Boralis Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 LADA og BMW ? Noen har visst glemt å ta medisinen sin. Men uansett, til trådstarter; har du lyst på Intel, KJØP Intel da for f! Vil fremdeles påstå at det er et "smartere" kjøp om du går for XP2500 og si et Abit NFS-7 V2 siden du får bra ytelse for en mindre sum penger, men som nevnt; du velger selv hva du vil bruke pengene på. Er du like ekstrem som Snekker'n her så presser du P4-maskinen til uante høyder. Men det koster å være kar. Hei er ikke ute etter å krangle, men spør jeg om råd der jeg feks har laget et oppsett med en fin rød mercedes, så er jeg ikke inntr i at noen skal prakke på meg en grønn folkevogn :o Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 MSI K8T NEO-FIS2R LE Hovedkort Socket754 - HK med AMD Athlon64 XP3200+ Box På lager: 20-49 5 819,00 5 819,00 115063 TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2 - 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC333MHz) På lager: 20-49 987,00 987,00 120304 PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR - AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail På lager: 100+ 2 995,00 2 995,00 118030 Seagate Barracuda 7200.7 80GB S-ATA - S-ATA/150, harddisk 8MB cach ST380013AS På lager: 7 925,00 925,00 112015 Chieftec Dragon MediumTower - Kabinett m/360W DX-01W P4 / AMD På lager: 10-19 814,00 814,00 116755 Pioneer DVD-spiller IDE 16x/40x Slot-in - Bulk (DVD-120S) På lager: 100+ 450,00 450,00 Avg.: 0,00 Totalt: 11 990,00 + Skjerm, mus etc. [/b] Lenke til kommentar
Shetil Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Kjedet meg litt så jeg satt opp denne maskinen på Komplett: Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz (1 664,00) Samme som du Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800(1829) Samme som du TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 256MB CL2 (2*618,00) Samme spesifikasjonene LG 17" LCD L1710B TCO-99 (4 454,00 ) Kongeskjerm! Bedre og billigere enn samsung Prisguiden Logitech MX300 Optical Mouse (359,00) Samme som du Logitech Internet Navigator Keyboard SE (350,00) Samme som du Suntek Miditower TH-656 Sølv (683,00) Hvorfor skal alle ha Chieftec? Dette kabinettet ser kulere ut, lager lite støy og er billig. Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200 (1 181,00) Samme som du, selv om jeg ville ha gått for Seagate. Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR (2 775,00) Sparer en del hundre lapper på å kjøpe 9800np og gir nesten like god ytelse som pro. Så ikke hør på de som maser om 9800 Pro! (Selv om Powercolor 9800p bare koster 200 kr ekstra...) LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk (350,00) Anerkjent merke og billigere Tilsammens: 14 931,00 Pengene du sparer kan du dra på kino 10 ganger for, eller ta dama med på restaurant, eller ta deg to turer på byen, eller gi deg 2 mnd til 1 års forsyninger med Cola (kommer an på forbruk) eller være Røde Kors fadder for et halvt år.... Lenke til kommentar
Trinity Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Meget bra oppsett! Jeg hadde personlig byttet ut et par småting ,men det er litt smak og behag. Du har iallefall valgt rett prosessor,amd+Nforce2 er å be om problemer. Ja ,du får det du betaler for her, pris og kvalitet går hand i hand. Ja, jeg har hatt ,og har Amd og Nforce 2.Har sendt 2 prosessorer og 2 hovedkort i retur,og fått nytt på garantien.Og nei, jeg synes ikke det er kult å plukke maskinen fra hverandre og sette den i sammen igjen . Msi K3 ultra 2 hovedkort og Amd 1800+ er døds stabilt,men begynner og dra på åra ,ja jeg har en slik også. Jeg har også pc'en som står i signaturen , og ja jeg er kjempeglad jeg lot meg overtale til å prøve Intel ,har aldri angret et sekund. Lenke til kommentar
Peregrin Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 LG 17" LCD L1710B TCO-99 (4 454,00 ) Kongeskjerm! Bedre og billigere enn samsung Prisguiden Jøss. Hvordan er denne på fargegjengivning? Er denne grei til mye arbeid med grafikk? Lenke til kommentar
Bofur Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 oifind> Sjekk første post en gang til du. 8) P4 er et godt valg. Jeg vet ikke om det er _helt_ bekreftet enda, men Prescott kommer til socket 478. Sånn sett så varer hovedkortet en god stund fremover, i motsetning til socket a. Ehh, alle 875 kort som er til salgs per i dag støtter jo ikke prescott! I tilleg er jo ikke prescott all verden heller, blir ikke noe futt i den før Intel får ordnet på varmeproblemet til den nåverende prescott kjernen. Og da er det socet "T" pci-x og DDR2 som gjelder slik at den kommende prescott får ett kortvarig liv. Gir den maks 5 til 6mnd. Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 LADA og BMW ? Noen har visst glemt å ta medisinen sin. Men uansett, til trådstarter; har du lyst på Intel, KJØP Intel da for f! Vil fremdeles påstå at det er et "smartere" kjøp om du går for XP2500 og si et Abit NFS-7 V2 siden du får bra ytelse for en mindre sum penger, men som nevnt; du velger selv hva du vil bruke pengene på. Er du like ekstrem som Snekker'n her så presser du P4-maskinen til uante høyder. Men det koster å være kar. Hei er ikke ute etter å krangle, men spør jeg om råd der jeg feks har laget et oppsett med en fin rød mercedes, så er jeg ikke inntr i at noen skal prakke på meg en grønn folkevogn :o ...men krangel skal du f*en meg få! Skjønner ikke at du faktisk poster noe sånt og deretter sammenligner Intel og AMD med mercedes og folkevogn. Det er ikke SÅ j*vla stor forskjell på Intel/AMD! Enkelte folks holdninger skremmer meg, f*en ikke rart det er to hundre Intel/AMD og ATi/nVidia diskusjoner her daglig! Lenke til kommentar
hubzorb Skrevet 28. september 2003 Forfatter Del Skrevet 28. september 2003 Kjedet meg litt så jeg satt opp denne maskinen på Komplett: Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz (1 664,00) Samme som du Intel Pentium 4 2.4 GHz Boxed PC800(1829) Samme som du TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 256MB CL2 (2*618,00) Samme spesifikasjonene LG 17" LCD L1710B TCO-99 (4 454,00 ) Kongeskjerm! Bedre og billigere enn samsung Prisguiden Logitech MX300 Optical Mouse (359,00) Samme som du Logitech Internet Navigator Keyboard SE (350,00) Samme som du Suntek Miditower TH-656 Sølv (683,00) Hvorfor skal alle ha Chieftec? Dette kabinettet ser kulere ut, lager lite støy og er billig. Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200 (1 181,00) Samme som du, selv om jeg ville ha gått for Seagate. Sapphire Radeon 9800 Atlantis 128MB DDR (2 775,00) Sparer en del hundre lapper på å kjøpe 9800np og gir nesten like god ytelse som pro. Så ikke hør på de som maser om 9800 Pro! (Selv om Powercolor 9800p bare koster 200 kr ekstra...) LG DVD-spiller IDE 16x/48x Bulk (350,00) Anerkjent merke og billigere Tilsammens: 14 931,00 Pengene du sparer kan du dra på kino 10 ganger for, eller ta dama med på restaurant, eller ta deg to turer på byen, eller gi deg 2 mnd til 1 års forsyninger med Cola (kommer an på forbruk) eller være Røde Kors fadder for et halvt år.... den likte jeg :D Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Waste of money vil jeg si om det oppsettet ditt... Gå heller for AMD 2500+ barton og et nforce 2 hk. Den prossessoren kjøres lett på 3200+ med boxed kjøling. Så har du plutselig spart 2000 kr Man må da få lov til å bruke penger på hva man vil, uten at noen bestandig må blande inn AMD i hver bidige post. Er faktisk noen her på forumet som foretrekker å betale mer for å få Intel, og gjerne vil diskutere, ja akkurat, INTEL. Greit at barton er billigere, men det er da noen som kjøper BMW selv om LADA er mye billigere :-? Ikke KØDD med Lada! Beste bilen som finnes! :wink: Uansett; hva er vitsen i å investere i 1024 Mb minne nå. Kan jo alltids kjøpe mer ved en senere anledning. En mus er en mus. Så lenge den er optisk, ikke trådløs og koster mer enn 200,-, er nok kvaliteten mer enn bra nok. Øystein Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Waste of money vil jeg si om det oppsettet ditt... Gå heller for AMD 2500+ barton og et nforce 2 hk. Den prossessoren kjøres lett på 3200+ med boxed kjøling. Så har du plutselig spart 2000 kr helt enig med deg, gå heller for amd og et bra socket a hovedkort. Lenke til kommentar
andjoha Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 hva med å slenge på 1000kr så du får en 19" lcd istedet når du først er igang Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 LADA og BMW ? Noen har visst glemt å ta medisinen sin. Men uansett, til trådstarter; har du lyst på Intel, KJØP Intel da for f! Vil fremdeles påstå at det er et "smartere" kjøp om du går for XP2500 og si et Abit NFS-7 V2 siden du får bra ytelse for en mindre sum penger, men som nevnt; du velger selv hva du vil bruke pengene på. Er du like ekstrem som Snekker'n her så presser du P4-maskinen til uante høyder. Men det koster å være kar. Hei er ikke ute etter å krangle, men spør jeg om råd der jeg feks har laget et oppsett med en fin rød mercedes, så er jeg ikke inntr i at noen skal prakke på meg en grønn folkevogn :o ...men krangel skal du f*en meg få! Skjønner ikke at du faktisk poster noe sånt og deretter sammenligner Intel og AMD med mercedes og folkevogn. Det er ikke SÅ j*vla stor forskjell på Intel/AMD! Enkelte folks holdninger skremmer meg, f*en ikke rart det er to hundre Intel/AMD og ATi/nVidia diskusjoner her daglig! Har du noen ganger prøvd en INTEL P4 800 ?????????? det kan du neppe ha gjort når du sier det. broren min har en amd 3000+ og jeg en p4 2.8 og hans suger eks. i spill så hakker det og det stopper opp og i prime 95 så er det max 15 min så kræsjer dritten og maskinen skrur seg plutselig av han ringer psdata og de sier det er det og han bytter det men funker det mer stabilt NEI han har for f bytte alt i maskinen menne samme problem uansett han har akuratt samme deler som meg bare amd,hovedkort og han får 4987 3dmarks i 3dmark 03 LOL jeg får 5560 så amd kan sammenlignes med en bmw og en grønn golf. så jeg er helt enig med snekker'n for han har prøvd begge deler og det har jeg å men dere bare gjetter på hvordan det er. Det er så j,ævlig mange feil med amd broren min har send inn cpu 1 gang og hovedkort 1 gang og ram en gang for geil brikken funket ikke på hovedkortet har hadd 2 amd pc'er selv og aldri mer huff mange uker exstra arbeid og hva menner dere med at han heller kan kjøpe en 2500+? den er jo mye dårligere en en p4 2.4 men den kan klokkes til en 3200 og så? en p4 2.4 yter nesten det samme som en 3200+ men den kan klokkes til 3.6 og koster bare 200 kr mer og da ville den kanskje tillsvart en amd xp 4200+ eller mer. og nå menner jeg ikke amd 64 det er en jævlig bra cpu men det er ikke xp. Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Ehh, alle 875 kort som er til salgs per i dag støtter jo ikke prescott! I tilleg er jo ikke prescott all verden heller, blir ikke noe futt i den før Intel får ordnet på varmeproblemet til den nåverende prescott kjernen. Og da er det socet "T" pci-x og DDR2 som gjelder slik at den kommende prescott får ett kortvarig liv. Gir den maks 5 til 6mnd. Hm... så infoen på f.eks. P4P800 stemmer ikke? "New power design supports Intel next generation Prescott CPU". Nedtur Lenke til kommentar
toretors Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 hva med å slenge på 1000kr så du får en 19" lcd istedet når du først er igang Unødvendig ettersom oppløsningen er den samme (sist gang jeg sjekka). Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 LADA og BMW ? Noen har visst glemt å ta medisinen sin. Men uansett, til trådstarter; har du lyst på Intel, KJØP Intel da for f! Vil fremdeles påstå at det er et "smartere" kjøp om du går for XP2500 og si et Abit NFS-7 V2 siden du får bra ytelse for en mindre sum penger, men som nevnt; du velger selv hva du vil bruke pengene på. Er du like ekstrem som Snekker'n her så presser du P4-maskinen til uante høyder. Men det koster å være kar. Hei er ikke ute etter å krangle, men spør jeg om råd der jeg feks har laget et oppsett med en fin rød mercedes, så er jeg ikke inntr i at noen skal prakke på meg en grønn folkevogn :o ...men krangel skal du f*en meg få! Skjønner ikke at du faktisk poster noe sånt og deretter sammenligner Intel og AMD med mercedes og folkevogn. Det er ikke SÅ j*vla stor forskjell på Intel/AMD! Enkelte folks holdninger skremmer meg, f*en ikke rart det er to hundre Intel/AMD og ATi/nVidia diskusjoner her daglig! Enten liker du å krangle eller så forstår du ikke hva jeg mener. For å si det på en annen måte da, om jeg setter inn en annonse i avisen der jeg er inntr i å kjøpe et fly, ja da blir jeg irritert om noen svarer på annonsen som har et tog til salgs. Det jeg prøver å si er at når en person har laget et oppsett som i dette tillfellet var en Intelmaskin,hvorfor i himmelens navn skall amd frelste folk her på forumet på død å liv prakke på han en amd?? Hadde han spurt om hvilken maskin han burde velge ja da var saken en annen. Er du/dere virkelig så blåøyde at dere tror at kunn det dere selv har er best?? PS Jeg har både intel og amd Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Men FOLKENS DA!!, kan vi holde oss til topic? Ingen grunn i den sabla AMD vs Intel krigen nå... Fyren skal ha Intel, godta det. Og ja, jeg er enig i at det er et monster av en maskin til 15.000 Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 mye Ja, jeg har prøvd en p4, 2.8 med 800FSB, forskjellen var ikke SÅ stor. Nei, det er ikke utelukkende AMD sin feil at broren din har problemer, det kan være hva som helst, og som oftest brukerfeil. Og ja, Intel ER kjappere, det har jeg innrømt tidligere og det har jeg ingen problemer med, jeg vil frem til at folk som sammenligner en sportsbil og en buss i denne sammenhengen er på jordet fordi det er ELENDIG holdning og sånt skaper krangel, det er ikke å stikke under en stol. At du påstår at jeg bare gjetter hvordan det er forbauser meg litt for det vet du ikke en døyt om. Og en p4 2.4 er ikke MYE bedre enn en XP2500, men den kan klokkes mye lengre. En p4 2.4-800 koster 1633 kroner (jfr prisguiden, billigste) mot en XP2500 til 774 (prisguiden, billigst). Ta å tenk deg litt om før du poster, bruk litt tid på å sjekke opp før du spyr ut alt du har i hodet ditt, det er ikke sikkert alt stemmer. For å si det på en annen måte da, om jeg setter inn en annonse i avisen der jeg er inntr i å kjøpe et fly, ja da blir jeg irritert om noen svarer på annonsen som har et tog til salgs. Sånn, den var bedre. Beklager at jeg virka litt sur, blir bare så provosert av folk som fyrer i gang Intel/AMD og virker TOTALT fanboy'ish. Vet at du har begge systemene og forguder minnetestene dine. Jeg setter strek her, la oss heller hjelpe trådstarter. (Obs, merk at jeg allerede anbefalte han et P4 system, siden han ville ha det. Mener bare at XP2500 + nForce2 gir mest ytelse for pengene). Såh, nok offtopic! Edit: fiksa quotes Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Merk: CL2 minne, 9800PRO Hadde vært artig med kommentarer til dette oppsetet ... er klar over at det blir litt vel dyrt... ... næremer oss i hvertfall topic! Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Skal du ha LCD skjerm ville jeg helt klart gått for Eizo 17" LCD FlexScan L557 TCO-03 Grå eller Eizo 17" LCD FlexScan L557K TCO-99 Sort. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Men FOLKENS DA!!, kan vi holde oss til topic? Ingen grunn i den sabla AMD vs Intel krigen nå... Fyren skal ha Intel, godta det. Og ja, jeg er enig i at det er et monster av en maskin til 15.000 synest ikke 15 K er så sabla dyrt :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå