Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ny PC, treg og åpner ikkje alle program

Anbefalte innlegg

Oppgraderte nett pcen til GTX 780, i5 4670k, Asus Z87-Pro, Samsung SSD 840 Pro, Asus Essence STX på en 750 watt psu.

Har kjørt CDen til hovedkortet og lasta ned drivere til skjermkortet. PCen starter og avslutter relativt raskt, men klikker av og til i kontroll panel og det er mange programmer eg må kjøre som administrator for å åpne. Ligger på rundt 70-90 fps i WoW med full settings. En kompis av meg har GTX 760 og ligger på rundt 120 fps.

Edit: Dropper av og til ned til 20-30 FPS i byer..

Endret av Hobsten
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får maskinen din avkjølt seg godt nok? Om den blir for varm vil jo komponentene som oftest throttle seg ned for å unngå overoppheting.

Ta en kikk med Speedfan under load (spill) og idle. Kan også være verdt å la PC stå en time og kjøle seg helt ned, for så å starte den og øyeblikkelig hoppe inn i Sabertooth'ens BIOS og finne PC-Health fanen, med temperaturene. Se om de stiger fort og høyt.

Om du har en nyinstallasjon av Windows, last ned og installér DirectX og Visual C++ Redist. Har du Windows 8 kan du også skaffe deg tidligere versjoner av .NET Framework (egentlig alt fra 4.5 og nedover) for å maksimere programvarekompabilitet mot eldre software.

Endret av Zhylo
Lenke til kommentar

Får maskinen din avkjølt seg godt nok? Om den blir for varm vil jo komponentene som oftest throttle seg ned for å unngå overoppheting.

Ta en kikk med Speedfan under load (spill) og idle.

Om du har en nyinstallasjon av Windows, last ned og installér DirectX og Visual C++ Redist. Har du Windows 8 kan

Speedfan i WoW med alt på ultra http://i.imgur.com/IgxBnKR.jpg . Kom opp på 55C på det høgaste på GPU.

Speedfan på idle uten nokken spess åpent http://i.imgur.com/vWR9lru.png .

Installerte DirectX gjennom EVGA CDen som følgte med GTX 780. Visual C++ Redist 2013 lasta eg nettopp ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...