Nux Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Hei,jeg har forandret meg noe sykt de siste året(starter 2.vgs). Nå skifter jeg skole, fikk et snitt på 5.0 studiespess. Jeg jobbet utrolig hardt ifjor, men samtidig merket jeg at lojale lærere var mye lettere å hanskes med.Nå har jeg også tenkt å skifte hårstil til noe jeg liker. Før kunne jeg bruke voks til å ta opp håret som er foran panna(slik bilde1 viser håret foran panna), og ved siden av, da hadde jeg ikke noen spessiell klipt frysire. Jeg tenker nå at jeg skal klippe sidene, og ha sånn hawk i midten. Jeg vet ikke om jeg tørr å gjøre dette.Jeg har også skiftet til noe "Kulere" klær som jeg liker. Nå vet ikke jeg om jeg vil bli sett på som en bråkmaker eller en snill grei gutt som jeg egentlig er og at karakterene mine vil synke grunnet dette. Det er vel dette som kalles trynefaktor?Bilde1 Fjernet bilde2 Fjernet Slik ser klesstilen ut(akkurat sånn): Fjernet Edit:Lagt til klessitil. Endret 18. august 2013 av Mrfantastic Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Om du kler deg som en dass vill alle se på deg som en dass Kler du deg som en pøbel med buksa på knea og store gensere blir du sett på som en pøbel Kler du deg helt normal med greie/fine klær vil du bli sett på som ordentlig Dette handler ikke om lærere men alle, Igjen uansett åssen du ser ut så påvirker ikke det karakterer med mindre lærern er komplett retard, men utenom og gi deg karakterer og lære deg ting så er lærern en vanlig person og stil kan igjen medføre bedre/dårligere kontakt med lærer selvom du 99% ikke kommer til og merke det, alle lærere jeg har hatt i alle år har alltid vært 100% nøytrale til åssen du kler deg eller ser ut. Endret 14. august 2013 av Eriksendrul 2 Lenke til kommentar
Nux Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Om du kler deg som en dass vill alle se på deg som en dass Kler du deg som en pøbel med buksa på knea og store gensere blir du sett på som en pøbel Kler du deg helt normal med greie/fine klær vil du bli sett på som ordentlig Dette handler ikke om lærere men alle, Igjen uansett åssen du ser ut så påvirker ikke det karakterer med mindre lærern er komplett retard, men utenom og gi deg karakterer og lære deg ting så er lærern en vanlig person og stil kan igjen medføre bedre/dårligere kontakt med lærer selvom du 99% ikke kommer til og merke det, alle lærere jeg har hatt i alle år har alltid vært 100% nøytrale til åssen du kler deg eller ser ut. Nei, jeg tenkte ikke å sagge eller noe. Men bare bruke en skjorte som ligner litt på sånn fest-skjorte, uten å feste knappene. Og kanskje noen blå chinos bukse, noe som er totalt forandring på hele stilen. Hva synes du om hårstilen? Akkurat sånn, uten at knappene er festet på skjorten: (Ser jeg totalt dust ut nå?) Endret 18. august 2013 av Mrfantastic Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Tror du er litt paranoid. Lærere skal karaktersette prestasjonene dine, ikke stilen din. Hvis læreren din reagerer på det, så har du og hele klassen din langt større problemer uansett. 4 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Lærere er mennesker som alle andre. Trynefaktor, kroppsholdning, og det du sier vil påvirke karakterene dine. Dere som sier noe annet har enten ikke blitt oppmerksom på problemet, eller så ignorerer dere det. Dette har jeg erfart selv (begge veier, både bedre enn fortjent og dårligere enn fortjent). Så kan vi selvsagt diskutere om disse lærerene burde finne seg et nytt yrke, og der er svaret ja. Men de finnes, i mengder. 1 Lenke til kommentar
Nux Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Tror du er litt paranoid. Lærere skal karaktersette prestasjonene dine, ikke stilen din. Hvis læreren din reagerer på det, så har du og hele klassen din langt større problemer uansett. Lærere er mennesker som alle andre. Trynefaktor, kroppsholdning, og det du sier vil påvirke karakterene dine. Dere som sier noe annet har enten ikke blitt oppmerksom på problemet, eller så ignorerer dere det. Dette har jeg erfart selv (begge veier, både bedre enn fortjent og dårligere enn fortjent). Så kan vi selvsagt diskutere om disse lærerene burde finne seg et nytt yrke, og der er svaret ja. Men de finnes, i mengder. Men tror dere dette blir en for "Badass" stil? En for "kul" stil? jeg vil bare se normalt fin ut. Endret 15. august 2013 av Mrfantastic Lenke til kommentar
Nux Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Hvordan ville du ha sett på meg bare ut fra stilen? Og håret? Endret 15. august 2013 av Mrfantastic Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Det er deg på bildet? Det ser helt ok ut. Jeg tror det eneste som vil ha negativ innvirkning er "slaskete" klær. Bortsett fra det er det opp til den enkelte lærerens preferanser. Det viktigste er holdningen din. Vis respekt for timene, smil, følg med og spør spørsmål der det passer seg(gitt at læreren er glad i faget sitt), så lover jeg at du får et godt student-lærer forhold. Lenke til kommentar
After8 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Føler jeg gikk ganske slurvete på skolen. Jeg har nesten en lignende stil som deg. Pleier å gå med olabukser, åpen flanellskjorte med en helt tilfeldig t-skjorte under (Bryr meg ikke særlig om fargen. Kan godt være en farge som ikke passet med skjorten i det hele tatt), og så går jeg med crocs hver eneste dag, da de er behagelige. Læreren jeg hadde (som også jobbet som inspektør på skolen), har nå ansatt meg Lenke til kommentar
Nux Skrevet 16. august 2013 Forfatter Del Skrevet 16. august 2013 Det er deg på bildet? Det ser helt ok ut. Jeg tror det eneste som vil ha negativ innvirkning er "slaskete" klær. Bortsett fra det er det opp til den enkelte lærerens preferanser. Det viktigste er holdningen din. Vis respekt for timene, smil, følg med og spør spørsmål der det passer seg(gitt at læreren er glad i faget sitt), så lover jeg at du får et godt student-lærer forhold. Haha, nei, det er en modell. Takk for tilbakemelding though. Det samme gjelder deg After Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Lærere er mennesker som alle andre. Trynefaktor, kroppsholdning, og det du sier vil påvirke karakterene dine. Dere som sier noe annet har enten ikke blitt oppmerksom på problemet, eller så ignorerer dere det. Dette har jeg erfart selv (begge veier, både bedre enn fortjent og dårligere enn fortjent). Så kan vi selvsagt diskutere om disse lærerene burde finne seg et nytt yrke, og der er svaret ja. Men de finnes, i mengder. Bullshit at det vil påvirke karakterene. Lærerne er lovpålagt og etisk pålagt å karaktersette ferdigheter og prestasjoner, og se bort fra trynefaktor. Kanskje det finnes enkelte lærere som ikke klarer å dy seg, men man skal ikke være nødt til å begrense seg selv pga. muligheten for at ens lærer er en av disse. Lenke til kommentar
hurdava Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Så lenge du ikke klær deg veldig rart og i tillegg oppfører deg greit, kommer nok ikke læreren til å ha noe i mot deg. Lykke til med skolestart! Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 17. august 2013 Del Skrevet 17. august 2013 Bullshit at det vil påvirke karakterene. Lærerne er lovpålagt og etisk pålagt å karaktersette ferdigheter og prestasjoner, og se bort fra trynefaktor. Kanskje det finnes enkelte lærere som ikke klarer å dy seg, men man skal ikke være nødt til å begrense seg selv pga. muligheten for at ens lærer er en av disse. Er du seriøs nå? Mener du virkelig at trynefaktor ikke spiller en rolle for mange lærere? Da er det bare å ønske deg velkommen til den virkelige verden! Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Er du seriøs nå? Mener du virkelig at trynefaktor ikke spiller en rolle for mange lærere? Da er det bare å ønske deg velkommen til den virkelige verden! Her snakker vi om karakterer. Klesstil har pent lite å si for hvordan du presterer når du skal skrive en stil, eller løse matteoppgaver. Lærere er lovpålagt å karakterfeste faglige ferdigheter, ikke trynefaktor. Det går mer inn på orden og oppførsel. Lenke til kommentar
Sumika Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 (endret) Bare gå for det! Skal selv begyne på 2.vgs, og hvis det er noe jeg har lært er det å ikke bry seg for mye om hva andre syns. Tror vi ungdom bryr oss for mye om hva andre syns og tenker om oss. I bunn og grunn har det ikke noe å si.. du er hvem du er, og dersom noen ikke liker deg for det kan de jogge videre. Og gratiss med 5 i snit!! Endret 18. august 2013 av Sumika 1 Lenke til kommentar
Bodø/Glimt Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Klesstil betyr ikke en dritt så lenge du ikke ser ut som en dass, det er din holdning og oppførsel som er en av de faktorene som faktisk kan være med på å "påvirke" om noe faktisk skal påvirke. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15 Skrevet 18. august 2013 Del Skrevet 18. august 2013 Trynefaktor eksisterer, og det forekommer jevnlig, men det går nok mer på det personlige planet og forholdet mellom elev og lærer. Dersom man oppfører seg høflig, virker interessert og deltar aktivt i timen, vil trynefaktor, om den forekommer i det hele tatt, forekomme i positiv forstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå