Deadringer Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Hei. I dag oppdaget jeg at smsene jeg sender fra min iPhone 4 ikke blir mottatt av de jeg sender til. Telefonen min oppfører seg som om meldingen er blitt sendt, jeg får ingen feilmeldinger eller utropstegnikon. Jeg kan motta meldinger, ringe og motta samtaler. Etter at problemet startet har jeg gjenopprettet telefonen til originale instillinger, uten at dette endret noe. Jeg har googlet litt, men har ikke funnet noe som har hjulpet. Forslag mottas med et stort takk! Lenke til kommentar
Kurio Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Har du faktisk prøvd å gjenopprette den på nytt? 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Gjelder det alle tekstmeldinger du sender eller kun de som sendes til utvalgte kontakter? Du kan sette SIM-kortet ditt i en annen telefon for å utelukke at det er telefonen som har problemer. 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Gjelder det alle tekstmeldinger du sender eller kun de som sendes til utvalgte kontakter? Du kan sette SIM-kortet ditt i en annen telefon for å utelukke at det er telefonen som har problemer. Etter hva jeg kan forstå etter å ha sendt meldinger til et par-tre forskjellige kjente gjelder det alle. Jeg har dessverre kun en iPhone, og ingen i nærheten med telefon som bruker microsim, men jeg får se om jeg får tak i noen. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Har du faktisk prøvd å gjenopprette den på nytt? Ja, jeg gjorde det i går. Ingen endring. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Bor du sentralt? Muligheter for å gå til Elkjøp eller Lefdal eller noe lignende og få nytt simkort? Evt bare bestille nytt gjennom nettsiden til operatøren din? Hvis du har gjennopprettet iPhonen til scratch ville det vært rart om det var der problemet lå. Endret 15. august 2013 av Klatt3n 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Jeg gjenopprettet, og deretter kjørte inn backupen jeg hadde, så helt fra scratch blir det jo ikke. Men alt av instillinger og tilsvarende er "nytt". Siden jeg kan ringe ut, og motta meldinger kan jeg ikke skjønne at problemet ligger i telefonens hardware? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg gjenopprettet, og deretter kjørte inn backupen jeg hadde, så helt fra scratch blir det jo ikke. Men alt av instillinger og tilsvarende er "nytt". Siden jeg kan ringe ut, og motta meldinger kan jeg ikke skjønne at problemet ligger i telefonens hardware? Det er derfor det hadde vært fint å prøve SIM-kortet i en annen telefon. Hvis du sender meg nummeret ditt på PM kan vi gjøre en liten test. Jeg har tilgang på telefoner fra både Chess og Telenor. Eventuelt kan du ringe kundeservice. 1 Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Tjenestenummeret for sms ligger lagret på simkortet. Så om du har vært og forandret på dette så vil "feilen" fortsatt være der selv om du gjenoppretter innstillinger og/eller gjenoppretter til fabrikkoppsett. 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Tjenestenummeret for sms ligger lagret på simkortet. Så om du har vært og forandret på dette så vil "feilen" fortsatt være der selv om du gjenoppretter innstillinger og/eller gjenoppretter til fabrikkoppsett. Det er sant. «Ring» til følgende nummer for å se hva tjenestenummeret er: *#5005*7672# 1 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Det er derfor det hadde vært fint å prøve SIM-kortet i en annen telefon. Hvis du sender meg nummeret ditt på PM kan vi gjøre en liten test. Jeg har tilgang på telefoner fra både Chess og Telenor. Eventuelt kan du ringe kundeservice. Kundeservice har jeg ringt, de skulle se hva de fant ut og gi meg en tilbakemelding. Ikke veldig hjelpsomt. Tjenestenummeret for sms ligger lagret på simkortet. Så om du har vært og forandret på dette så vil "feilen" fortsatt være der selv om du gjenoppretter innstillinger og/eller gjenoppretter til fabrikkoppsett. Det er sant. «Ring» til følgende nummer for å se hva tjenestenummeret er: *#5005*7672# +4790002100. Etter et raskt søk på google ser det ut til å være riktig mtp Telenor. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Problemet ser ut til å være løst, hjertelig takk alle sammen! Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Og løsningen var.....??? 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det virket som om Deadringers iPhone forsøkte å sende iMessage (Apples gratis meldingstjeneste, som går over mobildata), i stedet for vanlige SMS, til telefoner som ikke støttet det. Han skrudde det av, og da mottok jeg meldingene både på iPhonen og Nokiaen min. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå