SirreStrikk Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 God kveld! Bestilte nettopp en Asus Vivibook S200E med en Celeron 847 cpu, noe som jeg kanskje ikke burde ha gjort utifra det jeg leser? Pc'n kosta ikke mer enn 2995, hadde pent design utifra prisen og virka perfekt for meg som skal være på reisefot men samtidig gjøre en god del skriverarbeid. Er klar over at pc'n ikke har god batteri levetid, men den øker vell noe siden celeron prosessoren er rimelig svak? Batterilevetid er uansett ikke veldig viktig mtp at jeg skal være stasjonær de gangene jeg bruker den bortsett fra på 2 flyturer.Uansett, hovedspørsmålet er om denne prosessoren vil takle helt greie oppgaver som internett surfing, video titting(hd filmer), skriveprogram og kanskje noe lett photoshopping? Har egentlig et krav om at pc'n må være en ultrabook eller tilnærmet likt design som de. Vis dere kan henvise meg til noen pene ultrabooks i rundt 3-4 tusen klassen så hadde det vært fint. Om jeg må opp i over 5000 så går jeg lik så greit for en mac air. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Kraftigere prosessorer spiser faktisk mindre batteri enn svakere prosessorer i dag, dette fordi de bruker like mye strøm under belastning med langt kortere arbeidstid og spiser like lite strøm ved idle fordi Intel har blitt ekstremt flinke til å skru av strømmen til deler som ikke er i bruk. Internettsurfing, skriveprogrammer, og lett photoshopping burde gå greit, full-HD-video vil kanskje bli problematisk ettersom Intel pleier å kutte vekk veldig mye funksjonalitet fra den integrerte grafikken på billigmodeller og du ikke har nok prosessorkraft til å dekode h.264 i ren software. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå