Gå til innhold

Brukbar forsterker?

Anbefalte innlegg

Hei,

Er for tiden på utkikk etter stereoanlegg og forsterker, og i den sammenheng lurer jeg på hvorvidt denne forsterkeren kan brukes til et par stereo høytalere?

Er selv litt i tvil siden det er en surround forsterker, og jeg tror man kan få mer ut av en stereo forsterker til samme pris?

På forhånd takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klart den kan brukes, spørsmålet er bare hvor bra det låter.

Hvilke høytalere har du tenkt å bruke med den?

Har du noen andre krav til anlegget (siden du ser på en hjemmekinoreceiver ser det ut som at du tenker deg fler funksjoner enn bare en volumkontroll)

Lenke til kommentar

Sorry for sen respons her, har ikke fått standard varsel om at noen hadde svart på mitt inlegg :hmm:

Når det gjelder forsterkeren så skal jeg egentlig kun ha 2stk høytalere, samt en sub tilkoblet via "hi-level" tilkobling

Har fåreløpig fått tak i en gammel jvc rx 5022r, samt et 5,1 surround anlegg.

Fikk også en gammel sub av min onkel, gammel men bra, skal være noe high end greier fra England.

Har nå tatt frontene fra 5,1 anlegget, og koblet de opp sammen med suben og satt settings til 2.1 på forsterkeren.

Ble bra dette, men sliter litt med å få stilt inn sub'en riktig :)

Lenke til kommentar

Suben er forøvrig en REL Acoustics Quake, som er koblet på front right + og - samt front left -. Denne skal da kutte signalene til frontene og ta over, når det går under en bestemt frekvens.

Endret av ole a
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...