Andreas Solli Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Hei Skal kjøpe speedbåt med 40 hk men vet ikke kass type som er best til å kjøre tube å turer med skal vere 5 seter Har sett på en porch 3900 men vet ikke om jeg får plass til en sofa fra maritim Takker for svar Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Du får ikke i pose og sekk, spesielt hvis du skal bruke en 40hk. Det blir litt som at du kjøper deg en sportsbil og skal bruke den til å kjøre flyttelass en gang i bland. En speedbåt har en V-bunn på ca. 22/24 grader mens en vannskibåt/allroundbåt har en V-bunn på ca. 17/20 grader. Det er for at med dypere V-bunn får du bedre løft på båten "mindre skrog i vannet" og dermed mer fart, men dårligere planingstreskel, det er motsatt med en vannskibåt/allroundbåt den gir mer bæring, går fortere oppi plan og tåler flere passasjerer bedre. Lenke til kommentar
Hurrycane110 Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Noen av dere som vet hvorfor: BTW-DETTE ER VIKTIG:::LES -Jeg kjøpte en hurricane 370 i sommer 2013. Jeg kjøpte så en 25 hesters johnson og satt på...det var ikke plombering eller noe sånt på motoren. Båten var bygd opp for lang stamme med ca 10 cm og forsterket med aliminiumsplate bak. Dette ga bare båten ca 10 kilos mer vekt kanskje. Også målte vi båten flere ganger. og alle ganger fikk vi samme resultat:( 26 knop i medvind og 24 i motvind!!! det står jo på alle hurricane/cyber annonser at med 25 hester, går de mint over 30 knop...vanligvis 35 ca. HVORFOR gjør ikke min det?!!!! Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Det er fordi at de lyver. Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 2. oktober 2013 Del Skrevet 2. oktober 2013 Noen av dere som vet hvorfor: BTW-DETTE ER VIKTIG:::LES -Jeg kjøpte en hurricane 370 i sommer 2013. Jeg kjøpte så en 25 hesters johnson og satt på...det var ikke plombering eller noe sånt på motoren. Båten var bygd opp for lang stamme med ca 10 cm og forsterket med aliminiumsplate bak. Dette ga bare båten ca 10 kilos mer vekt kanskje. Også målte vi båten flere ganger. og alle ganger fikk vi samme resultat:( 26 knop i medvind og 24 i motvind!!! det står jo på alle hurricane/cyber annonser at med 25 hester, går de mint over 30 knop...vanligvis 35 ca. HVORFOR gjør ikke min det?!!!! Er du fet ? Hvis ikke, kan du ha en dårlig motor, dårlig propell eller en båt som er full av vann. Lenke til kommentar
Hurrycane110 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Det er fordi at de lyver. var med å målte en annen hurricane til 36 knop med tohatsu 25 hester... Lenke til kommentar
Hurrycane110 Skrevet 3. oktober 2013 Del Skrevet 3. oktober 2013 Er du fet ? Hvis ikke, kan du ha en dårlig motor, dårlig propell eller en båt som er full av vann. tipper propell...fet kan du sjøl vær;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå