Gå til innhold

Trenger fortsatt hjelp.. :'(


DaRe_deVIl

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Får den fortsatt ikke på :shrug:

Jeg begynner nesten å grine, har prøvd absolutt alt jeg har prøvd psuen min i en annen pc, og den starta, så det er i hvertfall ikke PSUen som er ødelagt :)

Og noen som kan fortelle meg åssen jeg starter det manuelt, var en fyr som snakke om det!

Har prøvd å kortslutte de 2 pinene med binders, skrutrekker etc..

Noen som har flere forslag :roll:

 

Nå begynner jeg å grine :cry:

Lenke til kommentar

Når du sier at kortet er helt dødt, har du da hatt i ei vifte på noen av vifteutgangene på HK, og konstatert at det ikke er noen som helst reaksjon der.

Da finner du iallefall ut om det er control kretsen eller før den(dvs når du spenningsetter soft poer on kretsen så går det en loop igjennom deler av HK for å konstatere at det ikke er noen kritiske feil) så gir den tilbakemld til powersupply om å skru seg på, da laskes to av pinnene i atx kontakten for skjema sjekk på microplex.no. Der kan du manuellt starte den, men det er ikke å anbefale. Er det control kretsen som stopper pga en feil så kan du grille kortet/komplonentet

 

Er det ingen reaksjon på viftene er det enten defekt power knapp eller noe kluss med kortet (evt mangler 5volt til control kretsen)

 

Du er 100% sikker på at det ikke er noen skrue i klem bak hk og kabinettet(som lager "jordfeil" på kortet)?

Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at det ikke ligger noe og kortslutter hket,!!

Men første gang jeg konterte det glemte jeg å bruke spacers, så da lå det rett på kabinettet:/!!

Men er det mulig at ledsene er ødelagt e.l??

PSUen er ikke ødelagt!

HKet lyser, grønt!

Tastaturet lyser!

PCen starter ikke :shrug:

 

Har ASUS A7V8X, 512 mb twinmos ram, Sapphire Radeon 9700 non-pro, Sweex XG du finner det på http://www.databutikken.com/no --> kabinetter :)

Også har jeg AMD Barton 2500 xp+ :)

 

Trenger desperat hjelp :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...