Gå til innhold

[Løst] Skademelding - utfylles av begge?

Eloquent

Anbefalte innlegg

Så som så mange andre, har jeg vært involvert i et trafikkuhell. Heldigvis var det ikke noe verre enn en bulk i begge våre biler, ingen personskade e.l.

Det jeg lurer på som jeg ikke helt får et konkret svar på, er om begge førerene skal bruke et skjema hver eller om vi skal skrive i samme skjemaet. Skal kun den skyldige involvere sitt forsikringsselskap (sende inn skjema), eller skal begge det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg limer inn svaret så man slipper å forlate forumet. :)

Etter et uhell anbefaler NAF at det alltid fylles ut et skademeldingsskjema, men ikke skriv under på noe du er uenig i. Er begge parter enig om hendelsesforløpet, er det enklest om det fylles ut et felles skjema. Bruk god tid på utfyllingen og les instruksjonen nøye før du krysser av eller gjør andre nedtegnelser.

Skademeldingen skal ikke fordele skyld, men gi forsikringsselskapene grunnlag for å kunne ta stilling til skyldspørsmålet.

Hvis motparten ikke vil signere, må du passe på å notere navn, adresse, bilens registreringsnummer og en erkjennelse av at uhellet har funnet sted. Hvis motparten ikke vil samarbeide, fyller du ut din egen skademelding og sender den til forsikringsselskapet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...