Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Noen har ripet opp og punktert min bil!

Anbefalte innlegg

hallo!
Bilen min sto stille på eiendommen min parkert. Idag når jeg våknet skulle jeg til jobb og bli kjørt av min bror til arbeidsplassen, før vi dro la jeg merke til at bilen min hadde fått en del skader, som riping av alle dører, taket, panseret, skjermer og punktert to dekk på venstre side.

jeg har del-kasko på bilen, vil dette bli dekket?
Eller kan det bli dekket innen noe annet? siden det er hærverk på privat eiendom?

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Fant dette fort:

Delkasko dekker

• Brannskade
  • Eksplosjon
  • Smelteskade på elektrisk anlegg etter kortslutning.
  • Tyveri av kjøretøyet og tyveri av fastmontert utstyr fra kjøretøyet.
  • Skade på kjøretøyet i forbindelse med innbrudd eller tyveri.
  • Glassruteskade, knusing og sprekker.
  • Veihjelp i Norden ved driftsstopp, utelåsing, sykdom eller ulykke skade under ferge- eller togtransport (ikke iland- eller ombordkjøring).

Link

Riktignok storebrand men ta kontakt med forsikringsselskapet ditt. Anmeld også til politiet og dokumenter skadene.

Endret av Dan-Levi
Lenke til kommentar

Grunnen for at du skal gå til politiet er for å anmelde. De må vite ca tidspunkt, hva som har skjedd osv. Da har de noe å gå etter. Forsikringsselskapet kommer nok til å spørre om du har anmeldt det til politiet. Ta bilder av alle skadene på bilen.

Den kan kanskje gå på innboforsikringen din også, men der er jeg litt usikker. Ta en ringerunde så får du raskt klarhet i sakene.

Lenke til kommentar

Hvis jeg går til Politiet med dette, vil ikke dem bare si at dette ikke dekkes pga du ikke har full-kasko?

Politiet har ingenting med forsikringen å gjøre. Du må som sagt anmelde det, for det er lite sannsynlig at forsikringsselskapet vil behandle saken hvis den ikke er anmeldt.

Lenke til kommentar

Du må/bør jo anmelde det, men den eneste forsikringen som dekker hærverk på bil er full kasko ja. (Med mindre det samtidig var innbrudd i bilen, men litt usikker på hva av skadene som kan anses som "i tilknytning til innbruddet" forsikringsmessig.)

Stort sett den eneste sjansen du har for å få tilbake noe utenom dette er å finne ut hvem det var og gå til sivilt søksmål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...