Gå til innhold

Xbox One utsettes til 2014 i Norge

Anbefalte innlegg

Du syns du var smart nå..

Du begynner å nærme deg en unødvendig krangling.

Jeg skjønner at du har et mindre materialistisk syn på verden enn andre her men skuffelsen over en utsettelse går igjen i det meste av produktlanseringer der hype har vært en stor faktor i forkant.

Man gleder seg til å prøve neste generasjon og har ventet en god stund. Samme reaksjon ville vært om din neste super telefon ble utsatt et halvt år eller din neste bil ble utsatt et halvt år selv etter at du hadde bestillt og etter at du hadde fått bekreftelse om leveringsdato.

Jeg vet jeg setter en sau under brua di nå men værsåsnill, ikke fyr opp en unødvendig diskusjon der lidenskap er involvert.

Endret av texaco_InnleggNO
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det negativt at de ønsker kjøpere en bedre opplevelse?

Skjønner hva EA og IGN mener med "Gamer entitlement".

I seg selv er det ikke negativt, men det er jo negativt med en utsettelse, som de selv har forårsaket, "en bedre opplevelse" er jo bare en lam unnskyldning.

AtW

Lenke til kommentar

Det er slike holdninger som jeg leser her som fører til språkdød.

Det er faktisk mulig å skrive norsk uten å slenge inn en haug med engelske ord på helt unødvendig vis. Er dere så glade i engelsk, så får dere flytte til et engelskspråklig land.

Endret av Vannlinjen
Lenke til kommentar

Det her var vel siste steg i planen til Microsoft. Har vi noen gang sett noen være så amatører når de skal lansere en konsoll? Jeg tror faktisk det som skjedde nå kanskje fikk meg til å innse at Microsoft virkelig ikke bryr seg om så mye annet enn å satse på det amerikanske markedet (og noen andre steder kun pga. hente mest mulig penger). Sony har vel alltid fungert godt her i Europa, og det kommer de til å fortsette med.

Lenke til kommentar

Har ikke eid en konsoll siden ps1... tror ikke jeg skal bry meg om neste gen heller. ^^

Bare mas og tull hvert 5-6. år.

Kjøpte meg heller en monster av en PC for noen år siden. Skal til å oppgradere fra 2x680 til 2xTITAN. Mye mer chill å oppgradere/velge selv hvilke komponenter + i tillegg kunne velge os/plattform OG kunne simulere konsoll-spill allikevel.

Å eie PC koster "litt" ekstra, men etter min mening verdt hver eneste krone ekstra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det her var vel siste steg i planen til Microsoft. Har vi noen gang sett noen være så amatører når de skal lansere en konsoll? Jeg tror faktisk det som skjedde nå kanskje fikk meg til å innse at Microsoft virkelig ikke bryr seg om så mye annet enn å satse på det amerikanske markedet (og noen andre steder kun pga. hente mest mulig penger). Sony har vel alltid fungert godt her i Europa, og det kommer de til å fortsette med.

PS3 ble i Europa lansert nesten et halvt år etter usa og japan. Kan godt vær PS4 blir utsatt også, det vet vi ikke enda.

Lenke til kommentar

PS3 ble i Europa lansert nesten et halvt år etter usa og japan. Kan godt vær PS4 blir utsatt også, det vet vi ikke enda.

Ledelsen for Playstation var annerledes på den tiden og så ikke på Europa som et viktig marked. I dag er ledelsen byttet ut (og mye mer kompetent) og holdningene er annerledes. Alle rapporter indikerer at produksjonen av PS4 ikke bare går etter planen, de er i forkant av hva de planla. Det er ingen grunn til å frykte at PS4 skal bli utsatt i Norge. Sony har gått så langt som å offentlig gå ut og si at de er villige til å sette himmel og jord i bevegelse for å få til en felles lansering i Europa og USA, mens Japan for en gangs skyld må smøre seg med tålmodighet både når det gjelder Xbox One og PS4. Tidene har endret seg.

Lenke til kommentar

Har ikke eid en konsoll siden ps1... tror ikke jeg skal bry meg om neste gen heller. ^^

Kjøpte meg heller en monster av en PC for noen år siden. Skal til å oppgradere fra 2x680 til 2xTITAN. Mye mer chill å oppgradere/velge selv hvilke komponenter + i tillegg kunne velge os/plattform OG kunne simulere konsoll-spill allikevel.

Å eie PC koster "litt" ekstra, men etter min mening verdt hver eneste krone ekstra.

Å eie pc og konsoll koster "litt" ekstra, men er etter min mening verdt hver eneste krone ekstra. Samtidig så går jeg ikke glipp av mange av de gode spillene som bare kommer til konsoll.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her må jeg arrestere deg litt.. For det første så kan du slettes ikke "simulere" eller "emulere" noen Xbox One eller PlayStation 4 før langt, langt inn i fremtiden. Vi har jo til gode å se noen oppegående PlayStation 3 eller Xbox 360 emulatorer til PC enda, så hva i allverden får deg til å tro at du kan simulere / emulere Xbox One og PlayStation 4 titler i nærmeste fremtid?

Du har en litt forvridd syn på hva som er "enkelt", hvis du virkelig syntes det er mye mas og tull med å kjøp en konsoll hvert 5-6 år, hvordan tror du folk ser på det å drive å oppgradere maskinen sin fra tid til annen? På hvilken måte er det å gå i butikken (eventuelt inn på nettet) å kjøpe seg en konsoll, putte inn strømkabel og HDMI kabel og starte opp å spille noe mer tull og mas enn å gå i butikken (eventuelt inn på nettet) å bestille seg noen nye komponenter til PC-en, måtte montere disse osv?

Altså jeg spiller 99% av tiden på PC, det skyldes bedre grafikk / kraftigere maskinvare, høyere fleksibilitet og ikke minst at mus + tastatur trumfer stort sett alt i de fleste spill (med unntak av bilspill og sportspill, her foretrekker jeg gamepad) og er helt inneforstått med hva du sier og insinuerer her.

Men du må ha et passe forvridd syn på virkeligheten hvis du innbiller deg at dette på noen måte er å kategorisere som "enkelt" eller at dette overhode er noe som er aktuelt for brorparten av markedet. Du må huske på at de fleste er relativt inkompetente når det kommer til teknologi, folk flest og de fleste familier syntes det er vanskelig nok å velge riktig HDMI inngang på TV-en for Xboxen sin så det å dra frem selvbygde og oppgraderbare PC-er er litt tullete da det rett og slett ikke er en aktuell plattform for folk flest.

Og da har vi ikke engang begynt å dra inn aspekter som at programvare må oppdateres og vedlikeholdes, PC-spill krever alltids en viss form for teknologikunnskap for å kunne fintune innstillingene riktig, du har alltid faren for at maskinvaren din er for svak, eller spillet er for dårlig optimalisert så du ender opp med dårlig ytelse noe folk flest ikke er istand til eller interessert å utarbeide. Dette er ikke en løsning egnet på forbrukermarkedet, dette er en løsning for teknologifantaster og entusiaster som deg og meg og dette markedet dør mer og mer ut, noe som er grunnen til at man idag nesten er avhengig av å ha en konsoll om man ønsker å oppleve alle de beste spillene da mange spill i dag er konsolleksklusive og aldri kommer til PC i det hele tatt.

Det er jo heller ikke snakk om "litt ekstra", et GTX Titan kort alene koster jo nesten det samme som begge disse konsollene til sammen.

• Liker 7
Lenke til kommentar

Ramguy: han sa da ikke noe om "brorparten av markedet" eller "folk flest"? For meg er det vesentlig enklere å drive med PC og emulere, mindre bokser som skaper rot, ett sett kontrollere, alt på en maskin, ikke noen plater osv. Det er ikke akkurat vanskelig å tenke seg at det er tilfellet for andre heller.

Ellers synes jeg det er en uendelig påstand at PC-spill-markedet "dør mer og mer ut".

AtW

Lenke til kommentar

Her må jeg arrestere deg litt.. For det første så kan du slettes ikke "simulere" eller "emulere" noen Xbox One eller PlayStation 4 før langt, langt inn i fremtiden. Vi har jo til gode å se noen oppegående PlayStation 3 eller Xbox 360 emulatorer til PC enda, så hva i allverden får deg til å tro at du kan simulere / emulere Xbox One og PlayStation 4 titler i nærmeste fremtid?

Aldri si aldri. Siden de nye konsollene bruker hyllevare er det jo fullt mulig man ikke trenger å emulere i tradisjonell forstand i det hele tatt. Du skal ikke se bort fra at det går an å få til en Wine-aktig løsning for å spille PS4-spill på en PC.

Lenke til kommentar

Er det så vanskelig å forstå? Millioner av mennesker i verden lever på flukt og i ytterste fattigdom, mens andre blir forbanna fordi lanseringen av en konsoll blir utsatt et par måneder. (bare som et eksempel)

Ah... Det eneste som er mer irriterende enn folk som hisser seg voldsomt opp over "uviktige" ting, må være folk som alltid skal påpeke at det er mennesker som har det helt jævlig et annet sted i verden, sånn at dine bekymringer er helt uvesentlige.

Ha-ha! Her var det virkelig et par folk som trenger å få seg et liv utenfor gutterommet. Løse påstander som at Norge er et PS-land

I 2012 økte PlayStation 3 sin markedsandel til 50 % i Norden:

http://www.egmont.com/no/presse/Nyheder-og-pressemeddelelser/Egmont-med-nytt-rekordresultat/

Lenke til kommentar

Aldri si aldri. Siden de nye konsollene bruker hyllevare er det jo fullt mulig man ikke trenger å emulere i tradisjonell forstand i det hele tatt. Du skal ikke se bort fra at det går an å få til en Wine-aktig løsning for å spille PS4-spill på en PC.

Slik jeg forstår måten RAM er organisert på i PS4 må jeg nok skuffe deg og si at en eventuell emulering ligger flere år inn i fremtiden om den kommer i det hele tatt. Det vil ikke være trivielt å emulere.

Lenke til kommentar

I 2012 økte PlayStation 3 sin markedsandel til 50 % i Norden:

http://www.egmont.com/no/presse/Nyheder-og-pressemeddelelser/Egmont-med-nytt-rekordresultat/

Dette stemmer godt med undersøkelsen jeg refererte til tidligere i tråden. Hvis jeg ikke husker helt feil utgjør Xbox 360 litt i overkant av 30% av markedet. Samtidig selges det visstnok en større andel PS3-spill vs 360-spill enn denne prosentfordelingen skulle tilsi, noe som indikerer at PS3-eierne er mer aktive spillere.

Lenke til kommentar

Norden kommer til å bli et Playstation land. Det har Xbox nå gjort. Altså, Playstation har betydelig andel her i Norden og nå som Xbox viser at de gir faen (tror dere dette er den eneste gangen i Xbox One sin livssyklus vi blir droppet?) så går jeg for konsollen som verdsetter landet jeg bor i. Ting kan virkelig snu på flisa når det kommer til hva man skal kjøpe. Og necro-duden viste at han hadde rett "Hvorfor forhåndsbestille når man vet så lite". Vel, uansett hvordan Xbox One blir så kommer den ikke inn i stuen her. Ikke etter det Microsoft har gjort og hvordan de har håndtert hele sagaen. Latterlig.

Lenke til kommentar

Så du kjøpte et monster for noen år siden, og nå skal du oppgradere den allerede? Virker mer "chill" og barre kjøpe en konsoll og ikke tenke mer på sånne ting, kanskje du må tenke på det igjen om 5-6 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...