Gå til innhold

Artic Silver på GPU = Pixelfeil?

bearcarlsen

Anbefalte innlegg

-Jeg har et Geforce ti4200 som jeg byttet GPU kjøler på.

-Jeg byttet kjøleren til en Zalman heatpipe. Brukte ikke goopen som fulgte med men tenkte jeg skulle prøve artic silver II

-vel.. putta i kortet og fikk stygge pixel feil (i windows) -Jeg vet at den satt ordentlig på for jeg sjekket dette flere ganger (skrudde opp og sammen igjen) Jeg skjønte ikke hva det kunne være først men så satt jeg meg ned å så på tv så så jeg et eller annet på discovery hvor det sto om antenner og elektromagnetisk støy.

- Eureka!!

- Skrudde opp kortet tok av all Artic Silveren med isopropanol og brukte vanlig goopen isteden.

-Noen som har opplevd det samme? Med vanlig CPU eller GPU??

-Jeg vet ikke om dette er allmen viten så jeg prøver å spre ordet.. (enten det eller bevise hvor dum jeg er) :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bruker artiv silver 3 på min zalman heatpipe, funker bra det. fikk stygge pixel feil til å begynne med jeg oxo, men det var grunnet en teit ramme rundt vpu, fikk itj 100% kontakt. Fjernet den å bruker nå asIII, ikke merket noen probs....

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=1...1224912#1224912

hadde ikke du endel problemer med artifacts?

jeg brukte ikke artic silver og har ikke hatt problemer.

Lenke til kommentar

Det er ikke umulig ....

Kjøpte et Creative 3dBlaster4 ti4200 .

Reiv av original vifte/kjøleribbe/goop.

Klinte til med kjølepasta "titan silver grease ttg-s104".

Smokk , på med hjemmesnikret vannblokk.

Fyrte igang mannskiten..... -> Artifacts.

Etter mye trixing , mixing , klokking , benchmark , lodding og mekking , av og på med vannblokk , goop , prøving og feiling med festeløsninger ...... osv.

Gpu på geforce2/3/4 har en lett konkav overflate , denne har jeg nå vurdert å planslipe for å sikre max kontakt med kjøleblokk. Har sett dette blitt gjort i guider på nettet.

Har ikke gjort dette enda , siden artifacts intreffer tilsynelatende uavhengig av gpu-load , ergo uavhengig av temperatur , -> antar derfor at kontakt mellom gpu og blokk ikke er optimal, men tilfredstillende.

Har skiftet ut stålbolter som festet vannblokk til skjermkortet med plastklips , for å utelukke kortsluttning av pcb.

Jeg har opplevd artifacts i windows , som forsvinner etter 1 minutt , hvor jeg deretter klokker kortet til 300@600 , kjører 3dmark2001 i loop , uten noe krøll. Så går det gjerne noen timer hvor maskinen står uvirksom , så sjekker jeg f.eks innboksen i outlook , så 2 min. med artifacts.?????

Ingen krise akkurat , kortet er lydløst og fungerer ellers som før , klokker bedre nå med vannkjøling også.

Artifacts eller ikke , jeg gir opp , det får bli som det er , med mindre noen har gode svar . Vurderer en konvertering til tyggis. Artic tyggis?

Kan kjølepasta være problemet?

Hvorfor er det fordypning på gpu ?

Hvorfor tyggis-goop ?

Tyggis er billigere enn sølvpasta , ok , men kun derfor ?

Lever Elvis?

Lenke til kommentar

Jeg har en teori om at den enorme størrelsen på heatpipen gjør at den fungerer som en antenne og plukker opp all elektromagnetisk støy fra resten av pcen. Articsilver er ledene mens goop er akkurat det motsatte. Er mer isolerende for elektrisitet enn noe annet. Leder dårlig. Derfor hvis man bruker goop så vil det være fordelaktig. Noen av dere sier det er umulig men det er nå min teori. Jeg tror jeg skal undersøke den nærmere. Håpet noen kunne bekrefte eller avkrefte dette så jeg slapp. :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...