Gå til innhold

2 x GTX 580 trenger DTS-HD

TommyGun77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis målet ditt er å få DTS-HD Master-lampa i recieveren din til å lyse opp greier du ikke dette med 580. Men 580 støtter 8-kanals lyd i HD LPCM ut fra HDMI. Det er helt den samme lydkvaliteten, men dekodingen av signalet foregår i datamaskinen din, ikke i reciever, så du vil ikke se noe lampe for DTS-HD Master.

Lenke til kommentar

Okei, jeg har akkurat samme graffikkort og receiver som deg, hadde samme problem, her er greia:

- Det finnes ingen lydkort som støtter DTS HD og 3D!

Løsning:

Kjøp et Nvidia GT 630, så har du får du HD lyd OG 3D. Gjorde akkurat det samme(dog med 4-serie kort), funker fjell. Du slipper å sløse 1000 spenn på en lydkort som gir deg akkurat samme lyden digitalt.

XBMC:

For at det ikke skal hakke må du på lyd velge WASAPI

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Okei, jeg har akkurat samme graffikkort og receiver som deg, hadde samme problem, her er greia:

- Det finnes ingen lydkort som støtter DTS HD og 3D!

Løsning:

Kjøp et Nvidia GT 630, så har du får du HD lyd OG 3D. Gjorde akkurat det samme(dog med 4-serie kort), funker fjell. Du slipper å sløse 1000 spenn på en lydkort som gir deg akkurat samme lyden digitalt.

XBMC:

For at det ikke skal hakke må du på lyd velge WASAPI

Men hvorfor skal han kjøpe noe når han bare kan bruke hdmi-passsthrough og la receiveren ta seg av dekodingen?

Lenke til kommentar

hdmi-passthrough har det vært mye styr med for å få til i enkelte programmer, dessuten vet du aldri om det du spiller av faktisk er DTS-HD.

De aller fleste recievere har en knapp for å vise info om signalet som kommer inn og sendes ut. På Onkyo-recieveren min er det i hvertfall en smal sak å se at jeg faktisk får DTS-HD eller TrueHD om jeg spiller av en Blu-Ray fra min PS3.

Og hvis man uansett har så mye problem med å vite om man hører på HD-lyd eller ikke, er det da faktisk noe poeng i å ha HD-lyd hvis man ikke hører forskjell?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...