Metasenter Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Long story short:Skal selge min gamle Iphone 5 til en bekjent fordi den ikke fungerer (han vil reparere den istedenfor å kjøpe seg en ny) og det jeg lurer på er om det finnes en måte å nullstille det interne minnet på?Jeg har en del bilder og notater på telefonen som er ganske privat, og dette vil han da få adgang til når han har fikset telefonen. Jeg har vurdert å ta med Iphone'n til reparasjon selv, men jeg har ikke helt bestemt meg enda.Er det mulig for en som driver med reparasjon av Iphone å nullstille det interne minnet?Noen som vet? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Hvis jeg har forstått deg rett så får du ikke skrudd på telefonen og tømt den selv? Det fungerer heller ikke å koble den til iTunes, evt. i DFU-modus? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Nullstill telefonen, og fyll den opp med ufarlige bilder. Da overskriver du alt som var der. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Nullstill telefonen, og fyll den opp med ufarlige bilder. Da overskriver du alt som var der. Hvis telefonen er død får han ikke gjort noe, eller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Hvis telefonen er død får han ikke gjort noe, eller? Opps, litt rask på avtrekkeren, der. I og med at telefonen er død får du verken nullstilt den eller fylt den med søppel. Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Hvis jeg har forstått deg rett så får du ikke skrudd på telefonen og tømt den selv? Det fungerer heller ikke å koble den til iTunes, evt. i DFU-modus?Denne Iphone har blitt utsatt for vannskade, og jeg får ikke lenger ladet opp telefonen. Så jeg får altså ikke startet den, nei, dessverre. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Ute og vite nøyaktig hva som er feil/skadet på telefonen er det vanskelig og gi gode råd, men så lenge du ikke får slått den på får du heller ikke slettet innholdet på telefonen, med mindre hovedkortet har streika, så vil den som reparerer den kunne få tilgang til all informasjonen som ligger på den. Hadde du kode-lås på telefonen er du rimelig safe, for da må telefonen nullstilles dersom noen skal få brukt den uten og ha koden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Men selv om den nullstiles vil det være mulig å hente ut data. Dette blir som å formattere en harddisk, dataene kan gjenskapes uten særlig mye pes. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Ja om man virkelig er redd for at noen skal få tak i informasjonen sin, så kan man kjøre en file shredder. f.eks iShredder Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Ja om man virkelig er redd for at noen skal få tak i informasjonen sin, så kan man kjøre en file shredder f.eks iShredder Men dette er vel ikke noe man kan kjøre på Iphone, eller? Endret 17. august 2013 av Metasenter Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 (endret) Men dette er vel ikke noe man kan kjøre på Iphone, eller? Jo, den ligger i AppStore, men den krever at telefonen virker da. Så lenge telefonen ikke starter er det bare en sikker måte og sikre seg. Men da får du nok ikke solgt den Endret 17. august 2013 av Backpfeifengesicht Lenke til kommentar
Metasenter Skrevet 17. august 2013 Forfatter Del Skrevet 17. august 2013 Jo, den ligger i AppStore, men den krever at telefonen virker da. Så lenge telefonen ikke starter er det bare en sikker måte og sikre seg. Men da får du nok ikke solgt den Haha, det er kanskje like greit å kaste den i mixmasteren ja. Jeg må vel bare prøve å få ladet opp telefonen på en eller annen måte, slik at jeg får startet den lenge nok til å slette all skiten. Dette er selvfølgelig lettere sagt enn gjort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå