Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor får jeg tak i skademelding

*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Regner med at alle bilforhandlere har noen eks liggende, du kan sikkert få en der. Tror ikke du trenger engelsk versjon, skjemaet er likt over hele Europa, så dersom du kræsjer med en italiener, fyller han ut sitt (på italiensk) og du ditt (på norsk), så skal dette være greit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Det holder med et skjema, det har jo gjennomslag og flere kopier. Skriv med penn på hardt underlag, så går det fint.

Lenke til kommentar

da har jeg lagt inn bestilling av 4 stk skademelding.

hukkat av engelsk og norsk så om det blir 4+4 eller 2+2 får vi se.

Tenker og ha en av de norske halveis utfylt, er altid så stress å drive å fylle ut alt av info jeg ikke har tilgjengelig.

engelsk er greit de gangene man krasjer med utlendinger.

Lenke til kommentar

--- engelsk er greit de gangene man krasjer med utlendinger.

Engelsk er veldig greit for utlendingen dersom man kolliderer med en, men ikke nødvendig. Er du i utlandet skal du nemlig ha med en på ditt eget språk, det er faktisk påbudt i ganske mange land litt lengre borte enn "to nærmeste naboland" og du kjører ulovlig uten en (da anses du for å ikke ha forsikring med med mindre du har med forsikringspapirene...). Teksten på punktene er akkurat den samme, punkt for punkt, så det er ingen problem å fylle ut en gresk eller portugisk så lenge du har med din egen på norsk. Det samme gjelder når utlendinger kommer til Norge: Har de forsømt sine plikter og ikke har med sin egen har de et større problem enn du - for du har jo en i bilen. På norsk...Så lenge man får ned kjennemerke, land, navn og forsikringsselskap til den andre er resten av bekymringen hans/hennes egen sak...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...