Gå til innhold

får man noe bedre til 15.000 kroner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LADA og BMW ? :lol: Noen har visst glemt å ta medisinen sin. ;)

Men uansett, til trådstarter; har du lyst på Intel, KJØP Intel da for f! ;)

Vil fremdeles påstå at det er et "smartere" kjøp om du går for XP2500 og si et Abit NFS-7 V2 siden du får bra ytelse for en mindre sum penger, men som nevnt; du velger selv hva du vil bruke pengene på. Er du like ekstrem som Snekker'n her så presser du P4-maskinen til uante høyder. Men det koster å være kar. ;)

Hei er ikke ute etter å krangle, men spør jeg om råd der jeg feks har laget et oppsett med en fin rød mercedes, så er jeg ikke inntr i at noen skal prakke på meg en grønn folkevogn :o

...men krangel skal du f*en meg få! Skjønner ikke at du faktisk poster noe sånt og deretter sammenligner Intel og AMD med mercedes og folkevogn. Det er ikke SÅ j*vla stor forskjell på Intel/AMD! Enkelte folks holdninger skremmer meg, f*en ikke rart det er to hundre Intel/AMD og ATi/nVidia diskusjoner her daglig! :grumpy:

Enten liker du å krangle eller så forstår du ikke hva jeg mener.

For å si det på en annen måte da, om jeg setter inn en annonse i avisen der jeg er inntr i å kjøpe et fly, ja da blir jeg irritert om noen svarer på annonsen som har et tog til salgs.

Det jeg prøver å si er at når en person har laget et oppsett som i dette tillfellet var en Intelmaskin,hvorfor i himmelens navn skall amd frelste folk her på forumet på død å liv prakke på han en amd??

Hadde han spurt om hvilken maskin han burde velge ja da var saken en annen.

Er du/dere virkelig så blåøyde at dere tror at kunn det dere selv har er best??

PS Jeg har både intel og amd

Hvor seriøs er man når man omtaler Intel som "fin rød Mercedes"

AMD som "grønn folkevogn" ??

Å bruke sammenlikningen mellom fly og tog er jo helt på vidda.

Lenke til kommentar

Vil fremdeles påstå at det er et "smartere" kjøp om du går for XP2500 og si et Abit NFS-7 V2 siden du får bra ytelse for en mindre sum penger, men som nevnt; du velger selv hva du vil bruke pengene på. Er du like ekstrem som Snekker'n her så presser du P4-maskinen til uante høyder. Men det koster å være kar. ;)

Hei er ikke ute etter å krangle, men spør jeg om råd der jeg feks har laget et oppsett med en fin rød mercedes, så er jeg ikke inntr i at noen skal prakke på meg en grønn folkevogn :o

...men krangel skal du f*en meg få! Skjønner ikke at du faktisk poster noe sånt og deretter sammenligner Intel og AMD med mercedes og folkevogn. Det er ikke SÅ j*vla stor forskjell på Intel/AMD! Enkelte folks holdninger skremmer meg, f*en ikke rart det er to hundre Intel/AMD og ATi/nVidia diskusjoner her daglig! :grumpy:

For å si det på en annen måte da, om jeg setter inn en annonse i avisen der jeg er inntr i å kjøpe et fly, ja da blir jeg irritert om noen svarer på annonsen som har et tog til salgs.

Det jeg prøver å si er at når en person har laget et oppsett som i dette tillfellet var en Intelmaskin,hvorfor i himmelens navn skall amd frelste folk her på forumet på død å liv prakke på han en amd??

Vel hvor seriøs er du som ikke forstår hva jeg skriver, jeg har ikke sammenlignet intel med mercedes og amd med en folkevogn.

Det jeg prøvde å si var at personen spurte om meninger på sitt intel oppsett men dere amd folk måtte prøve å tvinge på han et amd oppsett. Dette blir like dumt som om jeg hadde tenk å kjøpe en mercedes (eller en annen bil) så skulle alle på det forumet på død og liv ha meg til å kjøpe folkevogn :o

Tror noen her heller må begynne å tenke istedenfor å sitte å surmule fordi ikke alle vil ha det de har.

Problemstillingen hadde vert den samme om en hadde spurt om et amd oppsett og ble annbefalt lassevis med intel.

Jeg prøvde bare å vise hvor tåpelige enkelte er, da eneste holdning de har er "mitt er best"

Lenke til kommentar

Jeg vil komme med en komentar ang. skjerm .. han skal jo klart spille en god del . .hva da med denne .. hmm .. var det Hyundai skjermen som Oivind_dale + veldig mange andre skrøyt så mye av for litt siden (lang tråd) .. den ville jo klart være et bra kjøp.

Og , jeg skakke begynne med det intel/amd greiene eigang, men bare legge til at han har gjort et bra valg ! P4 2,4c 800 fsb er en VELDIG villig klokker og man får klart mye for penga, sammenlignet med de høyere INTEL modellene (3 ghz til 3200 kr f.eks.) og denne kan en fint kjøre på 3,1 - 3,3 iaffal kommer jo ann på kjøling volt osv osv men alikavel ;) fremdeles mye for penga, selv om en xp2500+ nok gir enda mer ..

Og, ville gått for noe litt høyere ram ja .. Geil 4000/4200 som snekkern anbefalte.. og 512 mb er jo .. ja , det duger jo men , merker til tider at 1024 er å anbefale faktisk allerede nå.. kommer litt ann på bruken seff ;)

Lenke til kommentar

Heisann

Vil først understreke at jeg er verken amd eller intell fanboy, men ser mange klager over at amd er ustabilt og komponenter som er ødelagte osv. Det er bare tull, jeg har bygd 3 amd maskiner det siste året, alle er stabile og virket på første forsøk, selvfølgelig etter å plagdes noen timer da :roll: men de funket når jeg gjor alt rett.. Jeg har selv en intell maskin nå, men skal ha nytt oppsett.. Og vurderer da mellom amd og intell.. Har aldri plagdes med stabilitet verken med intell eller amd..

Lenke til kommentar

Ehh, alle 875 kort som er til salgs per i dag støtter jo ikke prescott! :(

Gir den maks 5 til 6mnd. :yes:

Nå kan det faktisk se ut som om "alle 875 kort" støtter prescott, i følge nye meldinger :) . Så det er vel litt tidlig å dømme 875 kort nord og ned.

Skjønner ikke hvor du har lest at 875 kortene skal støtte prescott???

Intel ville i såfall bryte en laaang tradisjon! Lage nye chipset for hver ny revisjon av prosessorkjerner, slik at man selger mest mulig chipset og prosessorer. Melke melke melke og så skumme fløte. nam nam godt godt sier Intel

Lenke til kommentar

Vel hvor seriøs er du som ikke forstår hva jeg skriver, jeg har ikke sammenlignet intel med mercedes og amd med en folkevogn.

Det jeg prøvde å si var at personen spurte om meninger på sitt intel oppsett men dere amd folk måtte prøve å tvinge på han et amd oppsett. Dette blir like dumt som om jeg hadde tenk å kjøpe en mercedes (eller en annen bil) så skulle alle på det forumet på død og liv ha meg til å kjøpe folkevogn :o

Tror noen her heller må begynne å tenke istedenfor å sitte å surmule fordi ikke alle vil ha det de har.

Problemstillingen hadde vert den samme om en hadde spurt om et amd oppsett og ble annbefalt lassevis med intel.

Jeg prøvde bare å vise hvor tåpelige enkelte er, da eneste holdning de har er "mitt er best"

Hvis du ikke klarer å gjøre deg forstått på en skikkelig måte har DU ett problem med hvordan du ordlegger deg og argumenterer.

At man har Intel i sitt eget forslag betyr ikke at andre ikke kan foreslå AMD.

Din argumentasjon faller på sin egen urimelighet.

Det er jo mange her som foreslår alternative skjermtyper , valg av annen ram ...osv

Finner du det like urimelig som å foreslå en annen CPU ?

Skal man ha ny PC er det vel ikke avgjort at man må velge Intel ?

Du har skrevet følgende:

"Hei er ikke ute etter å krangle, men spør jeg om råd der jeg feks har laget et oppsett med en fin rød mercedes, så er jeg ikke inntr i at noen skal prakke på meg en grønn folkevogn"

Her trekker du inn en analogi mellom å ha et oppsett med "en fin mercedes" og det å bli prakket på "en grønn folkevogn".

og videre :

"om jeg setter inn en annonse i avisen der jeg er inntr i å kjøpe et fly, ja da blir jeg irritert om noen svarer på annonsen som har et tog til salgs."

Her er du over på å sammenligne fly og tog.

Tenk igjennom en gang til hva du har skrevet.

Hvis du fortsatt synes dette er seriøs måte å argumentere på så har du et aldri så lite problem.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvor du har lest at 875 kortene skal støtte prescott?

CPU -Socket 478 for Intel Pentium 4/ Celeron up to 3.2 GHz+

-Intel Hyper-Threading Technology ready

-New power design supports Intel next generation Prescott CPU

http://www.asus.com/prog/spec.asp?m=P4C800...Deluxe&langs=01

Så på Asus sin side, står det nå at der er støtte for Prescott CPU på flere 875, og faktisk 865 kort som jeg har sett på.

Og post jeg fikk fra ASUS:

Based on test result gathered with the engineering sample of Prescott processor, it should be ok to use Prescott processors on our

current production of i865/i875 chipset based motherboards

Så nå skjønner du hvor jeg har lest det. :wink:

Lenke til kommentar

JazzcatDet er en vesentlig forskjell på en skjerm og en cpu, da jeg vitterlig har forstått det sånn at skjermene passer til begge systemer eller :o mulig jeg ikke har forstått det heller :lol::lol:

Det som er hele poenget er at når en setter opp et oppsett vere seg amd eller intel så respekter personen for det,dette gjelder ikke bare i denne postet men om du har giddet å lest litt ville du sett at det har stått feks " jeg skall ha meg et nytt Intel system" så har det kommet i en post eller to senere "amd rules" "go for amd" men det er vel bare jeg som ikke forstår :o så unnskyld at jeg nevnte det :shrug:

Lenke til kommentar

Skal ikke begi meg inn på Intel/AMD-diskusjonen. Mange kreative og et par vettuge argumenter i tråden allerede.... :wink:

Men jeg synes du bør vurdere Hyundai Q17S (3985 hos VSData) som gjorde det svært bra i Tomshardware's test. Har to stk selv, og den er knivskarp. Og billigere enn Samsung'en.

J:M

Lenke til kommentar
JazzcatDet er en vesentlig forskjell på en skjerm og en cpu, da jeg vitterlig har forstått det sånn at skjermene passer til begge systemer eller :o mulig jeg ikke har forstått det heller :lol::lol:

Det som er hele poenget er at når en setter opp et oppsett vere seg amd eller intel så respekter personen for det,dette gjelder ikke bare i denne postet men om du har giddet å lest litt ville du sett at det har stått feks " jeg skall ha meg et nytt Intel system" så har det kommet i en post eller to senere "amd rules" "go for amd" men det er vel bare jeg som ikke forstår :o så unnskyld at jeg nevnte det :shrug:

Så ut ifra din definisjon av en post under "Hjelp jeg skal ha ny PC" med

spørsmål "får man noe bedre til 15.000 kroner" er svaret ditt at man kun

kan beytte Intel platformen ?

PS synes ikke du skal harselere for mye med din egen forståelsesevne,

da din måte å argumentere på (les min forrige post) ikke ligger på et særlig høyt nivå.

Lenke til kommentar

da din måte å argumentere på (les min forrige post) ikke ligger på et særlig høyt nivå.

Det er sånn du ser det, jeg prøver å forklare at dette er et fenomen som til stadighet gjentar seg selv om den som starter tråden sier klart i fra, at dine små grå ikke er istand ril å forstå det er en annensak.

Når det gjelder min forståelsesevne har jeg klart meg bra her på forumet og har heller ikke hatt så store problemer med min argumentasjon før nå da jeg traff deg :lol::lol:

Min "harselas" var mer myntet på deg,men jeg skjønner jo nå at du ikke evner å forstå hva jeg sier.

Med dette er iallefall jeg ferdig med denne diskusjonen da jeg tror de fleste forstod hva jeg mente.

Ha en god dag :wink:

Lenke til kommentar

Det er sånn du ser det, jeg prøver å forklare at dette er et fenomen som til stadighet gjentar seg selv om den som starter tråden sier klart i fra, at dine små grå ikke er istand ril å forstå det er en annensak.

Når det gjelder min forståelsesevne har jeg klart meg bra her på forumet og har heller ikke hatt så store problemer med min argumentasjon før nå da jeg traff deg :lol::lol:

Min "harselas" var mer myntet på deg,men jeg skjønner jo nå at du ikke evner å forstå hva jeg sier.

Med dette er iallefall jeg ferdig med denne diskusjonen da jeg tror de fleste forstod hva jeg mente.

Ha en god dag :wink:

På bakgrunn av dine språkelige evner , skal jeg hjelpe deg litt.

1. Finn et leksikon ; slå opp på sarkasme og ironi.

2. Les nedenfor igjen hva jeg har skrevet.

"PS synes ikke du skal harselere for mye med din egen forståelsesevne,

da din måte å argumentere på (les min forrige post) ikke ligger på et særlig høyt nivå."

Lykke til.

Lenke til kommentar

da din måte å argumentere på (les min forrige post) ikke ligger på et særlig høyt nivå."

Lykke til.

Vel at din måte å argumentere på er å forsøke å fremmstille alle andre som ikke er enig med deg som idioter, sier vel mer om deg enn noen andre.

At jeg brukte mercedes kontra folkevogn og fly kontra tog var nettop for å vise hvor dumt dette var, problemet var at du ikke forsto det men heller ble surten fordi du snnsyneligvis har amd selv.

Det som virkelig er dumt er jo at du trekker inn skjerm og ram i denne diskusjonen , det er klart det skal diskuteres da dette er noe som brukes til begge sytemene.

Hele problemet med deg er at du er en liten furteunge som tror du vet og kan og at det du har er best,er det noen som anntyder noe annet så skal det furtes og kalles.

Jeg er en godt voksen person med så pass erfaring på baken at jeg ikke kan ta sånne som deg seriøst.

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg faktisk har både intel og amd xp system.

PS: regner med et surt svar :wink: :wink: [/b]

Lenke til kommentar

Lykke til.

Vel at din måte å argumentere på er å forsøke å fremmstille alle andre som ikke er enig med deg som idioter, sier vel mer om deg enn noen andre.

At jeg brukte mercedes kontra folkevogn og fly kontra tog var nettop for å vise hvor dumt dette var, problemet var at du ikke forsto det men heller ble surten fordi du snnsyneligvis har amd selv.

Det som virkelig er dumt er jo at du trekker inn skjerm og ram i denne diskusjonen , det er klart det skal diskuteres da dette er noe som brukes til begge sytemene.

Hele problemet med deg er at du er en liten furteunge som tror du vet og kan og at det du har er best,er det noen som anntyder noe annet så skal det furtes og kalles.

Jeg er en godt voksen person med så pass erfaring på baken at jeg ikke kan ta sånne som deg seriøst.

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg faktisk har både intel og amd xp system.

PS: regner med et surt svar :wink: :wink: [/b]

"Vel at din måte å argumentere på er å forsøke å fremmstille alle andre som ikke er enig med deg som idioter, sier vel mer om deg enn noen andre."

-Har aldri kalt deg for "idiot" ,det er kun din egen oppfatning og den får du stå for selv.

"Hele problemet med deg er at du er en liten furteunge som tror du vet og kan og at det du har er best,er det noen som anntyder noe annet så skal det furtes og kalles."

-Her er du igjen på bærtur, jeg har aldri kalt deg noe som helst ei heller påstått at jeg vet hva som er best eller noen gang nevnt hva jeg selv har.

-Derimot har du her påstått at jeg er en "furteunge".

"Jeg er en godt voksen person med så pass erfaring på baken"

-Ditt nivå å argumentere på vitner vel ikke akkurat om dette.

Særlig ikke din stadige bruk av smiley's for å understreke dine "meninger".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...