Gå til innhold

Contour konkurs? Fremdeles kjøpe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, de er ikke konkurs. Kan ikke gå ut med detaljene, men det er snakk om en misforståelse.

Pissprat. Akkurat som om du skulle vite noe hemmelig om Contour som du ikke kan si noe om. :yucky:

 

Som om et stort internasjonalt selskap legger ned hovedkvarteret sitt pga. en "missforståelse". :lol:

 

http://www.geekwire.com/2013/contour-cofounder-we-showing-world-do/

Endret av arthon
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å?
Jeg har hørt at det gjelder en omstrukturering i bedriften som følge av konkursbegjæring, og at bedriften går videre som før.

 

 

Men jo, jeg har innsideinfo mer enn du sikkert tror på, uten at det har så mye å si dersom du har rett. :)

 

 

Edit: Og det jeg mener med misforståelse er en uttalelse fra en i firmaet om at de sliter økonomisk (noe som forsåvidt er sant), og dette ble oppfattet som at de var konkurs. Dette bekreftes av daglig leder for norsk importør XIT Nordic, Sverre Platou.

Endret av Diskutant
Lenke til kommentar

Habiliteten på din "innside info" har jeg liten eller ingen tillit til.. For bare håpe det er noen som kjøper selskapet. Hvis det ikke skjer, så er det vel Replay XD som er det nærmeste.. Har ikke GPS og har en dårlig og ikke utskiftbar batterikapasitet.. Bildekvaliteten er lik, mao ikke i nærheten av GoPro..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det stor forskjell på contour roam 2 og contour+2 i bildekvalitet? Vurderer å kjøpe contour+2 til ski, snowboard, downhill - då montert på hjelm. Roam 2 har sånn eg har fortstått det ikkje behov for waterproof case, medan contour+2 børr bruke det? Tenker at contour+2 blir valgt foran GoPro black pga fysisk form og at videokvaliteten på 1080 og 720p ikkje er mykje dårlegare enn GoPro black.

 

Og det blir vel ingen konkursmelding på ei stund?

Lenke til kommentar

Dersom man kjøper produktet uten å bry seg om nytt tilbehør, firmware-updates og repearasjoner så ser eg ikke noe problem i å

kjøpe kameraet fra en norsk forhandler. De sitter med reklamasjonsansvaret så lenge de eksisterer. At produsent da er lagt ned

har lite å si.

 

Men om en gjør seg "avhengig" av produsenten/kameraet, så er det nesten ett håpløst prosjekt. Når Contour en gang faktisk går

konkurs, eller legger ned, så vil ikke tilbehør bli produsert, firmware blir ikke oppdatert og ved feil på kameraet vil de ikke reparere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...