Koppangen Ola Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 hallo!Bilen min sto stille på eiendommen min parkert. Idag når jeg våknet skulle jeg til jobb og bli kjørt av min bror til arbeidsplassen, før vi dro la jeg merke til at bilen min hadde fått en del skader, som riping av alle dører, taket, panseret, skjermer og punktert to dekk på venstre side. jeg har del-kasko på bilen, vil dette bli dekket? Eller kan det bli dekket innen noe annet? siden det er hærverk på privat eiendom?Hva gjør jeg? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Hei, Fant dette fort: Delkasko dekker Brannskade Eksplosjon Smelteskade på elektrisk anlegg etter kortslutning. Tyveri av kjøretøyet og tyveri av fastmontert utstyr fra kjøretøyet. Skade på kjøretøyet i forbindelse med innbrudd eller tyveri. Glassruteskade, knusing og sprekker. Veihjelp i Norden ved driftsstopp, utelåsing, sykdom eller ulykke skade under ferge- eller togtransport (ikke iland- eller ombordkjøring). Link Riktignok storebrand men ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Anmeld også til politiet og dokumenter skadene. Endret 16. august 2013 av Dan-Levi Lenke til kommentar
Koppangen Ola Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Hvis jeg går til Politiet med dette, vil ikke dem bare si at dette ikke dekkes pga du ikke har full-kasko?Men det jeg også sa, "kan ikke dette gå innen hærverk på privat eiendom?" eller fungerer det ikke på bil? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Grunnen for at du skal gå til politiet er for å anmelde. De må vite ca tidspunkt, hva som har skjedd osv. Da har de noe å gå etter. Forsikringsselskapet kommer nok til å spørre om du har anmeldt det til politiet. Ta bilder av alle skadene på bilen. Den kan kanskje gå på innboforsikringen din også, men der er jeg litt usikker. Ta en ringerunde så får du raskt klarhet i sakene. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Hvis jeg går til Politiet med dette, vil ikke dem bare si at dette ikke dekkes pga du ikke har full-kasko? Politiet har ingenting med forsikringen å gjøre. Du må som sagt anmelde det, for det er lite sannsynlig at forsikringsselskapet vil behandle saken hvis den ikke er anmeldt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Noen som misliker deg noe jævlig. Kanskje du har behandlet noen dårlig? Endret 16. august 2013 av Slettet+56132 Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Du må/bør jo anmelde det, men den eneste forsikringen som dekker hærverk på bil er full kasko ja. (Med mindre det samtidig var innbrudd i bilen, men litt usikker på hva av skadene som kan anses som "i tilknytning til innbruddet" forsikringsmessig.) Stort sett den eneste sjansen du har for å få tilbake noe utenom dette er å finne ut hvem det var og gå til sivilt søksmål. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Aaah, folk som gjør slikt burde bli hengt etter tåneglene. Det er så jævlig unødvendig, hva faen har de å tjene på noe sånt? Pur hærverk. Forbannede idioter. Lenke til kommentar
Ideal Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 sidespørsmål... du har ikke vært utro nylig, eller ligget med dama til en kompis eller sånn? er jo ofte sånt noe som utløser slikt. Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Har du nylig gjort det slutt med dama? Typisk damegreie å gjøre hvis du har vifta med snabelen. Har du det? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Trist lesing. Glad jeg bor laangt ute på landet borte fra bermen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå