Gå til innhold

Trenger fortsatt hjelp.. :'(


DaRe_deVIl

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg harsatt hk, cpu, vifte og minne og alt det grunnleggende for at pcen skal starte på plass, men jeg sliter lit med ledsene. Men man trenger vel bare å sette i "power" ledsene, diverse power+ , power- osv..

Men dataen reagerer ikke når jeg er veldig sikker på at jeg har satt de riktig. Og i går hadde jeg besøk av en som har satt sammen MANGE pcer før, og han skjønte heller ingenting! Noen som kan hjelpe meg eller har/hatt samme problem som meg? På forhånd takk :wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk om det er et rødt lys på HK når strømmen er koblet på. Se bak på strøm forsyningen om den står på. det pleier å være en bryter der. Selv om du har defekt CPU og minne og så skal HK starte så sant det ikke er ødelagt eller kort slutning! Ja forresten. sjekk om det står en eller annen spacer som kortslutter

Lenke til kommentar

Har eit dumt forslag. var borte i å skifte kabinett og etter det var der ikkje livstegn. Prøvde alt, og da meiner eg alt. Ikkje gnist til noko. Tenkte som so at det som ikkje var prøvd etter at eg hadde prøvd alt var å ta av batteri på hk. Da kom data-en med ein gang. måtte inn i biosen men det gjekk no greit etter kvart.

Det er sikkert ikkje det med deg. Men funka her.

Lenke til kommentar

det er jo egentlig bare å kortslutte de to pinnene man skal koble power on på for å sjekke om powerknappen er defekt eller om det er noe annet som hindrer den i å starte?

 

det lyser på hk, da får det hvertfall strøm

 

satt i skjermkort?

 

jeg ville testet å skru på manueltt i tilfelle det er powerknappen som er defekt. sikkert noen her som kan hjelpe deg med det, jeg kjenner ikke til det hovedkortet du har.

 

ville også tatt ut rambrikken og satt den i på nytt, kanskje du ikke har fått den skikkelig på plass.

 

ville også sjekket med et annet psu selv om hk får strøm, kan fremdeles være det som er defekt.

 

sjekk at du har fått satt i cpu skikkelig, kanskje ta den ut og se om det er noen pinner under den som er bøyd eller noe sånt..

 

videre etter dette ville jeg funnet en kompis med ganske lik maskin og testet en og en del i den andre maskina for å se hva det er som galt.

Lenke til kommentar
Jeg brukte en skrutrekker for å sjekke om det var powerknappen som er problemet, og det kan se sånn ut... Siden dataen reagerte ikke da heller..

 

Bare sånn at jeg skjønner hva du mener...

Du bruker en skrutrekker til å slutte de paret med power-on pinner, men pc´en slår seg likevell ikke på?

Lenke til kommentar

Hatt lignende problem 1gang. Lyste på hovedkortet og alt så ut til å virke. Men maskinen var helt død. Det som hadde skjedd var at prosessoren hadde hoppet ut av sporet (gammel slot A prosessor) kan jo sjekke for sikkerthets skyld at prosessoren sitter som den skal? Ville vært rart om den ikke gjorde det men skader jo ikke å se etter..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...