totto222 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Jeg ønsker å lage en makro (Auto_close) som åpner dialogboksen "Lagre som" og foreslår et filnavn (som jeg har konstruert i en celle i regnearket) og så stoppe der. brukeren skal så tilføye sine egne initialer på slutten av filnavnet og trykke "lagre"... makroen bør også legge inn et passord for retting slik at regnearket åpnes med skrivebeskyttelse neste gang det åpnes.(Det skal ved enhver endring lagres som nytt dokument med dato og klokkeslett for lagring, dette er konstruert i filnavnet jeg har i en celle i regnearket...) Jeg har lært meg en del vba-programmering ved å lese kode i "innspilte" makroer og bruke litt kunnskaper fra annen programmering, men nå kjører jeg meg fast Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Auto_Close kjører automatisk når du lukker filen. Sikker på at det er der du vil ha lagringen? I alle fall, her er kode som gjør det du ønsker deg: Sub Test() Dim Vnavn As Variant Dim PW1 As String, PW2 As String Vnavn = Application.GetSaveAsFilename(InitialFileName:=Sheets(1).Range("A1").Value, _ filefilter:=" Excel Makroaktivert arbeidsbok (*.xlsm), *.xlsm,", _ FilterIndex:=1, Title:="Her ska're lagres!") If Vnavn = False Then Exit Sub 'Avbrutt Do PW1 = InputBox("Passord for åpning:") If StrPtr(PW1) = 0 Then Exit Sub 'Avbrutt PW2 = InputBox("Gjenta passord for åpning:") If StrPtr(PW2) = 0 Then Exit Sub 'Avbrutt Loop Until PW1 = PW2 ThisWorkbook.SaveAs Vnavn, FileFormat:=52, Password:=PW1 ThisWorkbook.Close 'Eventuelt End Sub Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Ops. Det er mulig du ønsker deg WriteResPassword:=PW1 istedetfor Password:=PW1 Lenke til kommentar
totto222 Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Ops. Det er mulig du ønsker deg WriteResPassword:=PW1 istedetfor Password:=PW1 Hva er forskjellen på akkurat dette?... Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Where is your sense of adventure? Prøv begge! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå