Gå til innhold

Program for overvåking av nett

Hveding

Anbefalte innlegg

Hei.

Finnes det et program som gir deg muligheten til å se hvem som er på nettet ditt å hva de gjør ?
Hva de ser på av nettsider osv.. Hvor mye maskinen sluker av nett å slikt ?

Hadde vært perfekt med tanke på at jeg har flere "bor" på nettet mitt, selv om jeg har passord..

Mvh Pat.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er å overvåke dette på en datamaskin som står mellom lokalt og eksternt nettverk. Det kan være routeren - en del vanlige hjemmeroutere kan bli ganske morsomme med tredjeparts-firmware - eller en gammel PC som settes opp som router/brannmur. Det er for all del også mulig å jukse det til med ARP-spoofing, men jeg har ikke så lyst til å anbefale det.

Lenke til kommentar

Gitt at du ikke kan overvåke det på gateway, så er det altså ARP-spoofing. Men det er stygt. Veldig stygt. Spesielt om du sitter på trådløst.

Det er heller ikke spesielt etisk å overvåke folk, dersom de har lovlig tilgang til å bruke nettverket. Jeg er usikker på hvordan lovene er for privatpersoner, men det er trolig et lovbrudd.

Lenke til kommentar

Saken stiller seg naturligvis litt annerledes dersom det er noen som har brutt seg inn. De vanligste måtene å gjøre dette på er å utnytte svakhetene i WEP (bruk WPA2), utnytte et dårlig passord (bytt til et godt passord) og utnytte en svakhet i WPS (deaktiver det, og dobbelsjekk at det faktisk er deaktivert).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...