James Bond Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Ja jeg holder på å starte "firma". Det er ett konsept som går ut på å sende eventyrlystne nordmenn ned på party i polen for en god pris (3999,-) og masse rått er inkludert! Men nå holder det ikke med facebook side snart. Jeg ønsker å lage min egen side for konseptet.. Hvordan i granskauen gjør jeg det? jeg som har mye peilig på data burde jo vite dette, men akkurat dette har aldri vært nødvendig i alle mine år og jeg ønsker å bruke .no som slutten av linken på tekst. kan noen vær så snill og hjelpe/guide meg? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Tja... Kjøpe et domene, leie et webhotell og hive inn wordpress. Det er en million ulike måter å gjøre slikt på. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Tja... Kjøpe et domene, leie et webhotell og hive inn wordpress. Det er en million ulike måter å gjøre slikt på. Er det mulig å lage slike sider med wordpress eller hva gjør jeg for å få noe sider som ligner på disse? : http://miraclemadness.no/ http://www.kongenavnewyork.no/ Jeg vil ha noe ala dette for min virksomhet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Er det mulig å lage slike sider med wordpress eller hva gjør jeg for å få noe sider som ligner på disse? : http://miraclemadness.no/ http://www.kongenavnewyork.no/ Jeg vil ha noe ala dette for min virksomhet. Da kan du sikkert ansette en bedrift til å gjøre dette for deg. Prisklassen er dog høy. Lenke til kommentar
process Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Å gå fra ingen webutviklingserfaring til å lage en semiprofesjonell nettside kan være utfordrende, men du kan nok få til noe med en CMS (wordpress, joomla etc) dersom du er kreativt anlagt og bare skal presentere informasjon. Skal du derimot ta i mot informasjon og håndtere bestillinger og betalinger er dette hakket mer avansert, men du kan få det til hvis du hiver mye tid og lærevillighet på det. Her krever det nok noe programmeringsbakgrunn, men det lar seg muligens gjøre uten. Det er en hel del forskjellige teknologier du bør sette deg inn i og du bør nok vurdere om du skal benytte deg av ekstern kompetanse. For ett .no domene må du være registrert i Brønnøysund, men det er du vel allerede. Se forøvrig Tiltman sine lenker. Endret 15. august 2013 av process Lenke til kommentar
kaare_t Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Du kan også sjekke ut Wysiwig Web Builder http://www.wysiwygwebbuilder.com/ Ikke gratis (koster ikke mye), men super enkelt å lære seg (madamen har lært seg dette uten noen form for bakgrunn i programmering). Her har du også extensions for eksempelvis PayPal betalinger osv. Finnes som prøveversjon. I tillegg til nevnte poster over må du huske på layout. Om du ikke har "øye" for dette bør du konsultere noen for å hjelpe deg - for oss som ikke er begavet for layout så blir det stort sett oftest bare "jalla". Lenke til kommentar
Feh Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Vil anbefale deg på det sterkeste å bruke et profesjonelt firma eller en frilanser med en solid portefølje til å gjøre dette. Hvis ikke så kan du regne med å kaste bort en haug av timer på ting som en profesjonell kunne løst på minutter. Det værste jeg ser er folk uten kompetanse som har prøvd å sette opp en e-handel nettside selv, eller nettsider som reklamerer for produkter. Om det hadde vært et gamer-forum eller en blogg spiller det ikke så stor rolle så lenge du hadde hatt et community, eller godt lesestoff. Men når folk skal selge ting fra dårlig utviklede sider ser det nesten uten unntak sinnsykt useriøst ut og jeg styrer unna slike firmaer med en eneste gang. En profesjonell vil kunne hjelpe deg med oppsett, design og profilering og sørge for at folk faktisk har lyst til å kjøpe varene/tjenestene dine. Videre fra dette så er det ikke bare å sette opp en side og tro den får visninger. Du må også inn med statistikk, søkemotoroptimalisering, annonser osv. for at folk skal oppdage den. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Er det mulig å lage slike sider med wordpress eller hva gjør jeg for å få noe sider som ligner på disse? : http://miraclemadness.no/ Miraclemadness er laget med wordpress, så ja. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Først vil jeg si tusen takk for all den gode responsen. Nå vet jeg litt mer om hvordan prosessen foregår med å lage en webside Etter å ha sett alle part 1-6 http://www.youtube.com/watch?v=FyIeXnD_1Ho skjønner jeg nå hva som skal til. Og jeg har funnet mange fine "templates" på themeforest.net som jeg liker. Men det er jobben med å lage alt dette her da.. Tror jeg skal ta rådet til Feh her og høre om noen kan lage en side for meg mot betaling. For jeg vil jo virkelig selge produktet. Da har jeg følgende spørsmål. -Noen som vet sånn ca hva som er vanlig betaling for slikt? -Hvor er det bra sider i Norge der man kan spørre etter slike tjenester? (Skal prøve på mittanbud nå) Og for å gi dere litt mer innblikk i saken så skal dere få se denne facebook siden vi har laget, så dere skjønner litt mer hva det går ut på og leser dere hele description så skjønner dere at her må det utvides og puttes stilrent og pent med bilder på en skikkelig webside: https://www.facebook.com/ThisIsPriceless edit: Jeg la ut annonse sånn i 12 tiden, og fått 10 forespørsler. Fått tilbud på alt fra 5000 til 25000,- kroner og syns dette var litt vel utenfor min prisklasse. Endret 15. august 2013 av Plizket Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Fått tilbud på alt fra 5000 til 25000,- kroner og syns dette var litt vel utenfor min prisklasse. Skal du ha proffe, må du gå ut med penger. 10,000 er vel en grei pris for en enkel webside, og 25,000 for en mer avansert en. Tror du skal ha en for rundt 25,000 da du sikter på betaling osv. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Skal du ha proffe, må du gå ut med penger. 10,000 er vel en grei pris for en enkel webside, og 25,000 for en mer avansert en. Tror du skal ha en for rundt 25,000 da du sikter på betaling osv. Seriøst? er det virkelig såpass dyrt for webside? Da foretrekker jeg nesten heller å kjøpe domene til 140kr, leie webhotell til 39kr mnd og hive inn http://themeforest.net/item/party-night/full_screen_preview/144048 Wordpress template og redigere med mine egne ord til å begynne med. Jeg er aktiv jobbsøkende på jobbsøkerkurs og lommeboken er faktisk stakkars for tiden, men jeg prøver jo likevel å utvikle noe her. Også er det slik at man får bedre treff av å kjøpe en pakke av webutviklere? Ble oppringt av en som nesten ikke ville gi seg før jeg hadde kjøpt pakken deres (Minnet mer om telefonselger for faen) som sa at de utfører SEO, Search engine optimalisation.. Kan jeg ikke gjøre dette selv? Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Tiden det tar å sette seg inn i det du er ute etter kontra det å leie inn en profesjonell er kanskje ikke lønnsomt. Men om du inviterer en utvikler med på prosjektet?? Jeg er også for tiden uten fast jobb og er absolutt interessert i å høre mer om prosjektet ditt. Jeg har lang erfaring innen forskjellige CMS og betalingsløsninger. Om du ønsker å snakke mer send meg en PM! Endret 15. august 2013 av Dan-Levi Lenke til kommentar
Runar Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Kan jeg ikke gjøre dette selv? Jo, du kan, men det kan være omfattende å sette seg inn i og utføre i praksis. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Seriøst? er det virkelig såpass dyrt for webside? Da foretrekker jeg nesten heller å kjøpe domene til 140kr, leie webhotell til 39kr mnd og hive inn http://themeforest.net/item/party-night/full_screen_preview/144048 Wordpress template og redigere med mine egne ord til å begynne med. Jeg er aktiv jobbsøkende på jobbsøkerkurs og lommeboken er faktisk stakkars for tiden, men jeg prøver jo likevel å utvikle noe her. Også er det slik at man får bedre treff av å kjøpe en pakke av webutviklere? Ble oppringt av en som nesten ikke ville gi seg før jeg hadde kjøpt pakken deres (Minnet mer om telefonselger for faen) som sa at de utfører SEO, Search engine optimalisation.. Kan jeg ikke gjøre dette selv? Poenget mitt er som Dan-Levi og Runar sier, det er omfattende å ha den kunnskapen som skal til for å lage en webside. En skal ha en Bachelor grad for å i det hele tatt bli tatt seriøst som en Webutvikler. Og ja, jeg er seriøs. Jeg jobbet selv i en praksis periode hos et designerfirma, og de tok selv 10,000 til 25,000 for en webside. Husk at det ikke bare er en som sitter å jobber med prosjektet, som oftest er det en eller flere webdesignere (de som lager selve designet, gjøres oftest i Adobe Photoshop/Illustrator/Firework), også har man Webutviklerne (de som koder det). Endret 15. august 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Feh Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Poenget mitt er som Dan-Levi og Runar sier, det er omfattende å ha den kunnskapen som skal til for å lage en webside. En skal ha en Bachelor grad for å i det hele tatt bli tatt seriøst som en Webutvikler. Og selv med bachelorgrad og to år i jobb, føler jeg meg fortsatt ikke som noen tungvekter akkurat 25.000 for et wordpress design er ganske drøyt imo. Jeg var i kontakt med noen byråer i forkant av lansering av nytt design til en blogg jeg driver sammen med noen andre folk (hobbyprosjekt) og de fleste forespeilet ca. 10.000 kr. Det var dog for å profilere et nytt template til en allerede eksisterende WP-installasjon. @Plizket: Hvis du velger å gjøre dette uten et profesjonelt byrå, sørg for å få noen til å hjelpe deg med oppsett av webhotellet, wordpress installasjonen og installering av temaet hvis du velger å kjøpe fra themeforrest (har bare gode erfaringer med temaer derfra, by the way). Det tar ikke mer enn noen minutter, men det er en fordel hvis du lar noen som kan det gjøre det siden selv om WP er aldri så idiot-proof, er det fortsatt mulig å gjøre noe feil. Temaene krever også en viss mendge med oppsett før de fungerer som de skal. Betaler du en utvikler 1-2 timers arbeid (à 500,-) tror jeg du kommer langt. Og for guds skyld ikke la deg lure av disse selvutnevnte SEO "spesialistene". Ja, det finnes mange flinke der ute, men mange gjør ikke annet enn å legge inn Yoast + et par adwords kampanjer og tar flere tusen kroner for det. 1 Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Og selv med bachelorgrad og to år i jobb, føler jeg meg fortsatt ikke som noen tungvekter akkurat 25.000 for et wordpress design er ganske drøyt imo. Jeg var i kontakt med noen byråer i forkant av lansering av nytt design til en blogg jeg driver sammen med noen andre folk (hobbyprosjekt) og de fleste forespeilet ca. 10.000 kr. Det var dog for å profilere et nytt template til en allerede eksisterende WP-installasjon. @Plizket: Hvis du velger å gjøre dette uten et profesjonelt byrå, sørg for å få noen til å hjelpe deg med oppsett av webhotellet, wordpress installasjonen og installering av temaet hvis du velger å kjøpe fra themeforrest (har bare gode erfaringer med temaer derfra, by the way). Det tar ikke mer enn noen minutter, men det er en fordel hvis du lar noen som kan det gjøre det siden selv om WP er aldri så idiot-proof, er det fortsatt mulig å gjøre noe feil. Temaene krever også en viss mendge med oppsett før de fungerer som de skal. Betaler du en utvikler 1-2 timers arbeid (à 500,-) tror jeg du kommer langt. Og for guds skyld ikke la deg lure av disse selvutnevnte SEO "spesialistene". Ja, det finnes mange flinke der ute, men mange gjør ikke annet enn å legge inn Yoast + et par adwords kampanjer og tar flere tusen kroner for det. Det derimot er dyrt min venn! For å lage en template på en allerede eksisterende side tar jeg mellom kr. 2.500 - 5000 og da responsivt design.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 16. august 2013 Del Skrevet 16. august 2013 Og selv med bachelorgrad og to år i jobb, føler jeg meg fortsatt ikke som noen tungvekter akkurat 25.000 for et wordpress design er ganske drøyt imo. Jeg var i kontakt med noen byråer i forkant av lansering av nytt design til en blogg jeg driver sammen med noen andre folk (hobbyprosjekt) og de fleste forespeilet ca. 10.000 kr. Det var dog for å profilere et nytt template til en allerede eksisterende WP-installasjon. Da tenkte jeg på en webside, designet fra grunnen. Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 19. august 2013 Forfatter Del Skrevet 19. august 2013 Vi drøyer hele webside prosjektet til vi hvertfall har kjørt 3-4 turer. Det vil dra spre seg i vennekretser og forespørselen vil bli en helt annen. Takk for tips alle Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå