Aleks855 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Har dere noen erfaring med å trene ganske tidlig etter å ha stått opp? Jeg tenker da på kanskje en times tid på å hive i seg en bra frokost, la maten synke litt, og deretter dra rett på trening. Presterer man like bra da, som man gjør litt lengre ut på dagen etter flere måltider? Er det noen grunn til å tro at tretthet gjør at man presterer fysisk dårligere? Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Styrkemessig tror jeg nok ikke du vil merke noen forskjell, men når man er trøtt, har man lettere for å bli giddaløs. Å stoppe tidligere i settet, lengre pauser, mindre sett og reps totalt, osv. er vanlig for meg når jeg er ekstra trøtt, i alle fall. Har begynt å ta pre-workout i det siste når jeg føler meg litt daff etter timer på timer med jobb og lite søvn, og da ender jeg opp med å bli et rakettskudd inne på treninssenteret. Spretter overalt, prater dobbelt så fort som vanlig og klarer ikke å vente med å ta nye sett. Kanskje PWO er noe å vurdere for deg om du er redd for å yte dårligere? Lenke til kommentar
boffeeen Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Jeg trener alltid tidlig på morgenen, og har ingen problemer med det. Faktisk liker jeg det mye bedre enn noe annet tidspunkt. Såfremt det går minst en halvtime fra jeg spiste frokost til jeg begynner å trene, så synes jeg selv jeg presterer bedre på morgenen enn noe annet tidspunkt på dagen. Men, jeg er ikke trøtt. Hvis du er trøtt vil jeg kanskje se for meg at det ikke er helt optimalt. Det beste er egentlig bare å prøve å finne ut om det funker for deg. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Hvile etter trening er ihvertfall viktig. Lenke til kommentar
Bromigo Skrevet 28. august 2013 Del Skrevet 28. august 2013 Dette varierer fra person til person. Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 For meg personlig kommer det helt an på. Om jeg skal trene kondisjon yter jeg best når jeg trener tidlig (ca 2 timer etter jeg har stått opp).Skal jeg trene styrke tidlig, går jeg rundt på treningssenteret som en hodeløs høne og bare gjesper. Lenke til kommentar
FKL982 Skrevet 16. september 2013 Del Skrevet 16. september 2013 Det vil vel variere fra person til person, men mener jeg leste en studie som kartla hvor mange timer etter man hadde stått opp ytelsen var best. Syns å huske at ytelsen var best fra 6-10 timer etter man hadde stått opp, selvsagt avhengig av hva man har gjort den dagen For min del funker det veldig dårlig med trening på morgenen, da jeg er veldig morgentrett og gjerne litt gretten. Trente knallharde markløft klokka 7 en gang, og endte opp med at jeg nesten kasta opp og ble veldig svimmel. Vi er alle forskjellige Lenke til kommentar
Akse Skrevet 17. september 2013 Del Skrevet 17. september 2013 Det varierer. Å trene på morgenen er uaktuelt for min del, mens jeg vet at det er mange som gjør det. Jeg har dog hatt noen av mine bedre økter småtrøtt etter en powernap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå