Gå til innhold

Mallorca i høstferien? Hva kan man gjøre i Alcudia?

Gjest Slettet+5132

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+5132

Hey!

Da er billetter til Mallorca bestilt. Ble leiligheter på Sofia hotell. VI har bodd der før, så det er ikke noe problem. Leilighetene ligger omtrent på stranden.

Er litt bekymret, da jeg har lest litt forskjellig om Mallorca på høsten. Noen som kan si noe om hvordan det er?

Hva er fett å gjøre i Alcudia?

Jeg skal iallefall bruke noen kroner på Go-Kart. Noen som har noen erfaringer her?

Tenkte også på å ta dykkersertifikatet, eller ta et par prøvedykk. Er dette mulig, uten sertifikat?

Ellers husker jeg vi tuslet til gamlebyen, noe som forøvrig var møkk kjedelig :p

Hvordan er det å ha med rullestol på flyet? Koster det ekstra? Er det noe man må være obs på?

Takker for svar :)

SuperSaxy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har tidligere vært i Alcudia i høstferien, så skal hjelpe deg så godt jeg kan. Så vidt jeg har forstått er høstferien den siste uka i sesongen, og når vi var der holdt de på å stenge hotellet de siste dagene. Det var også flere andre hoteller som allerede hadde stengt, men det merket vi jo ikke noe til. Det var likevel godt med folk ute på restauranter og byen på kvelden, og stranda om dagen.

Det kan nok være litt kaldt om morgen og kveld. Jeg ville i alle fall pakket med meg et par tynne gensere (hvertfall til barna hvis du drar med barn).

I Alcudia skjer det ikke allverdens om høsten. Mallorca har jo mange fine strender og mye fin natur, og eller vil jeg anbefale en dagstur til Palma de Mallorca hvis dere har leiebil. En del turistattraksjoner som Western Water Park var allerede stengt når vi var der for noen år siden, men kan hende ting er annerledes nå.

Ellers så har man jo havnebyen. Er mange ålreite kafeer og lignende der, men ellers ikke stort å finne på. Gamlebyen er nok kjedelig ja, er vel kun de som er interesserte i historie og ruiner som trives der, da det er veldig lite å gjøre inne i byen.

Det er noe uteliv i Alcudia, men ikke stort å skryte av. Det er likevel ålreit å ta seg noen øl på en av barene mot kvelden, da det ofte er god stemning på disse.

Jeg er ingen ekspert på dykking, men tror ikke det er nødvendig å ta dykkerlappen for å dykke. Slik jeg har forstått det kan du ta et lite kurs med en lærer og deretter ta noen dykk med samme personen uten å måtte punge ut mange tusen for dykkersertifikatet.

Angående rullestol tror jeg det må sjekkes inn som spesialbagasje, så får du en til lån på flyplassen og flyet. Hvis jeg var deg ville jeg tatt en telefon til reiseselskap/flyselskapet dere skal dra med for å være 100 % sikker på hvordan dette foregår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Takker for svar :)

Greit at stedet ikke er helt tomt :)

Husker du dagtemperatur, hvordan var vannet?

Havnebyen skal sjekkes ut. Dagligvare "rettet mot lokalbefolkningen" står det. er det noe spesielt man må få med seg?

Barer er ikke så interessant, da vi reiser som en familie, men restauranttips mottas med takk :)

Dykking skal absolutt sjekkes ut :)

Takker for et godt svar :)

Lenke til kommentar

Nei, husker ikke temperaturen sånn helt konkret, da det er noen år siden nå, men det var "helt greit" i både lufta og vannet. Man kunne fint gå et stykke uten å være helt full av svette, men frøs heller aldri.

Du får ha en god ferie da! :D

Lenke til kommentar

Var på Mallorca siste uka i september ifjor. Da var det rundt 25 grader i skyggen, dvs som en normal norsk, sommer. Måtte ta på en genser på kveldene, og også holde pusten litt når man gikk i vannet, da det var bittelitt kaldt ;) Ikke i nærheten av norsk badevann altså, men man kjente at det var litt kjølig. (Noe jeg synes var godt!)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Aha takker, 25 grader er jo ikke så aller verst :) Litt kaldt vann, tåler jeg.

Da har jeg litt oversikt :)

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...