Gå til innhold

[Løst] Er Rockstargames en sikkerhetsrisiko for min pc?

Anbefalte innlegg

Da jeg installerte Max Payne 3 ble jeg først bedt om å slå av anti-virus program og brannmur. Ble da uten virusbeskyttelse/brannmur i ca. 45 min. Har lest at få minutter uten beskyttelse er risikabelt.

Da jeg startet opp Max Payne 3 oppdaget jeg at de hadde skaffet seg mitt Windows-passord.

Hva trenger Rockstargames.com mitt Windows-passord til?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil bare sjekke for sikkerthets skyld. det første jeg tenkte når jeg postet i denne tråden var "dette er vel en torrent.".

ja, de dukker opp med jevne mellomrom.

fjortiser som ikke vet hva dem gjør, og spør om pirat hjelp på et forum som ikke tillater slikt snakk :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det var voldsomt - her må vi gå utifra at trådstarter snakker sant. Om han ikke gjør det vil vi heller ikke klare å løse problemet.

Tipper det er en missforståelse ute og går her..

Først og fremst, hvordan "oppdaget du" at de hadde windowspassordet ditt?

Endret av Jofred
Lenke til kommentar

Nja, det spørs hvordan man ser det. Det er helt vanlig å bli informert om at programmer som kjører i bakgrunnen bør slås av når man installerer. Dette gjelder også antivirus, og i noen tilfeller firewall. Det er derimot slettes ikke et krav om at man må gjøre det.

Til trådstarter: Jeg ville tatt "noen få minutter uten beskyttelse er risikablet" med en stor klype salt. Det er nok ingen som sitter og venter på at du skal slå av antivirusen og firewallen din, for så å hacket seg inn det sekundet du gjør det. Men er du bekymret er det vel bare å endre passordet til windows?

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

Da jeg startet opp Max Payne 3 oppdaget jeg at de hadde skaffet seg mitt Windows-passord.

Hvem er "de"?

Hvordan merket du at "de" hadde fått tilgang til ditt windows-passord?

Jeg har spilt spill på pc i mange år og aldri, hverken pirat eller originalt, måtte jeg skru av hverken brannmur eller anti-virus.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Å ta et bilde av plata med cover samt en lapp med sitt brukernavn er ikke så vanskelig. Selv ville jeg gjort det for å avkrefte hele piratteorien.

Hvorfor i all verden skulle trådstarter begynne å dille med slikt?? Han driter vel om noen luringer her i tråden tror på han eller ikke?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...