TDZGamer Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hei! Jeg har en maskin med en OCZ Vertex 3 Max IOPS 120GB. Av og til vil den ikke boote fordi disken har havnet nederst i boot priority (etter USB drev også). Etter mye research bestemte jeg meg for å oppdatere firmware samt kjøpe en ny reserve systemdisk. Den nye systemdisken er en Samsung 840 Pro 256GB. Jeg Installerte den nye Samsungen, klonet systemdisken over og oppdaterte firmware. Når jeg forsøker å boote fra den nye Samsungen får jeg at winloader.exe er korrupt eller mangler. Når jeg forsøker å kjøre Windows recovery (Win 7 Pro) får jeg melding om at systemet jeg forsøker reparere er ikke kompatibelt med recovery programmet! Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Du hadde ikke bitlocker enablet på sourcedisken når du klonet? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hvilket cloneverktøy brukte du? Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Artig at du spurte, Jeg benyttet først DriveImage XML fordi det på papiret var det som kunne klone systemdisken mens den var i bruk. Testet akkurat Samsungs eget Data Migration Tool og det funka Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 DriveImage XML funker fint til å lage image som skal tilbake til samme disk men jeg har heller ikke fått til stort mer med det. Jeg tipper at Samsung lisensierer Acronis som fungerer mye bedre. Såfremt man da ikke har aktivert bitlocker for da blir det bare rør. Lenke til kommentar
TDZGamer Skrevet 15. august 2013 Forfatter Del Skrevet 15. august 2013 Har tidligere brukt Acronis og det feilet på så mange måter. Masse bugs og den ene gangen jeg behøvde en restore fungerte det ikke. Det er riktig nok endel år siden. Samsungs program var svært enkelt og det fungerte. Helt perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå