Gå til innhold

[Løst] Ånei, feil håndbagajse! Hva nå?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg kan vel ikke bli straffet eller noe? Det var jo ikke med vilje! Den andre personen burde jo ha sjekket om h*n tok riktig også! Såå stressende.

Nå er det ikke noe krav for å bli straffet at man gjør ting med vilje.... Så lenge du har gjort en feil, og tar kontakt for å rette opp dette, bør dette gå greit. Står det ikke navn eller annen ID i den bagen du har tatt? Ev. kan du notere serienummeret på utstyret og forsøke å spore hvem som har kjøpt dette.

Lenke til kommentar

Jeg kan vel ikke bli straffet eller noe? Det var jo ikke med vilje! Den andre personen burde jo ha sjekket om h*n tok riktig også! Såå stressende.

Beviset på at du ikke gjorde det med vilje er jo nettopp det at du kontakter flyselskapet. Så får du håpe at den andre også gjør dette.

Lenke til kommentar

For sent for trådstarter denne gangen, men folk bør lære seg å:

-merke alle vesker med adressetag

-"style" alle vesker på en måte som gjør dem forskjellige fra de tusener av samme modell som andre har kjøpt

Holdt på å ta feil PC i sikkerhetskontrollen en gang. Nå har alle mine PCer Apple-klistermerke ;-)

Lenke til kommentar

For sent for trådstarter denne gangen, men folk bør lære seg å:

-merke alle vesker med adressetag

-"style" alle vesker på en måte som gjør dem forskjellige fra de tusener av samme modell som andre har kjøpt

Er det for sent altså? :cry: For min del har det ikke noe å si, men tenker på den stakkar andre som ikke har sitt eget kamera! Får h*n det igjen på forsikringen? Det er speilrefleks det er snakk om. Skal ringe flyselskapet i morgen og sende mail til Canon for å sjekke om de kan spore opp produktnr. Det er jo like mye h*ns feil som min.

Lenke til kommentar

Er det for sent altså? :cry:

Mitt råd kommer for sent for å hjelpe deg i denne saken, men de andre rådene kan fortsatt hjelpe deg. Kontakt flyselskapet så raskt du kan.

Reiste nylig med en distré venn som tok med seg feil jakke fra hattehylla på flyet. Og den inneholdt feil pengebok og feil nøkkelknippe, men det ble ordnet opp i på et par timer da han tok kontakt med flyselskapet.

Lenke til kommentar

Skal ringe flyselskapet i morgen og sende mail til Canon for å sjekke om de kan spore opp produktnr. Det er jo like mye h*ns feil som min.

Det er ikke noe poeng å kontakte Canon. De har ingen registre over kameraeiere. Serienummeret kommer kun nyttig til hvis eieren har registrert kameraet i et av de mange registerene som finnes på nettet.

Lenke til kommentar

Var det bilder på minnekort? Kanskje du kan gjøre images søk på google og ha råflaks? Liten sjangs men et tips..

Videre kan du kanskje sende e-post til Canon og opplyse at kamera med serienummer xxxxxxx er i dine hender, og at du leter etter eieren.. Canon har lister over apparater der er flagget stjålet.

Lenke til kommentar

Er det for sent altså? :cry: For min del har det ikke noe å si, men tenker på den stakkar andre som ikke har sitt eget kamera! Får h*n det igjen på forsikringen? Det er speilrefleks det er snakk om. Skal ringe flyselskapet i morgen og sende mail til Canon for å sjekke om de kan spore opp produktnr. Det er jo like mye h*ns feil som min.

Hvorfor i alle dager har du utsatt det? Sånne ting ordner man med en gang, i det minste med en gang man har summet seg og vet hvem man skal ringe!

Lenke til kommentar

skjedde med meg og en gang. Bare det at MIN håndbagasje ble tatt. Forbanna plagsomt, spesielt når man skal i jobbintervju, og har med seg alle papirene sine i håndbagasjen!

Etter litt klar tenking på flyplassen viste det seg at det var en mor, som hadde tatt det hun TRODDE var håndbagasjen til datteren sin.... Hvordan hun har fått til dette er for meg et mysterie, da baggene ikke lignet LITT en gang.......

Jeg tok hvertfal med meg den baggen som ikke var min, da dette var det eneste som lå igjen på flyet. Oppi den fant jeg datautstyr og kameraer, og heldig vis en resept med et navn på....

Fikk de som jobbet på flyplassen til å sjekke opp navnet på resepten, og det stemte overens med pasasjerlistene (flaks? ja, egentlig....) på et fly som skulle gå til Bodø.

Etter litt om og men, sente de faktisk flyet deres tilbake til gaten, og jeg fikk bagasjen min. Hadde ikke jeg vist litt innsats der så tviler jeg på at jeg hadde fått tilbake bagasjen min så raskt.... Og jeg hadde heller ikke hatt noen papirer til jobbintervjuet.

Tips, merk håndbagasjen GODT, med en rød tråd, eller ett eller annet som skiller seg ut... Sjekk alltid kjapt bagasjen før du går av flyet... Og når man plukker opp bagger på bagasjebåndet er det fint om man gidder å ta seg bryderiet med å sjekke innholdet i baggen... Man kan jo ødelegge en ferie, eller en jobbreise om man tar med seg feil bag. Er desverre ikke alle som tenker slik da.

Søvngjengere på flyplasser er det verste jeg vet om......

Og med så mye styr, for å få tilbake en håndbagasje (bare i Norge!) kan jeg tenke meg at det er 10 ganger verre i utlandet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skulle engang fly til Alicante midt på vinteren og flyet på Gardermoen var fullt av pensjonister. Det var feil på flyet og etter å ha ventet lenge måtte vi ut i buss og over på en annet fly. Ved slike endringer blir mange forvirret og jeg har aldri sett så mange ta andres eiendom. Det var gjerne de som skulle hjelpe andre som tok feil. Hørte mange som sa slikt som: "Her har jeg tatt bagen din! ... Bagen min har jeg allerede tatt", "Her er jakken din!... Nei, det er ikke jakken min". Det var faktisk flere som ikke klarte få tilbake veskene sine under den reisen.

Moralen er at man faktisk må følge med på bagasjen sin ombord. Jeg bruker legge håndbagasje på bagasjehyllen på motsatt side hvor man bedre ser hva som skjer. Og det er faktisk enkelte reisende som gjerne stjeler litt om anledningen byr seg. Jeg passer derfor å legge bagasjen slik at glidelåsene er inn i hyllen slik at man ikke kommer inn i bagasjen så lett. Spesielt på lengre turer har jeg flere ganger sett noen som leter rundt i andres bagasje.

Og skulle man ta feil eller miste noe er som sagt en rask reaksjon viktig om man skal få ordnet opp. Jo lengre man venter jo mindre sannsynlig er det at man får tilbake det man har mistet.

Lenke til kommentar

KONTAKT FLYSELSKAPET

så får du klarhet i det.

Lenke til kommentar

Hei alle sammen! Tusen takk for svar både fra positive og negative forumbrukere. Dette har nå ordnet seg og jeg er LETTET!

Også får du fortelle oss hvordan det går!

Jeg fikk plutselig en melding om at kameraet mitt var på en cruisebåt! Det var byttet på en annen flyvning en hva jeg trodde. Jeg hadde tatt feil kamera til et land hundretalls av mil unna og det samme hadde h*n. Heldigvis hadde jeg identifikasjon i kameravesken, en gammel billett av noe slag, som gjorde at de oppsøkte meg. Så nå har det ordnet seg og i framtiden passer jeg alltid på at jeg har min egen håndbagasje

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...