. Men du bør vite såpass at når man ber om hjelp er det vesentlig å dele informasjon om det som er involvert i problemstillingen. Du har en pc f.eks laptop eller desktop pc med et hovedkort , type ? Systemet har usb porter tilknyttet internt brikkesett + en addon usb kontroller og du benytter deg av ? Der du kopierer fra er en disk av type? Og tilkoplet? Wd eksterndisken er av typen ? Den har filsystem ? Og har xx GB brukt og yy GB ledig plass? Den er ? testet på annen pc ? Sålangt vet de som leser tråden din at du har windows 7 og en eller annen ekstern wd hdd og har problemer med å kopiere en bestemt stor fil. Endret 17. august 2013 av syar2003 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Du har en pc f.eks laptop eller desktop pc med et hovedkort , type ? Dell XPS 8300, mer enn det vet jeg ikke. Systemet har usb porter tilknyttet internt brikkesett + en addon usb kontroller og du benytter deg av ? Mine begrensede kunnskaper hindrer meg å gi et godt svar. HDDen er koblet til en USB port bak PCen, om den da er på hovedkortet vet jeg ikke. Der du kopierer fra er en disk av type? Og tilkoplet? C disk. Wd eksterndisken er av typen ? Den har filsystem ? Og har xx GB brukt og yy GB ledig plass? My Book Essential, NTSF, 900 GB brukt og 400 GB ledig på den partisjonen jeg bruker. Den er ? testet på annen pc ? Nei. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Har du lys på Ehdd? Skrur det seg av/endrer seg når den sovner? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Har du lys på Ehdd? Skrur det seg av/endrer seg når den sovner? Det blinker når den overfører. Når den ikke gjør noe lyser det konstant. Jeg tror jeg husker at lyset ikke blinker når den sovner under overføring. Er ikke helt sikker. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Iso er over 4gb.ISO er en kontainer, ikke en definert filstørrelse. Du får FDD-ISOer, for å si det slik. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 ISO er en kontainer, ikke en definert filstørrelse. Du får FDD-ISOer, for å si det slik. Selvfølgelig.... du tar det ut av sammenhengen: fat, filstørrelse> 4gb, usb2.0 treghet da kan det oppføre seg slik som i http link. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Strøminnstillinger (i Windows) > Avansert > Sett alt som har med disk og USB å gjøre til Disabled/Avslått (eller Max hvis det for ytelse) under Plugged In/Tilkoblet. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Du har en pc f.eks laptop eller desktop pc med et hovedkort , type ? Dell XPS 8300, mer enn det vet jeg ikke. Systemet har usb porter tilknyttet internt brikkesett + en addon usb kontroller og du benytter deg av ? Mine begrensede kunnskaper hindrer meg å gi et godt svar. HDDen er koblet til en USB port bak PCen, om den da er på hovedkortet vet jeg ikke. Der du kopierer fra er en disk av type? Og tilkoplet? C disk. Wd eksterndisken er av typen ? Den har filsystem ? Og har xx GB brukt og yy GB ledig plass? My Book Essential, NTSF, 900 GB brukt og 400 GB ledig på den partisjonen jeg bruker. Den er ? testet på annen pc ? Nei. Mitt forslag er å først finne ut om det er et problem med din pc sin usb stakk eller om det er den eksterne disken eller selve iso filen. 1) kopier iso filen til en annen mappe internt på C: Funker dette er filen uten crc feil e.l og den er friskemeldt. 2) Plugg inn en usb pen i samme port som er stor nok for iso filen. Kopiere filen med copy/paste i windows explorer. Sørg for at filsystem på usb pen er passende type til å lagre filen. Funker dette ? Eller får du samme problem som med wd essentials. Prøv så med usb pen i en annen usb port på pcen om du har flere. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Strøminnstillinger (i Windows) > Avansert > Sett alt som har med disk og USB å gjøre til Disabled/Avslått (eller Max hvis det for ytelse) under Plugged In/Tilkoblet. Nå har jeg deaktivert innstilling for selektiv USB-deaktivering. Jeg får teste å se om det var det som skulle til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå