bergetun Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Jeg trenger en billig gammel mobiltelefon som kan styres ved hjelp av en kabel fra PC. Skal forklare litt hvilket system jeg holder paa med. Jeg skal lage ett gratis alarm system for servere og ett styrings system ved hjelp av SMS. Forst skal jeg lage ett system der den sender ut SMS til server adminen visst stroemen gaar (Naar UPS'en slaar inn) eller visst det er uvanlig hoey load osv paa Linux serveren. Muligheten er mange naar jeg foerst har faatt dette opp aa gaa .. Feks styring av stroem. Du kan ha en haug-gammel pc med linux installert og en gammel mobiltelefon staaende paa hytta, saa naar du har lyst aa reise opp der kan du bare sende "SET VARME PAA 25 C PASSWORD" som sms til mobilen. Ja jeg vet det finnes slike systemer allerede naa, men de koster fra 15 tusen og oppover. Dette koster ikke mer enn : Gammel mobiltelefon med ring kontant kort : 100 kr Kabel mellom pc og mobil : ca 150 kr Gammel pentium 100 mhz : 150 kr Styrings kort for aa sette paa stroemen: 100 kr Saa mitt spoersmaal er : Hvilken mobiltelefoner lar seg "styre" ved hjelp av kabel ? Det jeg mener med styre er at jeg kan bruke pcen til aa sende sms ? PS. ja jeg vet om programmer som SMSTerm men de er saa sinnsykt ustabile saa det er ikke verdt aa bry seg om. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 Tror nok en Nokia 3310 er den med mest muligheter gjennom kabel. Finnes allerede en del programmer til både windows og linux som lar deg styre mobilen. Lenke til kommentar
godal Skrevet 28. september 2003 Del Skrevet 28. september 2003 gå for en gammel siemens f.eks. c35 med serielt interface. disse er rimelig lette og kontrolere (at interface) og burde koste deg en slikk og ingenting (telefonen stinker). ulempen er at det er teknologi som er på vei ut og du må modifisere kabelen for å få koblet den til både strøm og seriell port- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå