Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skifte ut RCD 310

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg kjører en 2009 utgave av 6. generasjons Golf Trendline

Jeg ønsker å skifte ut radioen for å kunne streame musikk og ta imot samtaler fra min Iphone via Bluetooth

Har googlet litt uten å finne svar på om det er mulig, har sett litt på den som heter RCD 510, jeg vet at jeg mangler bluetooth i min RCD 310.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Frister å bestille den spilleren med en CD-SR110 fjernkontroll, eneste jeg stusset litt på er at stereoen ikke kom opp da jeg valgte bilmodell hos Pioneer sine hjemmeside

Det er sikkert fordi den ikke passer rett inn uten nye kabeloverganger og ramme. Men det er bare å høre med transmedia hvilken ramme som passer og hvilke kabler du trenger, så får du noe som kan brukes med den spilleren. Det kan også være lurt å kjøpe en utendørs dab-antenne, den innvendige som følger med er ikke av de beste ;)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg kjører en 2009 utgave av 6. generasjons Golf Trendline

Jeg ønsker å skifte ut radioen for å kunne streame musikk og ta imot samtaler fra min Iphone via Bluetooth

Har googlet litt uten å finne svar på om det er mulig, har sett litt på den som heter RCD 510, jeg vet at jeg mangler bluetooth i min RCD 310.

310 er forberedt for bt men du må ha handsfree i bilen. Dette kan kjøpes seperat på bilradiospesialisten. Det forutsetter da at du har multifunksjonsratt på bilen slik at du får svarknapp på rattet.

Lenke til kommentar

Viss det viser seg at man må ha multifunskjonsratt for å bruke original VW radio mot telefonen blir det nok Pioneer på meg

På hjemmesiden til Pioneer fikk jeg opp fire AVIC spillere som prises fra 7500 til 10 000

Regner med det er en smal sak å få installert spilleren, har skrudd en del PCer men ikke vert noe borti biler før

Har sendt mail til "Bilradiospesialisten" for å høre om handlekurven min passer

Dette har jeg tenkt å bestille:

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=12977&katid=5

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=11708&katid=266

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=585&katid=764

Virker dette som et bra oppsett?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Låner tråden din til samme problem...

Har to biler med RCD 310 som jeg ønsker blåtann til slik at jeg kan streame musikk via iphone.

Jeg trenger ikke handsfree.

Har snakket med radiospesialisten, men de hadde bare en løsning som inkluderte handsfree til nesten 4000 kr ...

Noen som vet om rimligere løsning ?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har en 2012 Tiguan med RCD310. Bilen har ikke ryggekamera, men dette vil jeg ettermontere. På jakt etter forslag om hvordan jeg kan gjøre dette. Forstår originalkamera ikke kan kobles mot RCD310. (bilen har multiratt og handsfree)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg har også en Tiguan 2012 med RCD 310 m/DAB. Nå har NRK flyttet en radiokanal over på DAB+. Denne kanalen får jeg nå ikke inn. Betyr det at RCD 310 ikke har DAB+? I brosjyren fra VW for nye (2014) modeller er fortsatt RCD 310 standard radio. I teknisk informasjon informasjon står det DAB+. Har noen greie på dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken overganger trenger man fra RCD 300 til en kenwood?? Har en gammel spiller på golf 5 2005 mod jeg vil bytte ut..

Hvis du leser det som er skrevet til deg i posten din på annet forum, så har du fått svar der. Du skal ikke ha noe overgang fra rcd300 for den skal du bytte ut, du skal ha ISO-overgang som passer bilen ;)

Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Hei, har selv samme problem med min golf 6 med rcd310 uten dab+ og uten bluetooth. Bytter gjerne til noe nytt og bedre, men vil jeg da miste integrering mot bilens systemer. Dagens 310 viser parkeringssensor forran og bak på displayet, videre får jeg også aircon status på displayet. Blir dette borte om jeg bytter til en ny pioner eller lignende?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...