Loke_h Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Selv om du setter timings til 9-10-9-27 og 1,5 V kan det godt være at hovedkortet ditt klarer å rote med subtimings. En annen feilkilde er at du overklokker CPU samtidig som du prøver å få RAM til å kjøre på 1866. Ikke overklokk CPU Bus. Overklokking av CPU tar du etter at du har fått RAM til å kjøre på rett frekvens. Prøv Advanced, D.O.C.P. mode og se om du finner innstillinger som passer der. Endret 18. august 2013 av Loke_h Lenke til kommentar
zir Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Jeg OC cpu for å få høyere memory speed uten å stille på den. Uansett om jeg kjører default oc, så går det ikke an å stille opp ram til 1866. Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Sjekket du under Advanced, D.O.C.P.? Lenke til kommentar
zir Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Skjekket den nå. Satt den først til en profil som var der (1866 mhz), men da slet pcen med å starte og fikk melding med at "overclock failed" eller noe. Etter det prøvde jeg å sette den på en annen 1866 mhz og fikk bootet opp pcen men "mistet" 8gb med ram ... Edit: Satt nettop rammen til Ganged mode og fikk startet opp pcen med den 1866mhz profile som var inne på D.O.C.P. Pcen bootet helt til windows login screen og så frøs. Jeg gikk da tilbake å stilte ram voltage til 1.65v og nå bootet pcen med 16gb ram og på 1866 mhz. AKA perfecto.. Endret 18. august 2013 av zir Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Bra du fikk det til. Er CPU overklokket nå? Hvilke spor har du satt brikkene i? Lenke til kommentar
zir Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 Ja endelig. Cpuen er ikke overklokket nå. Rammen er i spor 1 og 3. Satt ned rammen til 1.6 volt og bootet opp fint. kjører prime95 med blend for å se om jeg får errors. Er det safe volt hvis jeg bare kjører nå videre med 1.6 volt? Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Prøv spor 2 og 4. 1.65 Volt skal ikke være noe problem med 1.5 V brikker Lenke til kommentar
zir Skrevet 18. august 2013 Forfatter Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Har prøvd de to sporene tidligere og hadde samme problem + fikk en freeze. Har en liten følelse på at dimm 2 eller 4 er litt ødelagt. Fikk random freeze hele tiden før så jeg gikk på innkjøp etter ny ram, altså de jeg bruker nå og har lenger ikke fått freeze da jeg bruker 1 og 3... Altså lang historie... Så nå har jeg bare det som det er nå, siden det virker stabilt. Og får håpe at OC av cpuen ikke blir noe vanskeligere nå. Men ser på det senere. Orker ikke mer av dette problemet Endret 18. august 2013 av zir Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 19. august 2013 Del Skrevet 19. august 2013 Selvfølgelig. Om det fungerer så lar du det være sånn. Asus anbefaler spor 2 og 4, med 2 brikker. Poenget med å ikke overklokke CPU og buss/HT samtidig som minne, er at det er lettere å finne feil. Hvis du har testet at spor 2 og/eller 4 ikke virker, burde du egentlig ha fått byttet hk, men det må være en reproduserbar feil. Test med MemTest i tillegg til Prime95 for å være sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå