magnkra Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 Hei! Jeg har nå hatt Telenor som nettleverandør i ett år, men bestemte meg i Juni for å bytte til Telipol, som er underleverandør for Nextgentel her på Lillehammer. Overgangen har ikke gått helt greit (for å si det sånn), og lurer på om det er "min feil", eller om jeg kan kreve noe fra leverandørene mine? Flyttet inn i ny bolig i Juli i fjor, og internett kunne bare legges inn av Telenor pga. tilgang på montører (ville egentlig ha canal digital bredbånd og tv, men her er det satt opp bakkenettsanetenner for riks-tv, så da måtte jeg i.f. bostyret velge det...:o). Har nå hatt telenor i ett år pga. gunstige priser på nettet når jeg først likevel måtte ha de til å legge det inn. Men jeg ville bytte etter ferie i juni, og kom hjem rundt 10. Juli, og kontaktet Telipol på telefonen. De sa at jeg kunne bytte, og at det ikke ville medføre noen kostnader for meg å gjøre dette. I tillegg sa de jeg ikke trengte å løfte en finger, de skulle nemmelig ta seg av overgangen, og kontakte telenor for meg. Jeg ringte telenor i forkant av byttet og undersøkte om de kunne gi meg noe bedre tilbud, og opplyste om at jeg ønsker å bytte. Avtalen var i ferd med å utløpe hos telenor, men de kunne ikke matche tilbudet fra telipol/ngt. Derfor endte jeg opp med å bytte til telipol/ngt. Etter at avtalen med telipol/ngt var inngått, ringer telenor meg et par dager etter, og sier: vi vil beholde deg som kunde, vi tilbyr deg samme som du hadde hos oss, men 100 kr billigere (som blir billigere enn hos telipol/ngt). Jeg forsikrer meg om at det ikke vil koste meg noe, og takker ja til telenor som sier de vil ordne alt med telipol/ngt for meg. Så begynner sikruset: NGT sender meg en epost med krav om 1500,- kr i avbestillingsgebyr... Hvorfor i alle dager skulle jeg måtte ende opp med å betale for noe som jeg i utgangspunktet aldri har brukt/fått av ngt? Jeg ringte telipol som sa det var ngt (deres leverandør) jeg måtte kontakte. Jeg ringte ngt, og sa jeg ikke en gang hadde fått noe fra dem. De sa at sånn de så det, måtte jeg velge mellom dem eller telenor, - og dermed også takke ja til deres avbruddsgebyr på 1500,-kr! Jeg valgte selvfølgelig å holde meg til telipol/ngt. Jeg byttet jo tross alt for å spare penger! Jeg vil ikke ende opp med å spare 100,- kr i året (mtp. forrige avtale med telenor) hos telenor, for så å måtte totalt sett betale like mye som i hele fjor når gebyret fra telipol/ngt beregnes med! Så ringer telenor meg og sier de er i ferd med å stenge nette mitt, og jeg ber dem om å vente da jeg ikke har fått noe router (eller noe annet!) fra telipol/ngt ennå. De sier "ok", vi venter til 15. august, så får du ringe og si ifra om vi skal fortsette ennå lenger...Ok sier jeg, og venter på utstyret fra telipol/ngt... Det kommer jo ikke, og jeg ringer i dag telipol/ngt for å spørre etter utstyret. De sier følgende: "Fordi du sa opp abbo. når du byttet tilbake til telenor, så måtte vi nustille orderen din. Vi har nå satt igang en ny ordre, men må minne om at det kan ta intill 30 dager!.. men jeg skal sende en "purremelding". Jeg sier jeg mister nettet mitt, og de i utgangspunktet har hatt over 15 dager på seg allerede til å sende utstyret! Er det ikke noen måte jeg kan beholde nettet på, og fortjener jeg ikke å bli kompensert om jeg ikke får det, da dere ikke har levert utstyret ennå? "Nei, det er bare sånn fordi du bestilte nytt...." Jeg er nå rimelig forbanne, og er redd jeg mister nettet om noen timer. Noe som skulle være så enkelt ender opp med å bli en sak, som i tillegg koster meg masse penger! Jeg har måttet ringt rundt til diverse nummere flere ganger, for å purre, forsikre meg osv. Totalt endre jeg opp med nesten 500,- kr til servicenummere i Juli! Jeg tørr ikke tenke på hva jeg bruker på det denne mnd! Har jeg altså ingen rettigheter her? Jeg føler jeg har blitt lurt av dumme telefon-selgere som har gitt meg løfter de ikke har kunnet holde! Jeg ville jo ikke tenkt tanken på å bytte dersom jeg visste hva det ville medført! Det som irriterer meg max er at jeg kaster bort penger, tid, krefter, og tid med internett, på å krangle med telefonselgere. Jeg ville jo bare spare litt penger! Plutselig ble alt dyrere og tregere enn begge parter opplyser! Jeg er så frustrert over dette, og kommer til å bli enda mer frustrert når nettet blir borte! Er det noe jeg kan gjøre? Har jeg noen krav? Jeg føler meg r*vp*lt av disse folka! Mister jeg nå nettet på ubestemt tid (7-10 dager), uten at noen kan stilles annsvarlige for det? Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 PS: Ekstra irriterende er det at jeg ikke har noen opptak (bevis) av samtalene med dem. Jeg kan jo ikke bevise at de har opplyst meg om at de skulle ordne alt. Det var det jo bare "selgeren" som sa til meg over telefon... Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Jeg trur faktisk ingen av de har noe skyld i dette, og jeg sier heller ikke at du har vært dum, Men det og bestille,avbestille for så og bestille igjen etter at de har sendt ut regning for avbestilling osv vil da medføre dem papirarbied og noen andre ting innad i firma, Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre eller kan gjøre, Men du kan vel bare ringe telenor og si at du ønsker og være kunde der 1 månde til ? Til altså det andre er på plass. Du har jo tydligvis nett fra telenor og utstyr fra de enda. @trådstarter inlegg 2. Om de har sagt de skal ordne alt så var nok det før du avbestile for så og bestille igjen. Endret 14. august 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
magnkra Skrevet 14. august 2013 Forfatter Del Skrevet 14. august 2013 Jeg trur faktisk ingen av de har noe skyld i dette, og jeg sier heller ikke at du har vært dum, Men det og bestille,avbestille for så og bestille igjen etter at de har sendt ut regning for avbestilling osv vil da medføre dem papirarbied og noen andre ting innad i firma, Jeg vet ikke helt hva du skal gjøre eller kan gjøre, Men du kan vel bare ringe telenor og si at du ønsker og være kunde der 1 månde til ? Til altså det andre er på plass. Du har jo tydligvis nett fra telenor og utstyr fra de enda. @trådstarter inlegg 2. Om de har sagt de skal ordne alt så var nok det før du avbestile for så og bestille igjen. Jeg forstår, men purregebyret ble opplyst om pr. epost i en avbestillingsmelding, og ikke i gebyr-form pr. post. Det sto kun om avtalens opphør, og hvilke vilkår som gjaldt. Jeg måtte selv lese meg opp på dette i avtalevilkårene deres på nettet for å finne ut at det var 1500,- kr i gebyr. De tilbød seg å senke gebyret til 750,- fordi de innså de hadde gjort noe feil... at jeg må betale litt mindre fordi de har gjort noe feil, syns jeg er uhørt! Ringte telenor og de sa jeg ikke på noen måte kunne beholde nettet. Jeg måtte legge inn ny ordre i så fall. At de sa de skulle ordne alt før jeg avbestilte stemmer, og det sa telenor også, og telenor sa det ikke ville koste meg noe å bytte tilbake igjen og at de ikke kunne stå annsvarlige for gebyret fra telipol. Er det rart jeg føler meg fanget og lurt? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 14. august 2013 Del Skrevet 14. august 2013 (endret) Er det rart jeg føler meg fanget og lurt? Jeg ser den Men det du skriver jo selv at "telenor sa det ikke ville koste meg noe å bytte tilbake igjen" Må du må altså legge in en ordre på nytt nett ? Altså de tar internette ditt for så og aktivere det igjen fram til dette er gjort, uten da at de trenger og komme og verken montere eller instalere noe som helst ? :S Syntes dette er rart fra telenor sin side, Vi har til og med fått lov til av telenor og bare få regning på 10 dager med internet fordi vi måtte vente 10 dager før internett ble aktivert nettop via Nextgentel når vi byttet til dem :S Jeg skjønner at du er iritert og lei og det og havne i en situvasjon mellom 2 oppratører, de er ikke alltid greie og ha med og gjøre men for oss har telenor alltid kunne mixe og trixe for at vi skulle være mest mulig fornøyd :S Endret 14. august 2013 av Eriksendrul Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 15. august 2013 Del Skrevet 15. august 2013 Problemet her er at du inngikk avtalen med NGT (som antakelig hadde en eller annen klausul om bindingstid - sjekk gjerne dette), og deretter ombestemte deg og ville bli hos Telenor. Er ikke sikker på om du juridisk sett har mye å fare med her. At både Telenor og NGT kunne ytt bedre kundeservice og hatt bedre rutiner og prossesser kan godt tenkes, så klart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå