MrL Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 De aller fleste recievere har en knapp for å vise info om signalet som kommer inn og sendes ut. På Onkyo-recieveren min er det i hvertfall en smal sak å se at jeg faktisk får DTS-HD eller TrueHD om jeg spiller av en Blu-Ray fra min PS3. Og hvis man uansett har så mye problem med å vite om man hører på HD-lyd eller ikke, er det da faktisk noe poeng i å ha HD-lyd hvis man ikke hører forskjell? Når du kjører passthrough vet stort sett ikke receiveren hva slags lyd det er, den vet bare at det er "lyd". Derfor får man neppe om noe informasjon om det. Å høre forskjell på HD og ikke HD er ikke sikkert man gjør før man prøver begge. Altså det er vanskelig å vite om det finnes noe bedre før man har prøvd det Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 ? Når du kjører passthrough får jo receiveren lydstrømmen som kommer fra kilden (bluray, fil, etc) rått - og kan identifisere lydstrømmen deretter. Min receiver greier ihvertfall helt fint å skille mellom DTS, DD, DTS-HD, TrueHD og LPCM - og jeg bruker kun passthrough. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 (endret) XBMC står til passthrough, så vidt jeg kan skjønne. Har lagt ved screenshot. Med denne konfigurasjonen fikk jeg faktisk spilt av DTS-HD, men da står det PCM på receiveren, men når jeg spiller av DTS så står det DTS på receiveren. Noe sier meg at det da er XBMC som decoder lyden ettersom jeg ikke har huket av for at jeg har DTS-HD kapabel receiver. Og da har jeg vel ikke passthrough eller? Endret 16. august 2013 av TommyTheGun Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Høres merkelig ut, du har jo ikke krysset av på LPCM capable receiver heller. Hva om du krysser av alle "capable"-valgene og prøver igjen? Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Jeg hadde alle valgene huket av tidligere og da fungerer alle formater jeg har prøvd utenom DTS-HD som bare hakker og det kommer heller ikke lyd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå