Gå til innhold

Kjøpe Asus ZENBOOK Touch UX31LA nå eller vente på Zenbook Infinity?

Anbefalte innlegg

Hei! Skal ha en pc til bruk i både studier og privat. Ønsker meg en lett pc på rundt 13" som likevel har nok kraft til at den ikke er utdatert neste høst. Har siklet en stund på Asus Zenbook Infinity, men har hverken funnet ut noe om pris eller lanseringsdato. Ser at Asus ZENBOOK Touch UX31LA får god kritikk og vurderer om jeg bare skal kaste meg på denne nå. Den har kanskje noe dårligere spesifikasjoner, men det burde vel kanskje holde likevel :)

Er det noen som har noen tanker om hva jeg burde gjøre (eventuelt noen som vet noe mer om pris/lansering på infinityen)? Har for tiden tilgang på en laptop, men den er noe stor, i tillegg til at jeg bare låner den. Hvis noen har forslag til andre pcer mottas også disse med stor takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://computerstories.net/asus-zenbook-infinity-shows-up-on-webshops-for-2199-euro/ Her for eksempel. Det står forresten lenger ned i artikkelen at Asus sier at prisen ikke stemmer, over 17 000 er jo ganske stivt, men til gjengjeld er den jo også rimelig stilig ;) Er vel ikke så usannsynlig at de venter til lanseringen av 8.1 ettersom de da kan bruke det i promoteringen av den, selv om Microsoft nå sier at 8.1 blir en gratis oppdatering...

Lenke til kommentar

Hei! Skal ha en pc til bruk i både studier og privat. Ønsker meg en lett pc på rundt 13" som likevel har nok kraft til at den ikke er utdatert neste høst. Har siklet en stund på Asus Zenbook Infinity, men har hverken funnet ut noe om pris eller lanseringsdato. Ser at Asus ZENBOOK Touch UX31LA får god kritikk og vurderer om jeg bare skal kaste meg på denne nå. Den har kanskje noe dårligere spesifikasjoner, men det burde vel kanskje holde likevel :)

Er det noen som har noen tanker om hva jeg burde gjøre (eventuelt noen som vet noe mer om pris/lansering på infinityen)? Har for tiden tilgang på en laptop, men den er noe stor, i tillegg til at jeg bare låner den. Hvis noen har forslag til andre pcer mottas også disse med stor takk!

Stod overfor samme valget selv. Etter litt grubling falt valget på UX31LA-C4041H fra Komplett for 12495,-. Infinity er uten tvil svært lekker, men etter mitt syn blir den for dyr og kommer for sent.

Dessuten, med i7-4500U, 8GB ram, og to 128GB SSD i raid0, er ikke Touch'en akkurat en murstein heller. Jeg tror den vil holde seg godt i relativt lang tid fremover.

Lenke til kommentar

Stod overfor samme valget selv. Etter litt grubling falt valget på UX31LA-C4041H fra Komplett for 12495,-. Infinity er uten tvil svært lekker, men etter mitt syn blir den for dyr og kommer for sent.

Dessuten, med i7-4500U, 8GB ram, og to 128GB SSD i raid0, er ikke Touch'en akkurat en murstein heller. Jeg tror den vil holde seg godt i relativt lang tid fremover.

Nøyaktig det samme gjorde jeg

Lenke til kommentar

Men den er bare ubekreftet 5. September hos komplett.. Tenker og på denne!

Sant, men så er dette en helt ny modell og jeg tror ikke den kommer noe tidligere hos andre nettbutikker (med mulig unntak av Digital Impuls).

Endret av SmeltNed
Lenke til kommentar

Zenbook og Infinity er fantastiske maskiner, men prisen er vell litt i det drøyeste laget. I tilegg hører 4gb ram fortiden til. Har du vurdert en Macbook Air med windows f.eks? Oppgraderer du den til 8gb ram og kjøper gjennom studentkortet får du en mer potent maskin til 4k lavere pris og som er tilgjengelig. Du får så klart lavere oppløsningen på skjermen, men vesentlige bedre betteritid.

Endret av Lakrisbåt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...