ilpostino Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 på onsdag hentet jeg min nye Sony Xperia Z tablet og er utrolig fornøyd. I programvaren som fulgte med virker det som en ganske enkelt kan "sende" bilde på tableten til en tv. Noen som har vært borte i dette? Jeg har en Samsung tv. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Vet du om TV-en din er Wi-Fi Miracast™ sertifisert? Screen mirroring Use Screen mirroring to show the screen of your device on a TV or other large display without using a cable connection. Wi-Fi Direct™ technology creates a wireless connection between the two devices, so you can sit back and enjoy your favourite photos from the comfort of your couch. You can also use this feature to listen to music from your device via the TV's speakers. Your TV must support screen mirroring based on Wi-Fi CERTIFIED Miracast™ for the functionality described above to work. If your TV does not support screen mirroring, you need to purchase a wireless display adapter separately. When using screen mirroring, the image quality may sometimes be negatively impacted if there is interference from other Wi-Fi® networks. To mirror the screen of your device on a TV screen Follow the instructions in the User guide for your TV to turn on the screen mirroring function. From your Home screen, tap . Find and tap Settings > Xperia™ > Screen mirroring. Tap Turn on Screen mirroring and select a device. When using screen mirroring, do not cover the Wi-Fi antenna area of your device. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 17. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. august 2013 Jeg har Samsung UE40D5005PWXXE. Det er vel snart to år siden jeg kjøpte den og det ser ikke ut som den har Miracast. kjenner ikke noe til Miracast så nå har jeg enda en ting jeg skal lese meg opp på. vurderer å få meg ny tv for å få mer potensiale av smart tv og da skal den ha med denne funksjonen. Takk for svar. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 20. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 20. august 2013 Bestilte 1080P Mini Micro USB MHL to HDMI Adapter Cable 150mm fra eBay og ble litt irritert da det ikke fungerte. Etter å hadde lest litt rundt fant jeg ut at jeg måtte koble til en micro USB-kabel fra en lader til en USB-port som var på siden av adapteren og da fungerte det. Jeg synes dette virker som en litt snodig løsning. Det finnes tilsvarende kabel til iPad med da må en ikke koble til en ekstra stømkilde for i det hele tatt å få bilde på TV'n. USB-utgangen bør støtte såpass mye strøm at MHL-enheten skal fungere. Selv om TV'n er to år gammel er den ikke såpass ny at den har Miracast som gjør at en kan streame HD-innhold rett fra nettbrettet. En kan også streame innhold ved hjelp av NFC fra Sony nettbrettet eller telefonen hvis en har en BRAVIA TV’s One-touch Remote Control. For å kunne gjøre dette må en ha Android 2.3.3 eller nyere på enheten. Ut ifra denne artikkelen virker det som Sony kommer med mye interesant NFS-utstyr fremover. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. august 2013 Rapporter Del Skrevet 21. august 2013 (endret) Har en sånn HDMI adapter fra Samsung til tab-serien, og den krever også at man kobler til USB for å få strøm. Har ikke testet Apple sin adapter, men rart at dem sin ikke krever strøm siden alle andre varianter gjør det. Endret 21. august 2013 av Backpfeifengesicht Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. august 2013 Har en sånn HDMI adapter fra Samsung til tab-serien, og den krever også at man kobler til USB for å få strøm. Har ikke testet Apple sin adapter, men rart at dem sin ikke krever strøm siden alle andre varianter gjør det. Apple sin gamle kontakt hadde 30 pins mens lightning-kontakten har 8. Jeg er tilbøyelig til å tro forskjellen i antall pins kan føre til at Apple sine kontakter er bedre egnet eller laget for å føre strøm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå