Gå til innhold

Muligheter for pause vårsemesteret 2014?

Grinii

Anbefalte innlegg

God kveld alle sammen.

Jeg har selvsagt stillt de samme spørsmålene både til lånekassen og Universitetet jeg studerer ved, men kanksje noen her inne kan komme med et raskt svar. Noe de overnevnte ikke klarer!

Jeg lurer på om det i det hele tatt et mulig, å studere fulltid et høstsemester, for så og ta fri det kommende vårsemsteret. (jeg skal reise) komme hjem til høsten igjen, og så jobbe frem til vårsemesteret for det kullet som da er et år yngre enn deg selv begynner igjen?

Hvis det lar seg gjøre, hvordan går jeg da frem? Kan jeg "fryse" studieplassen min et år? ( fra vinter til vinter)

Må jeg søke på nytt, for så å ikke følge undervisningen det første halvåret og derretter hoppe inn i undervisningen når vårsemesteret begynner?

Tusen takk for eventuell hjelp!

mvh

Grinii

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kommer vel litt an på hvor du studerer, og ikke minst hva du studerer. Jeg tviler på at det blir et problem. Stort sett sitter man ganske trygt bare man har blitt immatrikulert, men ved noen studier er det med progresjon strengere enn på andre studier. Men å ta et års permisjon - det bør gå greit nesten uansett. Hvordan du går frem? Her må du åpenbart snakke med universitetet. Jeg ville nok tatt kontakt med veileder ved fakultetet først.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...