Gå til innhold

Gaiming PC til 14k

Anbefalte innlegg

Hei!

Har allerede skrevet en post, men fikk ikke noe svar så må skrive på nytt. Har allerede fått hjelp til å sette sammen en PC, men forandra en god del så jeg åpner en tråd til.

Opsett: https://prisguiden.no/liste/142741

Minne: http://www.prisjakt.no/product.php?p=1512546

Mus og tastatur hører ikke med på 14 k de kjøpes separat:

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1574454

http://www.prisjakt.no/product.php?p=503253

Er skjermen dårlig i forhold til grafikkort?

Er kjøleren nok for overklokking?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker som et bra oppsett det der ja! Men jeg ville byttet ut skjermkortet med ASUS GTX 780, da kjøleløsningen den har både bråker mindre og kjøler bedre. Ellers ville jeg kanskje byttet ut minnebrikkene med noen som passer med store prosessorkjølere itilfelle du ville oppgradere en gang, her er liste over hvilke som passer og ikke. Det mangler forresten operativsystem på listen din.

Lenke til kommentar

Så bra ut det der!

Jeg liker å spille på høyere oppløsning, med lavere hz (60) bedre enn å spille 1080p 120hz det er en veldig subjektiv ting, vel å merke!

IPS skjermer med høy oppløsning er jo dyre. TN med 120 Hz er billigere.

Lenke til kommentar

Virker som et bra oppsett det der ja! Men jeg ville byttet ut skjermkortet med ASUS GTX 780, da kjøleløsningen den har både bråker mindre og kjøler bedre. Ellers ville jeg kanskje byttet ut minnebrikkene med noen som passer med store prosessorkjølere itilfelle du ville oppgradere en gang, her er liste over hvilke som passer og ikke. Det mangler forresten operativsystem på listen din.

Valgte EVGA Geforce GTX 780 fordi den har best ytelse. Hva med å bytte over til Gigabyte Geforce GTX 780? Har hørt at den er den andre toppmodellen som yter nest best. Både god temperatur og lite støy: http://www.hardware.no/artikler/stortest-geforce-gtx-780/135649/6 (Så langt som jeg ser så er Asus sin GTX 780 ikke blant de beste.)

Takker for listen foresten letet lenge etter en slik liste, men holder meg til 2400 MHZ og til nå har jeg ikke funnet Low Profile 2400 MHZ.

Foresten har operatyvsystem fra før av.

Lenke til kommentar

Kjøleren (Cooler Master Evo) ser ut som en bedre kjøler enn standard kjøleren til Intel, så du får nok overklokket mer, men ikke like langt som med vannkjøling/dyrere viftekjølere.

Jeg ville holdt meg langt unna X4 tastaturet til Microsoft. Ingen anti-ghosting, gjør at tastaturet henger seg hvis man trykker for fort/mange taster samtidig. Anbefaler å se på Corsair K50, K65, K95.. Har K50 og er fornøyd med det. Selv om det ikke er mekanisk. Deilig med 100% anti ghosting og N key rollover fordet.

Gigabyte Windforce kjøleløsningen er blandt de beste ;)

Du kan få billig 27" 1440p/60Hz IPS fra Sør Korea, på Ebay. Litt risky, men det var verdt det for meg! :D

Google litt og les om Crossover 27QD-P

Lenke til kommentar

EVGA GTX 780 har høyere klokkefrekvens, men siden ASUS GTX 780 sin kjøleløsningen holder grafikkbrikken mye kaldere, kan det faktisk hende at den er like bra grunnet GPU Boost 2.0. Du kan se forskjellen mellom Gigabyte og ASUS her. Som du ser, er ASUS sitt kort 5°C kaldere under load, samtidig som at støynivået er 8 dbA lavere (lydtrykket dobles for hvert 3. desibel, lydnivået dobles hvert 6. desibel). Så jeg ville helt klart gått for ASUS sin kjøler.

Lenke til kommentar

EVGA GTX 780 har høyere klokkefrekvens, men siden ASUS GTX 780 sin kjøleløsningen holder grafikkbrikken mye kaldere, kan det faktisk hende at den er like bra grunnet GPU Boost 2.0. Du kan se forskjellen mellom Gigabyte og ASUS her. Som du ser, er ASUS sitt kort 5°C kaldere under load, samtidig som at støynivået er 8 dbA lavere (lydtrykket dobles for hvert 3. desibel, lydnivået dobles hvert 6. desibel). Så jeg ville helt klart gått for ASUS sin kjøler.

Etter å ha bytta ut BIOS'en med en annen, vel og merke.

Lenke til kommentar

ASUS sent me an updated BIOS that improves gaming noise levels of the card dramatically. NVIDIA's Boost 2.0 tries to manually adjust fan speed levels to avoid sudden changes. ASUS did not take this mechanism into account, so the card ended up running higher fan speeds than intended. With the new BIOS, the card reaches 72°C under load (good), and noise levels are reduced by 6 dBA (very good). You can find the updated BIOS here, but it will also be included on all retail cards.

Så med den nye BIOSen (som er den som brukes i retail-versjonen) er temperaturene like, men den er 8 dbA stillere.
Lenke til kommentar

Så bra ut det der!

Jeg liker å spille på høyere oppløsning, med lavere hz (60) bedre enn å spille 1080p 120hz det er en veldig subjektiv ting, vel å merke!

Jeg foretrekker vanligvis å spille med høyere oppdateringsfrekvens på skjermen.

Høyere/lavere hz går i samme bås som høyere/lavere liter, høyere/lavere meter, og høyere/lavere volt, ikke bland måleenheter med attributtene de beskriver.

Det stemmer, men fargene på TN kan så å si ikke sammenlignes med IPS!

Det kommer veldig an på bruksområdet, en godt kalibrert TN-skjerm vil være like god for spill som en IPS-skjerm, forskjellen er bare at dyrere IPS-skjermer pleier å komme kalibrert.

Er skjermen dårlig i forhold til grafikkort?

Er kjøleren nok for overklokking?

Skjermen hadde jeg nok heller byttet til ASUS VG248QE, så har du en skjerm som kan brukes når DVI fjernes fra skjermkortene i fremtiden.

Kjøleren kan overklokkes med, men ikke regn med voldsomme resultater.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Hovedkortet jeg har valgt (http://www.prisjakt.no/product.php?p=1957305) har support for "quad SLI", men jeg klarer ikke å finne ut hva er forskjellen på quad SLI og 4 veis SLI. Hovedkortene (min også) som har suppport for quad SLI ser ikke ut til å ha evnen til å ha 4 skjermkort, imens de med 4 veis SLI ser ut til å ha enten 4 eller mer plass for skjermkort.

Quad SLI = 2x dual-GPU-card

4-way SLI = 4x single GPU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...