Dryasanne Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Har bredbånd over tvn fra Canal Digital. Skulle fåt delt nettsignalet ut fra CD ruter. Slik at både min Netgear 3500 og Asus RT-n66 får samme høye signalsstyrke inn. Har en del switcher på lur: 1: Netgear GS-108 2. zyxel GS-108S 3: zyxel GS-105 S Jeg tenkte å bruke Netgear GS-108 til dette, men ? Hos meg er hovednettet på asus, og Zyxel GS-108 S står på den. Og jeg tenkte da å bruke Netgear 3500 med unik ip hardwired på bluray spilleren min, men med en egen DNS for å streame Netflix Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Canal Digital lever ikke router, de leverer rene coax modem. Derfor kun en ethernet port.... Du må sette en av switchene etter modemet og koble routerne til switchen. Da skal de få hver sin offentlige IP adresse (med forbehold om at CD gir ut flere IP adresser, noe jeg ikke vet...). Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Du kan vel bare koble Netgear etter Asus og sette opp statisk DNS i Netgear. Alternativt kan du sette opp DNS manuelt i bluray spilleren og kun bruke Asus. Tror CD deler ut en IP normalt, og da vil ikke switch på modem hjelpe. Endret 16. august 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Skal ta bladet av munnen: Jeg har i de siste månedene brukt en VPN tjeneste. Fungerer fantastisk, jeg kan ikke leve uten :-) Men; Vudu.com blokkerer min VPN. Men, den går fint på helnorsk IP, bare DNS er satt til en fra usa. Og ja, statisk IP. Der er problemet. Helst ville jeg hatt bare EN ruter. Og satt opp IP /DNS manuelt i min Sony 790 blurayspiller. Det har jeg gjort tidligere. Men det med statisk IP er jeg usikker på. Men jeg bør nok "splitte" signalet ut fra coax modemet? Problemet er at Sony spilleren stå såpass langt unna - jeg kunne jo brukt en 20 meter cat6, men med Netgear rutern så kunne jeg kanskje fått til en wifi løsning. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Etter å ha undersøkt litt nå, så skal CD gi ut 4 IP addresser... Med mindre de har endret dette i løpet av det siste året... Anbefaller TS å prøve og gjøre det jeg sa, med switch etter modem og routerne koblet til switchen... Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 OK. Da gjør jeg det. Vil det være det samme om jeg bruker Netgear eller Zyxel switchn? (zyxel har jo prioriterte utganger .....) Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Nei skal ikke ha noe å si det... Holder med en vanlig liten "dum" switch... Lenke til kommentar
Dryasanne Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Takk og tusen takk! Et siste ørlite spm: Vil du anbefale meg å bruke ruter eller setter jeg bare nettkabelen rett på Sony 790 spilleren? (blir kanskje mindre tap da, spilleren kan jo konfig manuelt mht IP og DNS) Mange takk for hjelpa! Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Du kan sikkert bare kjøre spilleren rett i switchen også.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå