eveant Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Jeg har flyttet inn i et studenthjem og her er det internett inkludert i leia. Problemet er at internettet ikke er å finne på tlf og ipad. Det fungerer helt ok på pc, men åssen skal jeg få telefonen og ipaden til å finne nettet? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Er det trådløst nett hos deg i utgangspunktet? Hvordan kobler du opp PCen din? Lenke til kommentar
eveant Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Er det trådløst nett hos deg i utgangspunktet? Hvordan kobler du opp PCen din? Er helt vanlig trådløst nett her i utgangspunktet ja. Det er dog felles for alle beborerne her, men det skulle ikke være noe problem. Kobler opp pcen ved at jeg kobler meg på det trådløse nettet og så kommer jeg inn på en nettside hvor jeg skriver inn brukernavn og passord. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 iPhone du har? Dukker ikke nettverket opp i lista over trådløse nettverk på iPad/telefon? Andre der som har samme problem? Hørt med IT-folka? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Sjekk om nettverket sender på kanal 12 eller 13. I såfall er det trolig feil på innstillinger av land for wifi. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Sjekk om nettverket sender på kanal 12 eller 13. I såfall er det trolig feil på innstillinger av land for wifi. Åssen gjør jeg det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Mener du hvordan du gjør det? Tror du finner det ut ved å høyreklikke på nettverkssymbolet til høyre på oppgavelinjen i Windows. Evt ved å holde musemarkøren over nettverkssymbolet. Lenke til kommentar
eveant Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Mener du hvordan du gjør det? Tror du finner det ut ved å høyreklikke på nettverkssymbolet til høyre på oppgavelinjen i Windows. Evt ved å holde musemarkøren over nettverkssymbolet. Da står det ikke noe om hvilken kanal det sender på. :s Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Til telefon og ipad kan du laste ned analyseprogram for trådløsnett. For Android finnes f.eks https://play.google.com/store/apps/details?id=net.metageek&hl=en Lenke til kommentar
eveant Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Og for iPhone? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå