Carina Elise Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Så jeg tror jeg har fått virus på asus laptopen min med windows 7. Jeg er ingen ekspert innen data, så håper noen kan hjelpe meg. Etter at jeg logger på brukeren blir skjermen svart og det eneste som kommer opp er et lite vindu hvor det står: Egendefinerte innstillinger Konfigurerer egendefinerte innstillinger for: Tilpasninger for nettplattform Jeg er ikke sikker på hva jeg bør gjøre, så har bare slått av datamaskinen. Jeg har prøvd å starte i safe mode, men det samme skjer da også. Det er ingen andre brukere jeg kan logge på. Hva skal jeg gjøre? Endret 15. august 2013 av Carina Elise Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Har du forsøkt safe mode with command prompt? Dersom du får opp kommandolinjen så kan du skrive explorer der og slå enter, deretter kan du lage en ny brukerkonto. Endret 15. august 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
Carina Elise Skrevet 23. august 2013 Forfatter Del Skrevet 23. august 2013 Har du forsøkt safe mode with command prompt? Dersom du får opp kommandolinjen så kan du skrive explorer der og slå enter, deretter kan du lage en ny brukerkonto. Takk for svar! Jeg greide å komme inn og lage en ny brukerkonto. Men hvis jeg prøver og starte datamaskinen på vanlig måte, for så å logge på den nye kontoen, står det bare og jobber, og jeg kommer ingen vei. Jeg kommer altså kun inn i safe mode. Hva kan jeg gjøre inne i safe mode for å fikse problemet? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. august 2013 Del Skrevet 23. august 2013 Du trenger en minnepenn. Du må bruke 64-bit versjonen av FRST dersom du har 64-bit Windows. Bruk 32-bit versjonen dersom du har 32-bit Windows. Instruksjoner på engelsk følger: Download FRST to a USB flash drive. Plug the USB drive into the infected machine. Boot your computer into Recovery Environment Restart the computer and press F8 repeatedly until the Advanced Options Menu appears. Select Repair your computer. Select Language and click Next Enter password (if necessary) and click OK, you should now see the screen below ... Select the Command Prompt option. A command window will open. Type notepad then hit Enter. Notepad will open. Click File > Open then select Computer. Note down the drive letter for your USB Drive. Close Notepad. Back in the command window .... Type e:/frst64.exe and hit Enter (replace e: with the drive letter for your USB drive) FRST will start to run. When the tool opens click Yes to disclaimer. Press Scan button. When finished scanning it will make a log FRST.txt on the flash drive. Please post me the log. Lenke til kommentar
Carina Elise Skrevet 24. august 2013 Forfatter Del Skrevet 24. august 2013 Du trenger en minnepenn. Du må bruke 64-bit versjonen av FRST dersom du har 64-bit Windows. Bruk 32-bit versjonen dersom du har 32-bit Windows. Instruksjoner på engelsk følger: Download FRST to a USB flash drive. Plug the USB drive into the infected machine. Boot your computer into Recovery Environment Restart the computer and press F8 repeatedly until the Advanced Options Menu appears. Select Repair your computer. Select Language and click Next Enter password (if necessary) and click OK, you should now see the screen below ... Select the Command Prompt option. A command window will open. Type notepad then hit Enter. Notepad will open. Click File > Open then select Computer. Note down the drive letter for your USB Drive. Close Notepad. Back in the command window .... Type e:/frst64.exe and hit Enter (replace e: with the drive letter for your USB drive) FRST will start to run. When the tool opens click Yes to disclaimer. Press Scan button. When finished scanning it will make a log FRST.txt on the flash drive. Please post me the log. Jeg skal prøve dette, håper jeg får det til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå