Gå til innhold

Kan man spille en "fysisk versjon" av et spill uten at disken er i?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En del spill bruker DVDen som kopisperre, så den må stå i bare for å validere. Utover det tviler jeg på at noe moderne spill (på PC) henter data fra DVD i stedet for å kopiere det til harddisken, så det skal ellers gå fint.

Hvis spillet er på steam kan du også ofte registrere serienummeret fra den fysiske kopien der, så trenger du strengt tatt ikke å røre de fysiske diskene i det hele tatt.

Endret av Djn
Lenke til kommentar

Jeg har en gang klart og "montere" et spill med Deamon tools lite, altså ikke piratkopiert spill men et spill jeg instalerte med cd for og lure dataen til og tru at dvd står i , muligens du kan google deg fram til og fikse det med deamon tools lite for klarer du det en gang så får du mest sansynlig gjort det med andre spill også.

Lenke til kommentar

Eriksendrul: Til info så har Win8 innebygget mounting slik at man slipper å ha programmer som Daemon Tools installert. Win8 er ikke så gæærent :) Gjelder bare ISO-filer da men...

Har ikke win8 siden jeg spiller så utrolig mange gamle spill som såvidt w7 støtter + at w7 fungerer, altså "If it aint broke dont fix it"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...