Gå til innhold

Det evindelige gnålet om frihet og valgfrihet. Islending svarer.

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

kgun skrev (På 5.9.2013 den 21.05):

De blir ikke tvunget. Islendingen i første post mener at modellen på Island er god. En arbeider som i sin forhandling med arbeidsgiver søker pappaperm har en sterkere posisjon når der er kvotering.

Velferdsgoder, gode lover og regler er ofte en nødvendig, men ikke tilstrekkelig betingelse for frie individer.

Jo, det er tvunget, om ikke far tar ut denne permen, så forsvinner den. Jeg er på alle mulige måter FOR at menn og fedre stiller sterkere i saker som dette, men det er jo ikke noe som interesserer statsfeminismen. Hva med å heller starte i den delen av systemet der det foregår flest overgrep mot fedre, nemlig i barnefordeligssaker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234
  Zepticon skrev (På 6.9.2013 den 10.43):

Hva med å heller starte i den delen av systemet der det foregår flest overgrep mot fedre, nemlig i barnefordeligssaker.

Jeg har vært gjennom en slik sak, men mener det ikke var overgrep mot meg. Merk at avdøde Luci Smiths doktoravhandling om barnets beste etc. står svært sterkt her i landet. Kvotering styrker først og fremst fars rettigheter i forhandling med sin arbeidsgiver. Jeg mener Høyres endrede politikk på dette området er reaksjonær. Noe annet kunne man heller ikke vente fra den kanten.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...