suuhoo Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Hei Trenger litt hjelp med lagging på min server.Bruker windows 7 med minecraft_server.exe.Ned har jeg ca 20mbit og opp 5mbit.Er bare meg og en annen inne på servern. For min del lagger det ikke noe, men for min kompiss er det meget stor lagg. Opp mot 20 sec. Han sitter på ca 15 mbit symetrisk linje.Har også prøvd med sånn jar server, men var ikke bedre der heller.Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få laggen til å forsvinne?Specs på PC ser dere i signatur, pluss at jeg har en ssd hvor oprativsystem, programmer og spill ligger på. Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Du kjører serveren på samme maskina som du selv spiller på? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Skaff deg heller en sikkerlig host. Se gjerne signaturen min. Lenke til kommentar
svelemoe Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Nokon på nettverket med torrentprogram som kjører? Wifi? Lenke til kommentar
Hèxacôres Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Reklamering. Mora di er reklame. 1 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Mora di er reklame. Veldi voksent. Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Du kjører serveren på samme maskina som du selv spiller på? Jepp Nokon på nettverket med torrentprogram som kjører? Wifi? Er over wifi ja, er en annen her som bruker wifi, men hun satt bare å så på blogg da. Nå har vi prøvd å gjøre det motsatt, slik at han hoster serveren, detter går uten problemer. Da kan både jeg og hun jeg bor med være me på serveren hannes uten at det lagger. Er 5 mbps opplasting for lite til å hoste en server? Endret 16. august 2013 av Freestyle199 Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Da har jeg testet litt mer og nå lagget det ikke noe for min kompiss. Alt jeg gjorde var å slette world mappa for så å la den generere en ny. Da hadde han null lag Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aNZFa3 Skrevet 20. august 2013 Del Skrevet 20. august 2013 Da har jeg testet litt mer og nå lagget det ikke noe for min kompiss. Alt jeg gjorde var å slette world mappa for så å la den generere en ny. Da hadde han null lag Da virker det som om RAM er problemet. Bruker du 32-bit eller 64-bit Java? Og hvor mye RAM har du? Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 20. august 2013 Forfatter Del Skrevet 20. august 2013 Har 8 GB ram, bruker 64 bit. Kjører nå minecraft med sånn jar fil å har dedikert 2 gb ram til minecraft. Lagger ikke i worlden vi spiller i nå, men den som ble generert først lagget noe for min venn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå