TommyGun77 Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Har i dag to stk. GTX 580, men disse støtter ikke DTS-HD formatene... Er det mulig å sette inn ett rimelig kort som støtter det i tillegg, eller burde jeg selge de og kjøpe ett som støtter HD formatene? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 hvorfor trenger du akkurat dette? Hva har du tenkt å koble det til? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Gjorde litt research. Og fant en billig løsning på problemet ditt. http://www.dustinhome.no/product/5010329201/asus-xonar-hdav1-3-slim-audio-card-pci/?utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 15. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 hvorfor trenger du akkurat dette? Hva har du tenkt å koble det til? Jeg trenger det for å spille av filmer med HD format lyd. Jeg kobler til en RX-A3010 med HDMI. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 15. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Gjorde litt research. Og fant en billig løsning på problemet ditt. http://www.dustinhome.no/product/5010329201/asus-xonar-hdav1-3-slim-audio-card-pci/?utm_campaign=mediehuset&utm_source=prisguide.tek.no&utm_medium=pricecompare Det kan funke, men vet ikke om jeg kan kjøre lyd og bilde via seperate HDMI kabler til RX-A3010... Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Om du ser på det kortet. så er det hdmi inn og ut. Så du kjører video inn og får video og audio ut. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 15. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Aha.. Vet du om noen som har det i full height størrelse? Og en ting, HDMI 1.3 støtter vel ikke Hd lyd og 3D samtidig... Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Du må jo lese på produktet før du spør så mye. Det er vanlig braket bakpå som standard. Følger med sånn slim sak som ektra utstyr. 3d vet eg ingenting om da det er noe eg holder meg langt unna. Bare dårlige erfaringer med det. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Kan ikke skjønne at du trenger noe ekstra for å få DTS-HD her? - Er jo bare å sette HDMI-lyden til passthrough og la receiveren ta seg av all dekoding? Lenke til kommentar
Netrum Skrevet 15. august 2013 Rapporter Del Skrevet 15. august 2013 Kan ikke skjønne at du trenger noe ekstra for å få DTS-HD her? - Er jo bare å sette HDMI-lyden til passthrough og la receiveren ta seg av all dekoding? 5 serien til nvidia støtter ikke dts-hd.. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 5 serien til nvidia støtter ikke dts-hd.. Nei, men det trenger de da heller ikke? - Setter du de til pass-through så videresendes bare DTS-HD streamen fra playeren til Receiveren som tar seg av dekoderen. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 16. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Hmm.. Dette med pass-through hørtes meget bra ut, skal testes asap jeg kommer hjem Lenke til kommentar
Munty Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Hvis målet ditt er å få DTS-HD Master-lampa i recieveren din til å lyse opp greier du ikke dette med 580. Men 580 støtter 8-kanals lyd i HD LPCM ut fra HDMI. Det er helt den samme lydkvaliteten, men dekodingen av signalet foregår i datamaskinen din, ikke i reciever, så du vil ikke se noe lampe for DTS-HD Master. Lenke til kommentar
TommyGun77 Skrevet 16. august 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Det hadde vært hyggelig å sett DTS-HD i displayet, men problemet er at jeg ikke får spilt av filmene med XBMC. De bare hakker når det er HD lyd. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Som sagt av andre over meg, bruk passthrough. Jeg har fint spilt av både DTS-HD Master Audio og TrueHD gjennom et gammelt Nvidia 430GT.. Og du ser ikonet i displayet på receiveren, nettopp fordi det er receiveren som gjør dekodingsjobben. (Forutsatt at receiveren støtter formatene, selvsagt) Lenke til kommentar
Munty Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Har du huket av riktig i lydinnstillingene til XBMC da? Hvis du huker av for en "DTS-HD capable reciever", eller Dolby TrueHD, så vil avspillingen være ubrukelig og hakkete. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 (endret) Okei, jeg har akkurat samme graffikkort og receiver som deg, hadde samme problem, her er greia: - Det finnes ingen lydkort som støtter DTS HD og 3D! Løsning: Kjøp et Nvidia GT 630, så har du får du HD lyd OG 3D. Gjorde akkurat det samme(dog med 4-serie kort), funker fjell. Du slipper å sløse 1000 spenn på en lydkort som gir deg akkurat samme lyden digitalt. XBMC: For at det ikke skal hakke må du på lyd velge WASAPI Endret 16. august 2013 av MrLG Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Okei, jeg har akkurat samme graffikkort og receiver som deg, hadde samme problem, her er greia: - Det finnes ingen lydkort som støtter DTS HD og 3D! Løsning: Kjøp et Nvidia GT 630, så har du får du HD lyd OG 3D. Gjorde akkurat det samme(dog med 4-serie kort), funker fjell. Du slipper å sløse 1000 spenn på en lydkort som gir deg akkurat samme lyden digitalt. XBMC: For at det ikke skal hakke må du på lyd velge WASAPI Men hvorfor skal han kjøpe noe når han bare kan bruke hdmi-passsthrough og la receiveren ta seg av dekodingen? Lenke til kommentar
MrL Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 Men hvorfor skal han kjøpe noe når han bare kan bruke hdmi-passsthrough og la receiveren ta seg av dekodingen? hdmi-passthrough har det vært mye styr med for å få til i enkelte programmer, dessuten vet du aldri om det du spiller av faktisk er DTS-HD. Lenke til kommentar
Munty Skrevet 16. august 2013 Rapporter Del Skrevet 16. august 2013 hdmi-passthrough har det vært mye styr med for å få til i enkelte programmer, dessuten vet du aldri om det du spiller av faktisk er DTS-HD. De aller fleste recievere har en knapp for å vise info om signalet som kommer inn og sendes ut. På Onkyo-recieveren min er det i hvertfall en smal sak å se at jeg faktisk får DTS-HD eller TrueHD om jeg spiller av en Blu-Ray fra min PS3. Og hvis man uansett har så mye problem med å vite om man hører på HD-lyd eller ikke, er det da faktisk noe poeng i å ha HD-lyd hvis man ikke hører forskjell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå