stiansa Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Dette animerte bildet er satt sammen av to bilder tatt med to sekunders mellomrom, med trådløs fjernkontroll, kameraet på stativ på et jevnt og fint betonggulv, og linsa satt på manuell fokus. Hvorfor er det så stor forskjell mellom de to bildene? Kamera: Canon EOS 600D Linse: Canon EFS 55-250mm Kan det være bildestabilisatoren som føkker opp? Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Kameraet har beveget seg. For dårlig stativ, et stativben som har glidd, stativhode som har beveget seg eller annet. Stativ- eller stativoppsettingsfeil. Lenke til kommentar
stiansa Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Nå har jeg gjort flere tilsvarende forsøk, og jeg kan garantere at kameraet ikke beveger seg mellom eksponeringene. Jeg fant imidlertid at med IS avslått, så oppstod ikke feilen. Lenke til kommentar
eriknor Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Stativ og IS er ingen god, og fullstendig unødvendig kombinasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå