*F* Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hvor får jeg tak i skademelding? og hvor får jeg tak i engelsk versjon? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hos et forsikringsselskap. Lenke til kommentar
hean Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Eller du kan kladde på ettark å få begge parter + eventelt vitner til å skrive under. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 men det er greit, da får jeg høre med forsikringa mi Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Regner med at alle bilforhandlere har noen eks liggende, du kan sikkert få en der. Tror ikke du trenger engelsk versjon, skjemaet er likt over hele Europa, så dersom du kræsjer med en italiener, fyller han ut sitt (på italiensk) og du ditt (på norsk), så skal dette være greit. Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Jeg tror bensinstasjoner har slike liggende. Håpet egentlig på å få svaret i denne tråden for jeg har lenge gått med tanken om å hente en og ha den liggende i bilen Justin Case. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 (endret) Du kan også bestille her, flere språk tilgjengelig: https://www.if.no/web/no/privat/radogtips/bestillskademeldingsskjema/pages/default.aspx Regner med at de også sender til de som ikke har forsikring der, siden polisenummerfeltet ikke er obligatorisk. Endret 15. august 2013 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det kan være greit å ha to i bilen slik at dersom du havner utfor en ulykke med to parter, og den andre ikke har skademelding-skjema så har du en å gi bort. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det holder med et skjema, det har jo gjennomslag og flere kopier. Skriv med penn på hardt underlag, så går det fint. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Skjønner ikke hvorfor det skal være så tungvint. Hvorfor må jeg bestille skjema, istedenfor at det bare ligger ute en pdf-versjon på nett? Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Det er nok mye enklere for deg å fylle ut tre eksemplarer av skademeldingen enn det er å bruke gjennomslag ja.. 1 Lenke til kommentar
trooghaap Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Du kan også bestille her, flere språk tilgjengelig: https://www.if.no/web/no/privat/radogtips/bestillskademeldingsskjema/pages/default.aspx Regner med at de også sender til de som ikke har forsikring der, siden polisenummerfeltet ikke er obligatorisk. Jepp, du regnet riktig. Jeg testet. Det tok 3 dager, så kom skjema i posten, og jeg er ikke kunde hos IF Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. august 2013 Forfatter Del Skrevet 21. august 2013 da har jeg lagt inn bestilling av 4 stk skademelding. hukkat av engelsk og norsk så om det blir 4+4 eller 2+2 får vi se. Tenker og ha en av de norske halveis utfylt, er altid så stress å drive å fylle ut alt av info jeg ikke har tilgjengelig. engelsk er greit de gangene man krasjer med utlendinger. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 Den engelske kommer bare som et enkelt a4-ark.. Og du får nok 2 av hver, jeg bestilte to stk og krysset av for både norsk og engelsk. Lenke til kommentar
Hjemlengsel Skrevet 21. august 2013 Del Skrevet 21. august 2013 --- engelsk er greit de gangene man krasjer med utlendinger. Engelsk er veldig greit for utlendingen dersom man kolliderer med en, men ikke nødvendig. Er du i utlandet skal du nemlig ha med en på ditt eget språk, det er faktisk påbudt i ganske mange land litt lengre borte enn "to nærmeste naboland" og du kjører ulovlig uten en (da anses du for å ikke ha forsikring med med mindre du har med forsikringspapirene...). Teksten på punktene er akkurat den samme, punkt for punkt, så det er ingen problem å fylle ut en gresk eller portugisk så lenge du har med din egen på norsk. Det samme gjelder når utlendinger kommer til Norge: Har de forsømt sine plikter og ikke har med sin egen har de et større problem enn du - for du har jo en i bilen. På norsk...Så lenge man får ned kjennemerke, land, navn og forsikringsselskap til den andre er resten av bekymringen hans/hennes egen sak... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå