Eloquent Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Så som så mange andre, har jeg vært involvert i et trafikkuhell. Heldigvis var det ikke noe verre enn en bulk i begge våre biler, ingen personskade e.l. Det jeg lurer på som jeg ikke helt får et konkret svar på, er om begge førerene skal bruke et skjema hver eller om vi skal skrive i samme skjemaet. Skal kun den skyldige involvere sitt forsikringsselskap (sende inn skjema), eller skal begge det? Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 https://www.naf.no/tips-og-rad/i-trafikken/nar-du-er-uheldig/utfylling-av-skademeldingsskjema/ Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg limer inn svaret så man slipper å forlate forumet. Etter et uhell anbefaler NAF at det alltid fylles ut et skademeldingsskjema, men ikke skriv under på noe du er uenig i. Er begge parter enig om hendelsesforløpet, er det enklest om det fylles ut et felles skjema. Bruk god tid på utfyllingen og les instruksjonen nøye før du krysser av eller gjør andre nedtegnelser. Skademeldingen skal ikke fordele skyld, men gi forsikringsselskapene grunnlag for å kunne ta stilling til skyldspørsmålet. Hvis motparten ikke vil signere, må du passe på å notere navn, adresse, bilens registreringsnummer og en erkjennelse av at uhellet har funnet sted. Hvis motparten ikke vil samarbeide, fyller du ut din egen skademelding og sender den til forsikringsselskapet ditt. Lenke til kommentar
Eloquent Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Det var det jeg trodde, men var noen som fortalte meg at begge måtte skrive en hver! Takk for raske og gode svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå