Gå til innhold

Koble PS3 kontroller mot Pc med windows 8?

Anbefalte innlegg

Hei,

Har prøvd å fikle litt med ulike programvare hvor jeg ønsker å koble min PS3 kontroller på en pc med windows 8.

Dette har til nå fungert svært dårlig. Ved siste forsøk forsvant musen min , som måtte hentes tilbake ved at jeg re-installerte alle driverene for denne.

Det jeg har prøvd til nå er MotionJoy og Xpadder. Disse programmene fungerer perfekt for maskiner med Win 7 , men altså ikke Win 8.

Noen med gode tips - forslag til hvordan jeg kan få koblet sammen PS3 -kontroll på min Win 8 maskin?

-

Paul

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Har prøvd å fikle litt med ulike programvare hvor jeg ønsker å koble min PS3 kontroller på en pc med windows 8.

Dette har til nå fungert svært dårlig. Ved siste forsøk forsvant musen min , som måtte hentes tilbake ved at jeg re-installerte alle driverene for denne.

Det jeg har prøvd til nå er MotionJoy og Xpadder. Disse programmene fungerer perfekt for maskiner med Win 7 , men altså ikke Win 8.

Noen med gode tips - forslag til hvordan jeg kan få koblet sammen PS3 -kontroll på min Win 8 maskin?

-

Paul

Hvorfor funker ikke MotionJoy på Windows 8? Er det noen feilmelding etc?

Lenke til kommentar

vel programmet kjører - installerer tilsynelatende driver for ps3 kontroller.

Det som skjer er at alle knappene på kontrolleren fungerer utenom:

-bevegelsespakene

-R2

-L2

Piltastene fungerer.. Så det som skjer med pcen er at denne mangelfulle kontrollen tar over systemet og slår av musen?

Endret av paali
Lenke til kommentar

Har du valgt riktig "mode"? Hvis du har valgt PS3 og det funker dårlig, prøv XBOX moden. Fleste spill støtter XBOX kontroller men ikke PS3

Prøv begge "mode" får samme feil. akkurat som den ikke finne kontrollen foruten på noen av knappene.

Jeg bruker motioninjoy på Windows 8 så det skal fungere

Hvordan koblet du dem sammen? Og bruker du PS3 kontroll eller Xbox kontroll?

Endret av paali
Lenke til kommentar

Hvordan koblet du dem sammen? Og bruker du PS3 kontroll eller Xbox kontroll?

Jeg bruker en ps3-kontroll og bruker den Xbox-kontroll-mode greia :p jeg fulgte guiden dels på hvordan du skulle koble til, tror det var noe sånn som trykk på drivere i motioninjoy vinduet også merke av ps3-kontrollen og trykk på load. Vent også er du ferdig
Lenke til kommentar

Jeg bruker en ps3-kontroll og bruker den Xbox-kontroll-mode greia :p jeg fulgte guiden dels på hvordan du skulle koble til, tror det var noe sånn som trykk på drivere i motioninjoy vinduet også merke av ps3-kontrollen og trykk på load. Vent også er du ferdig

Veldig rart at jeg ikke får det til... Hvilken versjon av programmet MotionJoy bruker du?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...